Arcade Fire

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Everything Now van Arcade Fire is de Song van het Jaar 2017
Dit is de volledige top 100

Everything Now van Arcade Fire is door het publiek verkozen tot de Song van het Jaar 2017. Dat is vrijdagavond bekend gemaakt tijdens het 3voor12 Song van het Jaar festival in TivoliVredenburg. Bekijk hier de complete top 100.

1. Arcade Fire - Everything Now

Dit is hem dan, de Song van het Jaar 2017: een nummer dat al direct werd onthaald als anthem dat je uit de volle borst kunt meebrullen (sterker nog: dat stukje publieksparticipatie zit er alvast in gestopt). Het is een song die een maf fluitje recyclet van de Kameroense muzikant Francis Bebey, maar evengoed ABBA kanaliseert. ‘Everything Now’ is de eerste Song van het Jaar van Arcade Fire – sterker nog: de eerste Song van het Jaar uit Canada ooit. Een nummer over verslaafd zijn aan de directe beschikbaarheid van zo’n beetje alles, over een overvloed aan informatie en alle liedjes tegelijkertijd te kunnen horen. Maar hét liedje van dit jaar, dat is ‘Everything Now’.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
11 juni dus in Ahoy, Rotterdam. Allereerst, wat een rotdatum zo vlak na Best Kept Secret. Daarnaast heb ik ook mijn bedenkingen over de locatie (ben er echter nog nooit geweest). Ik denk dat ik wel een ticket koop, maar ik had ze toch liever gewoon op Lowlands gezien. Maar hey, Arcade Fire in Nederland. Dan moet ik erbij zijn na de legendarische concerten bijgewoond te hebben op Pinkpop 2014 en BKS dit jaar! :)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Een echt Arcade Fire nummer, dacht eerst dat het toch net iets te afgelikt was. Morgen nog eens luisteren.

Album 'WE' komt uit op 6 mei.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ze dachten misschien: we hebben wat te bewijzen. En dan krijg je dit. Fantastisch nummer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Jaaaa waanzinnige comeback dit nummer. Als dit voorbode is voor het nieuwe album?

Vond Everything Now erg matig. Paar sterke nummers, maar daar hield het ook mee op. Terwijl ik alle albums daarvoor op hun eigen manier waanzinnig vond.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Will staat wel nog gewoon vermeld in de persteksten. Sowieso raar dat we deze band niet gaan zien deze zomer.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Will staat wel nog gewoon vermeld in de persteksten. Sowieso raar dat we deze band niet gaan zien deze zomer.
Volgens de organisator van Primavera heeft de band bewust gekozen om te wachten vanwege het overaanbod aan headliners die nog shows in te halen hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken