Alcatraz Open Air 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Met hopelijk wat minder overlap zodat we weer volledige shows kunnen zien à la vorig jaar :D (zonder het begin van de volgende band te missen)
Ja daar hoop ik ook echt op! Heb er een goed gevoel bij. Hoe langer het tijdschema offline is, hoe harder ze eraan werken denk ik dan maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Wat kleine wijzigingen door organisatorische redenen:
  • Show van Powerwolf is wat eerder.
  • Michael Schenker speelt vrijdag i.p.v. zaterdag.
  • H.E.A.T. speelt op zaterdag i.p.v. vrijdag.
  • Tygers of Pan Tang is als laatste toegevoegd aan de line-up.

Als je speciaal voor Schenker of H.E.A.T. een ticket voor de originele dag had gekocht, mag je 'm omruilen.
Michael Schenker die mag afsluiten. