[BE] Pukkelpop 2015

senser

Nieuw lid
21 apr 2015
3
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Wilmerd wrote:</div>
Een aantal leuke namen, maar toch niet wat ik er van verwacht had.
Is Evil Superstars nu de headliner zaterdag, of hoe moet ik dit zien?

Geen idee. Er wordt niet over gecommuniceerd. Of toch gewoon The Offspring als headliner? Heeft Pukkelpop nog gedaan. Met daarna nog Underworld en Netsky op mainstage bv. Of The War on Drugs – The Offspring – Netsky. Zoiets.

Tja, voor zulke line-up betaal je toch niet zo veel geld?

Underworld met daarna nog eens Netsky op de main? 2 maal elektronisch na elkaar gaat nooit gebeuren. Waar gaat Underworld eigenlijk spelen, Dance of Boiler dan? Die zijn toch te groot daarvoor.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Sowieso boiler niet, dat is voor DJ's, en Underworld geeft tot nader orde nog altijd live shows :) Volgens mij headliner van de Marquee - hoewel ze naar mijn mening de Main Stage verdienen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
<div class="d4p-bbt-quote-title">Wilmerd wrote:</div>
Een aantal leuke namen, maar toch niet wat ik er van verwacht had.
Is Evil Superstars nu de headliner zaterdag, of hoe moet ik dit zien?

Geen idee. Er wordt niet over gecommuniceerd. Of toch gewoon The Offspring als headliner? Heeft Pukkelpop nog gedaan. Met daarna nog Underworld en Netsky op mainstage bv. Of The War on Drugs – The Offspring – Netsky. Zoiets.

Tja, voor zulke line-up betaal je toch niet zo veel geld?

De laatste keer dat Offspring houdliner zou zijn was 2011 en toen was er veel kritiek (ze waren een soort co-headliner met dEUS). Maar je moet je wel bedenken dat Eminem en Foo Fighters toen de 2 andere headliners waren, ipv Linkin Park en Bastille...
 

senser

Nieuw lid
21 apr 2015
3
0
Sowieso boiler niet, dat is voor DJ’s, en Underworld geeft tot nader orde nog altijd live shows
icon_smile.gif
Volgens mij headliner van de Marquee – hoewel ze naar mijn mening de Main Stage verdienen.

Ge hebt Live en Live natuurlijk. Marquee lijkt me dus zeker niet?
Ja het is ook niet echt boiler dj, omdat ze een echt podium nodig hebben, dus leek het mij dance hall vooral. Maar dat gaat toch echt te klein zijn.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Tja, zitten best leuke namen tussen moet ik zeggen. Maar voor een jubileumeditie is het niet echt de namen die je zou verwachten. Het is qua grote namen zelfs veel minder dan de voorgaande jaren.
 

Wilmerd

Playlistbediener
26 mrt 2015
6
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>
Sowieso boiler niet, dat is voor DJ’s, en Underworld geeft tot nader orde nog altijd live shows
icon_smile.gif
Volgens mij headliner van de Marquee – hoewel ze naar mijn mening de Main Stage verdienen.

Ge hebt Live en Live natuurlijk. Marquee lijkt me dus zeker niet?
Ja het is ook niet echt boiler dj, omdat ze een echt podium nodig hebben, dus leek het mij dance hall vooral. Maar dat gaat toch echt te klein zijn.

Marquee kan toch gewoon voor Underworld?
Paul Kalkbrenner heeft daar bijvoorbeeld ook een paar jaar geleden opgetreden.
 

senser

Nieuw lid
21 apr 2015
3
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">senser wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Rock Torhout wrote:</div>
Sowieso boiler niet, dat is voor DJ’s, en Underworld geeft tot nader orde nog altijd live shows
icon_smile.gif
Volgens mij headliner van de Marquee – hoewel ze naar mijn mening de Main Stage verdienen.


Ge hebt Live en Live natuurlijk. Marquee lijkt me dus zeker niet?
Ja het is ook niet echt boiler dj, omdat ze een echt podium nodig hebben, dus leek het mij dance hall vooral. Maar dat gaat toch echt te klein zijn.


Marquee kan toch gewoon voor Underworld?
Paul Kalkbrenner heeft daar bijvoorbeeld ook een paar jaar geleden opgetreden.

Ahja, was ik helemaal vergeten :-o . Stond buiten overdreven vol toen, en was niet te doen.
Ik heb Underworld main is weten afsluiten, ergens begin jaren 2000 denk ik? Is me bijgebleven. Ik heb eigenlijk niet zoveel voeling met populariteit, maar willen niet véél mensen die zien? Als je moet kiezen tussen Netsky en Underworld, LOL keuze...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Als je Netsky en Underworld laat clashen zal het meeste volk wel naar Netsky gaan, zeker met deze meer commerciele affiche. Op Werchter stond Underworld de vorige keren ook in de (toen) kleine marquee.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
138
3
Verwacht Underworld in de Marque. Is nog steeds zeer populair... bij de "oudere" garde. Onlangs nog gezien in de AB (2 x snel uitverkocht, maar eerlijk, daar kan ook maar n goeie 1500 man binnen). Zoals Kereltje zegt; stonden laatste keer op werchter ook in de Marquee-tent. Maar toen had je daarbuiten wel nog screens + boxen, en stond er buiten evenveel mensen te dansen als binnen. Laat de massa maar naar Netsky gaan, voor kwaliteit moet je bij Underworld zijn.
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
zeer teleurstellende affiche

wel heel blij dat Evil Superstars hun reünie houden, dat mag ik gewoon niet missen!
dus ze hebben geluk dat ik zo zot ben om daarvoor 95 euro te dokken

maar dat is ook geen headliner voor de meerderheid, er kwam toch nog een headliner voor zaterdag of vergis ik me?

