Alcatraz Open Air 2026

Zijn we ook al zo ver dat alle namen voor vrijdag t/m zondag bekend zijn?

Armored Saint is wel een gave, als ze nog steeds hetzelfde niveau halen als de keer dat ik ze gezien heb. Maar stonden er vorige editie dacht ik ook al? Of was dat alweer 2024?

Edit: ik denk 2024, want toen was ik er ook een dagje natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: jaydee76
Ik was zo enthousiast dat ik even In Flames vergeten ben, toeme!
Godsmack - In Flames - Within Temptation Lokerse dan maar?
Dan moeten ze al 2 metal dagen doen, lijkt me iets te veel grote namen voor 1 dag op Lokeren

Voor dat ik ook maar iets heb ingeluisterd staat er voor mij toch al een toffe line up.
Ook ik hoop dat er nog wat toffe dingen bijkomen in de tenten zodat er nog wat meer afwisseling in de line up komt maar ook als dat niet zou gebeuren dan vermaak ik me uitstekend met wat er al wel staat.
Vooral die donderdag echt een grote verrassing, ik wil daar nu al 5 van de 9 bands zien en had op die donderdag eigenlijk geen grote namen verwacht, krijgen toch wel echt goede value for money daar in kortrijk.

Donderdag:
Must see: Imminence, Alien Weaponry, Der Weg Einer Freifeit
Graag: Alestorm, Soulfly

Vrijdag: (zwakste dag)
Must: Vended, Amenra, Bleed from within
Graag: Ill Nino

Zaterdag: (beste dag)
Must: Mushroomhead, Arch Enemy, Armorphis, Orbit Culture
Graag: Alcest, Hatebreed, Psychonaut, Carach Angren, Blackbraid, Alien Ant Farm

Zondag:
Must: Lamb of god
Graag: Of mice and men, The Ghost inside, Satyricon, Fit For An autopsy, Northlane

Ik ben het hier allemaal niet van nabij aan het volgen want volgend jaar normaal gezien weer naar Graspop. Maar WAT EEN AFFICHE alweer zeg. Vooral de vrijdag voor mij.

Bleed From Within
Dirkschneider
Igorrr
Thy Art Is Murder
Amenra
Savatage
Slaughter To Prevail

Allemaal al gezien (behalve Savatage), maar dat erdoor jagen op één dag is wel zot.

Wordt de donderdag nu ook een volwaardige dag? Want ook daar al héél sterke bands, dus kan me niet echt inbeelden dat dat nog altijd hetzelfde concept blijft of wel? Want in dat geval zou ik toch overwegen om toch donderdagavond en vrijdag te gaan als dat lukt congé gewijs.

Ik ben het hier allemaal niet van nabij aan het volgen want volgend jaar normaal gezien weer naar Graspop. Maar WAT EEN AFFICHE alweer zeg. Vooral de vrijdag voor mij.

Bleed From Within
Dirkschneider
Igorrr
Thy Art Is Murder
Amenra
Savatage
Slaughter To Prevail

Allemaal al gezien (behalve Savatage), maar dat erdoor jagen op één dag is wel zot.

Wordt de donderdag nu ook een volwaardige dag? Want ook daar al héél sterke bands, dus kan me niet echt inbeelden dat dat nog altijd hetzelfde concept blijft of wel? Want in dat geval zou ik toch overwegen om toch donderdagavond en vrijdag te gaan als dat lukt congé gewijs.
Zal inderdaad wel een "volwaardige" dag zijn volgens mij. Lijkt me toch iets meer te zijn dan een opwarmdagje voor de combihouders.
Misschien wel pas een latere start.

Dagtickets wijzen dat ook uit. Donderdag €49. Vrijdag, zaterdag en zondag €99.

• Leuk
Waarderingen: thesummoning en won666
Ik mis ook nog wat prog metal en stoner rock bands, zoals er de voorbije jaren een reeks van op de affiche hadden.

Maar al bij al toch een stevige line-up! Arch Enemy, Lamb of God en Alestorm springen eruit bij de grote namen, maar ook van de undercard zijn er elke dag een paar bands die ik zou willen zien. Zoals altijd moet er nog verder 'verkend' worden - laat maar komen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Vooral blij met Carach Angren!
Ook alweer van 2023 geleden dat ik die voor het laatst zag, en het zijn nota bene mijn streekgenoten.. 🫤

Zit nu ook al vanalles te ontdekken, en ben direct onder de indruk van Kylesa, Castle Rat en Monolord!

Donderdag
Alestorm
Imminence*
Alien Weaponry
Der Weg Einer Freiheit*

Vrijdag
Savatage
Amenra
Bleed From Within
Armored Saint*
Soen
Combichrist
Chelsea Grin*
Monolord*
The Ruins Of Beverast*

Zaterdag
Arch Enemy
Amorphis
Orbit Culture
Alcest
Mantah
Psychonaut
Metal Church*
Blackbraid*
Carach Angren
Castle Rat*
Brutal Sphincter

Zondag
Powerwolf
Lamb Of God*
Saxon
Satyricon
Nevermore*
Fit For An Autopsy*
Paleface Swiss*
Kylesa*
Bloodbound
Anaal Nathrakh*
Gutalax
Warkings
Animals As Leaders*
Sanguisugabogg*

(* = 1e keer)

Kan je idd op veel manieren bekijken. Gezien ze nog nergens anders bekend gemaakt zijn, lijkt het in ieder geval toch om een iets exclusievere boeking te gaan.
Da's toch niet meer en niet minder dan dat ze enkel op Alcatraz als headliner staan? Dus een langere set (met wat meer toeters en bellen of zo)?

• Leuk
Is toch ook wat minimaliseren dat je doet. Ik zie het als een mooie zet van de organisatie.
Ik minimaliseer niets. En zeker een mooie zet. Maar men moet er ook niet meer achter gaan zoeken dan wat het is: een exclusieve headline set op Alcatraz.

Het is dat Alcatraz zichzelf een hoge standaard heeft opgelegd de voorbije jaren maar ik kom voorlopig niet verder dan onderstaand lijstje en dat is redelijk onder de maat van eerdere jaren, in de nog aan te kondigen namen gaat toch nog wel wat moois moeten zitten om dit niet de minste affiche te maken sinds ik ga (2015). Vooral het aantal bands die ik voor de eerste keer zie valt mij tegen.

Donderdag
Imminence
Der Weg Einer Freiheit

Vrijdag
Amenra
Igorrr
Combichrist
Soen
Monolord
The Ruins of Beverast

Zaterdag
Amorphis
Orbit Culture
Alcest
Psychonaut
Carach Angren
Blackbraid *
Castle Rat *

Zondag
Lamb of God
Kylesa *
Anaal Nathrakh *
Animals As Leaders
Sanguisugabogg

Dit is gewoon hun AI gegeneerde overzicht, even waardeloos als de onzin die ChatGPT doorgaans uitbraakt. Zegt helemaal niks over de werkelijkheid, alleen dat het taalmodel het een waarschijnlijke combinatie van woorden vindt.

Neemt niet weg dat de kans dat ze er staan best aanwezig is. Wellicht weten we morgen al meer.
Je hebt dus gelijk 👍

• Leuk

Users who are viewing this thread

• Nico