Alcatraz Open Air 2026

my-image.png

Ik had het vooraf niet helemaal scherp maar dit is een verdomd sterk podium. Met Blackbraid en Satyricon 2 black metal acts die ik absoluut wil zien. Anaal Anatrak is dan weer een grote verrassing, die hebben me goed weten te overtuigen met hun intense en harde metal. Izegrim is een toffe band en Death Angel levert altijd. De rest zal ik mogelijk missen door clashes.

Rock In Rautheim heeft al de eerste bands voor volgend jaar aangekondigd

Bekijk bijlage 20316

Ik zou wel blij worden van Ambush, Leatherwitch, Frozen Crown, Rage en Beyond The Black!

Dit festival is 7 en 8 augustus 2027
alcatraz heeft lordi al vaak geboekt, meestal clubshows in Kortrijk zelf, lijkt me een binnenkopper. moest het festival effectief 7 en 8 augustus zijn :) maar dit festival is gewoon in mei en niet augustus

• Leuk
Waarderingen: won666
Vraag mij niet wie hoe of wat maar Highest Order is aangekondigd voor camping Graveyard

Trouwens Highest Order zelf mogen jullie wel vragen over stelleScreenshot_20260521_122230_Chrome.jpgn natuurlijk. Die ken ik maar al te goed. Eerste show ooit van hen gezien enkele maanden geleden. Mijn verslag staat in een ander topic. En het was fenomenaal en dat is geen vriendjespoletiek want ja ik ken zodus de leden persoonlijk. Maar het was echt heerlijk

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
Noem me een azijnzeiker, maar ik weet niet of ik het zo'n goed idee vind dat ze Hardcore bands gaan programmeren op de camping. Een beetje animatie op de camping kan ik wel mee leven, maar vond het voorgaande jaren al op het randje met de muziek op standje 11 uit de speakers. Er is op zich niets mis mee om de camping een plek te laten zijn waar mensen tot rust kunnen komen en gescheiden te houden van het festivalterrein.

Dus ook al zijn het matties van Won, Highest Order mag wat mij betreft wegblijven van de camping.

Trouwens Highest Order zelf mogen jullie wel vragen over stelleBekijk bijlage 20452n natuurlijk. Die ken ik maar al te goed. Eerste show ooit van hen gezien enkele maanden geleden. Mijn verslag staat in een ander topic. En het was fenomenaal en dat is geen vriendjespoletiek want ja ik ken zodus de leden persoonlijk. Maar het was echt heerlijk
Ik weet trouwens niet of die rode krassen bedoeld waren om Daan Swinnen zijn naam onzichtbaar te maken. Maar zo ja, dan is dat dus niet gelukt.

Ik weet trouwens niet of die rode krassen bedoeld waren om Daan Swinnen zijn naam onzichtbaar te maken. Maar zo ja, dan is dat dus niet gelukt.
Zo een geheim is natuuurlijk ook niet, valt gewoon op te zoeken die line up. Maar er voor had ik een ergere foto gepost waarop ook mensen stonden die er niks mee te maken hebben

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Noem me een azijnzeiker, maar ik weet niet of ik het zo'n goed idee vind dat ze Hardcore bands gaan programmeren op de camping. Een beetje animatie op de camping kan ik wel mee leven, maar vond het voorgaande jaren al op het randje met de muziek op standje 11 uit de speakers. Er is op zich niets mis mee om de camping een plek te laten zijn waar mensen tot rust kunnen komen en gescheiden te houden van het festivalterrein.

Dus ook al zijn het matties van Won, Highest Order mag wat mij betreft wegblijven van de camping.
Maar ik gok eigenlijk eerder een afgelegen tent waar in de nacht nog wat bands spelen? Want een van de commentaren dat de organisatie kreeg was dat ze om 01 h al stopten en er dan niks meer was. Waarom ze dat dan niet op het terrein doen is me ook een raadsel maar mogelijk gaat het daar niet zonder geluidsoverlast voor slapende buurtbewoners?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het hangt er natuurlijk wel van af hoe ze die Camping set zien.
Op Durbuy Rock is er ook altijd een camping optreden, dat is de eerste dag van het festival halverwege tussen het openen van de camping en het openen van het festival zelf, dus een beetje achtergrond terwijl de meesten hun tent aan het opzetten zijn.

Als dat iets wordt voor 's nachts of 's morgens, kan ik mij voorstellen dat mensen die in de buurt liggen en nog willen slapen niet heel enthousiast gaan zijn.

Ik lag een paar dagen achter, maar voor Alcatraz is dat natuurlijk niet zo'n probleem, aangezien we daar i.t.t. GMM niet met een tijdsdruk te maken hebben. ;)
Bovendien is dit alweer het voorlaatste podium:

Sunday's Helldorado​

1779466182581.png

The Ghost Inside:​

Voor fans van: Malevolence, Stick To Your Guns, Parkway Drive, Counterparts, August Burns Red, Fit For A King

Paleface Swiss:​

Voor fans van: Bodysnatcher, Kublai Khan TX, Signs Of The Swarm, Spite, Distant, ten56.

Rise Of The Northstar:​

Voor fans van: Lionheart, Deez Nuts, Malevolence, Nasty, Guilt Trip, Stick To Your Guns

Fit For An Autopsy:​

Voor fans van: Whitechapel, Thy Art Is Murder, Shadow Of Intent, Signs Of The Swarm, Distant, Brand Of Sacrifice

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
(vervolg)

Northlane:​

Voor fans van: ERRA, Thornhill, Polaris, Volumes, Currents, Silent Planet

Animals As Leaders:​

Voor fans van: Plini, Polyphia, Periphery, Intervals, The Contortionist, Scale The Summit

Sanguisugabogg:​

Voor fans van: 200 Stab Wounds, Frozen Soul, Undeath, Gatecreeper, Dying Fetus, Cannibal Corpse

Breakout:​

Voor fans van: The Casualties, The Exploited, Discharge, Total Chaos, Charged GBH, Tagada Jones

Encounters:​

Voor fans van: Hacktivist, Diamond Construct, DVSR, Dropout Kings, ten56., Northlane

• Leuk
Waarderingen: Loek123
@MetalLimbo Eigenlijk zou je met je verzamelde data ook de ultieme Festileaks festivalbuddy kunnen laten samenbrengen?
Is misschien wel leuk om ergens een zicht te hebben met welke mede-forumgenoot je het meest overeenstemt qua muzieksmaak :p

(of vraag ik nu naar het IT-equivalent van Mission Impossible?)
Ik heb al eens wat zitten nadenken en klooien, en het moet wel te doen zijn. ;)

Wel moet dan alles ingevuld zijn om correlaties te bepalen.
Dus: wil je je festivalbuddy leren kennen, geef dan nog even een beoordeling van alle bands die je tot nu toe gemist hebt. 🙂
Alleen complete beoordelingen worden meegenomen!

1779467290035.png

1779467319689.png

1779467356969.png

1779467386914.png

Men heeft geen haast met dit podium blijkbaar

The ghost inside zal voor mij geen prioriteit zijn in het schema, was de eerste keer op graspop wel goed maar de recente muziek van ze is echt ruk.

Fit for an Autopsy is een fantastische live band die ik graag opnieuw ga zien. die verwoestende set op Graspop is me toch wel bijgebleven.

Paleface swiss klinkt eigenlijk ook wel lekker op album, ben normaal niet zo van de deathcore maar toch wel benieuwd hoe dit live is. al zal die nieuwschierigheid snel weg zijn als ze tijdens lamb of god spelen.

Northlane wil ik ook wel zien.

Rise of the north star heb ik geprobeerd en is niet mijn ding

Sanguisugabogg en animals of leader heb ik beiden geprobeerd en kon ik niet echt in komen. opzich nog wel benieuwd of het live beter over komt

Al met al een sterk podium met een hoop blauwe/rode bands en geen enkele groene. een hoop opvulling dus.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel
The Ghost Inside: voor mij is de hype er wat af. Intussen vaak gezien en begint steeds meer en meer voor mij zo'n 666 in een dozijn metalcore band te worden, en ook zo Amerikaans "gemaakt". Als ze met niks overlappen misschien wel even van op een afstandje

Paleface Swiss: ook al tig keer gezien en die mogen zichzelf ook reeds gaan heruitvinden

Rise Of The Nortstar: niks voor mij

Fit For An Autopsy: uiteraard

Northlane: niks voor mij

Animals As Leaders: niks voor mij

Sandingeskes: niks voor mij

Breakout: ken ik eerlijk gezegd niet maar ziet er cool uit. Check ik nog

Encounters: zzzzzzzzz. Dan slaap ik nog

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Users who are viewing this thread