Beck en Libertines zou je nu toch als zekerheid verwacht hebben
of Incubus ofzo (al weet ik niet of die in die periode ook touren)
maar ook dat blijkt geen realiteit te worden
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Die eerste dag is anders gewoon ijzersterk. Met Architects, Beatsteaks, Django Django, Dropkick Murphys, Cymbals Eat Guitars, Future Islands, John Coffey, Interpol, Mew, Pissed Jeans, Paolo Nutini en Strand of Oaks staat er gewoon een aantal artiesten dat ik erg graag wil zien.

De vrijdag blijft erg matig, al zijn CHVRCHES, Lapsley, Shura, Amenra, Coheed and Cambria en The Gaslight Anthem wel een stap in de goede richting.

Al met al ben ik redelijk tevreden. Zal morgen mijn combi bestellen.
 

abby

Playlistbediener
8 apr 2015
7
0
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat ze niet wouden headlinen en op het hoofdpodium staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Ik hoopte ook op Flying Lotus eigenlijk.
icon_sad.gif

Speelt dit weekend in Brussel (niet uitverkocht), 99% zeker dat die in het volgende pakketje zit.

Alt-J is trouwens inderdaad die special guest op Reading/Leeds, lijkt me echt niet dat er nog een nieuwe grote naam in het circuit verschijnt voor die periode. Overigens: Run The Jewels heeft blijkbaar enkel Pukkelpop afgezegd, en niet hun hele tour zoals de organisatie beweert...

Edit: Blijkbaar is het ondertussen aangepast in het nieuwsbericht van Pkp.
 

thomas003

Playlistbediener
3 mrt 2014
21
0
Zwakke namen, niets dat mij aanspreekt eigenlijk. Alleen John Coffey een klein beetje en Portico misschien als ze Joe Newman van Alt-J meenemen, maar dat zal wel niet.

Ik zal morgen mijn combi wel kopen, omdat ik Pukkelpop nooit wil missen en enkele namen zeker wil zien. Maar de line-up vind ik zijn geld echt niet waard dit jaar.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Zitten een aantal meer dan prima namen tussen: The gaslight Anthem, CHVRCHES, Paolo Nutini en John Coffey wil ik ook wel zien eigenlijk. Die Evil Superstars ga ik ook maar eens luisteren. Kijken of dat wat is. Verder weer eens uitzoeken of er meer toffe dingen tussen zitten.

Anyway, ik ga mn ticket morgen halen
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dafuq, en dan plakken ze de grootste naam ook er nog eens bij de donderdag bij (Paolo). Die donderdag is zeker dik. Daar weet ik nu al dat ik een aantal acts moet missen. Maar daar staan echt acts die ik heel graag wil zien. Jammer genoeg zijn er voor de overige 2 dagen wel een stuk minder... Waarschijnlijk toch morgen al kaartjes halen.

Er tourt wel nog genoeg leuks rond die tijd in Europa. Foals, Jose, jamie T,Flylo, Libertines en American Football. Die hebben zo ver ik weet allemaal nog geen Belgische datum. En dan kunnen we nog een headliner voor de zaterdag verwachten, heb echt geen idee wat dat moet worden maar hoop dat deze niet tegenvalt. Bij elkaar heb ik toch wel weer 3 dagen genoeg te doen als ik het zo zie. Had trouwens CHVRCHES niet verwacht dus dat is wel leuk.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Zwakke namen, niets dat mij aanspreekt eigenlijk. Alleen John Coffey een klein beetje en Portico misschien als ze Joe Newman van Alt-J meenemen, maar dat zal wel niet.

Ik zal morgen mijn combi wel kopen, omdat ik Pukkelpop nooit wil missen en enkele namen zeker wil zien. Maar de line-up vind ik zijn geld echt niet waard dit jaar.
Het feit dat je wel degelijk gaat, maakt het dan toch wel zijn geld waard?
Ik vind alvast de line-up zijn geld niet waard, enkel de donderdag vind ik wel nice. Ik zie die donderdag overigens wel op dergelijke manier: Limp Bizkit - Paolo Nutini - Linkin Park - Rudimental. En dan na Linkin Park zie ik Interpol de Marquee wel headlinen. Dat hoop ik althans, dan is 't enkel afwachten waar ze Mew plaatsen en kan ik misschien wel alles zien wat ik wil zien die dag :D

Edit: PKP heeft, zoals ik dus dacht, wel degelijk aangekondigd dat Rudimental de eerste festivaldag afsluit:
"De nacht indansen kan op donderdag met het Britse collectief Rudimental, op vrijdag steekt Major Lazer het vuur aan de lont en zaterdag stuurt Netsky de Pukkelpoppers met een smile weer naar hun tent." (http://www.pukkelpop.be/nl/nieuws/de-eerste-namen-voor-pukkelpop-2015/5/)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken