Alcatraz Open Air 2025

Gewoon doen, zul je absoluut geen spijt van krijgen, zeker met jouw muziekvoorkeur! 🤘
Zoek overal het clubje Festileakers rechtsvoor (Helldorado linksvoor) op, en je zit geramd! ;)
Oeh, dan ga ik er nog eens goed over na denken. Bedankt!
Op Graspop kwam het mij steeds net niet uit, dus ik zal het in mijn achterhoofd onthouden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Met die subgenres kan je een behoorlijk gevuld programma samenstellen
Vrijdag: Frayle (doom) ,Dvne (prog) , Conjurer (post), Year Of No Light (post), Mastodon (sludge/prog) , Slomosa (stoner) & King Buffalo (stoner)
Zaterdag: Between The Buried & Me (prog), Ne Obliviscaris (prog), Vola(prog), Leprous (prog) & Candlemass (doom)
Zondag: Gaerea (post black), Borknagar (prog) , Cult of Luna (post), Briqueville (post), Fu Manchu (stoner), Earthless (psych/prog)
Mooi overzichtje!
Maar dat was nog niet eens alles. ;)

Vrijdag: Katla (stoner/sludge/doom), Splendidula (atm. black/doom), Messa (doom), Thy Catafalque (avant-garde/post-black), Dool (prog/doom), feitelijk dus hele La Morgue + halve Helldorado ;)

Zaterdag: Myrath (prog/power/oriental, Evergrey (prog/power), Crypt Sermon (doom)

Zondag: Cult Of Scarecrow (doom), Alkerdeel (black/doom/sludge)

Mooi overzichtje!
Maar dat was nog niet eens alles. ;)

Vrijdag: Katla (stoner/sludge/doom), Splendidula (atm. black/doom), Messa (doom), Thy Catafalque (avant-garde/post-black), Dool (prog/doom), feitelijk dus hele La Morgue + halve Helldorado ;)

Zaterdag: Myrath (prog/power/oriental, Evergrey (prog/power), Crypt Sermon (doom)

Zondag: Cult Of Scarecrow (doom), Alkerdeel (black/doom/sludge)
Blijkbaar zelfs 2 must-sees vergeten met Thy Catafalque & Dool šŸ˜‚ , de andere clashen denk ik allemaal met een andere must-see dus zal hoogstens een stukje worden

Hey. I only learned about the non-drinkable water today. Puh, that's definitely a downside. Does anyone know, if there is enough space in the shuttle busses for "bolderkars" (I hope this is the right word šŸ˜‰ )?

The Metal bands die me echt interesseren op dit festival.

Donderdag: Warbringer, Exhorder, EVIL INVADERS, Overkill, FROG LEAP

Vrijdag: Katla, Splendidula, Coffin Feeder, Messa/Winterfylleth, Me and That Man, Dying Fetus/ Conjurer, Absu, W.A.S.P, Kreator/Ministry, Abbath

zaterdag: Knife, Drowning Pool, Nailbomb, Crypt Sermon, Extreme, Candlemass, Obituary/Whisplash

Zondag: Whatever It Takes, Cult of Scarecrow, Forbidden, Pig Destroyer, Tsjuder, Kerry King (slayer only), Slaughter Messiah, Alkderdeel, Static-X, Emperor, Earthless

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en johanra
Heel tof om te lezen dat het animo groeit!! Dit festival verdient dit. Ging een wereld voor mij open de eerste keer en ik gun meer mensen de relaxe ervaring van dit festival met een top line-up in de diepte. Als je twijfelt en kunt dan weekend, doen! Alle redenen zijn al door Jamel gegeven. Wees welkom om bij de concerten aan te sluiten bij ons, je gaat geen spijt krijgen

Is het Breakfast Buffet wat je op voorhand kan kopen voor het hele weekend of moet je dit per dag kopen?

Met die subgenres kan je een behoorlijk gevuld programma samenstellen
Vrijdag: Frayle (doom) ,Dvne (prog) , Conjurer (post), Year Of No Light (post), Mastodon (sludge/prog) , Slomosa (stoner) & King Buffalo (stoner)
Zaterdag: Between The Buried & Me (prog), Ne Obliviscaris (prog), Vola(prog), Leprous (prog) & Candlemass (doom)
Zondag: Gaerea (post black), Borknagar (prog) , Cult of Luna (post), Briqueville (post), Fu Manchu (stoner), Earthless (psych/prog)
Of je't een pro of con vindt, mag je (eventueel achteraf) zelf beslissen, maar met deze keuze van subgenres zal je wel veel festileakers om je heen moeten verdragen. šŸ˜‰

Edit: zelf even verder gelezen en dat was ondertussen reeds duidelijk geworden door de verdere comments.

Maar ik kan me alleen maar aansluiten bij wat eerder gezegd is, Alcatraz is een ontzettend fijn festival waar heel onze groep volgens mij weer erg naar uitkijkt. Behalve gratis (Ʃcht veilig) drinkbaar water en helaas primus als basisbier kan ik ook geen negatief punt bedenken. Als je twijfelt, gewoon komen en ervaren. Je enige risico is dat je er een nieuw favoriet festival bij krijgt.

Laatst bewerkt:
Net een post: Dagtickets vrijdag 60%, zaterdag 70%, zondag 80%.

Ik weet niet hoe het normaal verloopt bij Alcatraz, maar 60% is precies toch laag slechts 30 dagen voor het festival?

Combi's doen het wel zeer goed.

Net een post: Dagtickets vrijdag 60%, zaterdag 70%, zondag 80%.

Ik weet niet hoe het normaal verloopt bij Alcatraz, maar 60% is precies toch laag slechts 30 dagen voor het festival?

Combi's doen het wel zeer goed.

Hangt er ook wel vanaf hoeveel procent er elke dag combi's zijn en hoeveel dagtickets.

Als combi's 75% van het geheel uitmaken en die zijn bijna uitverkocht, dan zit je eigenlijk per dag ook al aan 90/95%.

niet vergeten dat dit 60,70 en 80% is van de verhoogde capaciteit.

De verkoop is heel goed gestart maar is inderdaad de laatste paar maanden wat ingelopen. afwachten welk effect graspop heeft op de verdere verkoop en dan ook het effect van de laatkopers die de week van pas kopen. Een fenomeen die meer en meer een ding is geworden de laatste paar jaren.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Parfex

De verkoop is heel goed gestart maar is inderdaad de laatste paar maanden wat ingelopen. afwachten welk effect graspop heeft op de verdere verkoop en dan ook het effect van de laatkopers die de week van pas kopen. Een fenomeen die meer en meer een ding is geworden de laatste paar jaren.
Hebben ze de capaciteit dit jaar opnieuw verhoogd, dan? Excuses als dit eerder al ter sprake kwam, maar dan heb ik dit volledig gemist (of ben ik het precies al vergeten).

Wat zou nu de huidige capaciteit per dag zijn?

Hebben ze de capaciteit dit jaar opnieuw verhoogd, dan? Excuses als dit eerder al ter sprake kwam, maar dan heb ik dit volledig gemist (of ben ik het precies al vergeten).

Wat zou nu de huidige capaciteit per dag zijn?
Was al ter sprake gekomen samen met Kamping Kitsch, die hebben de verhoogde capaciteit wel al aangekondigd en het is hetzelfde terrein dus kan wel zijn dat je brein toen even weg was ;)
De effectieve capaciteit die er bij komt kan ik helaas geen antwoord op geven, een paar honderd, misschien iets meer dan 1k.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jvandeweyer

Ik weet niet in hoeverre je hierop kan/mag reageren, maar welk effect heeft Graspop doorgaans op de verkoop van tickets? Is er een influx te zien na GMM?

Ik heb inderdaad al meerdere (kleinschalige) evenementen zien sukkelen door de daling in voorverkoop, en de stijgende tendens om last-minute te kopen.

Ik heb laatst tickets gewonnen voor Alcatraz (van Kink). Dit wordt mn 1e keer alcatraz, normaal ga ik alleen naar graspop en Dynamo (dit jaar komt alcatraz daar spontaan bij), maar hoe is alcatraz in vergelijking (met voornamelijk) Graspop? Ik weet wel dat er volgens mij meer aankleding is maar voor de rest heb ik er eigenlijk geen beeld van

Users who are viewing this thread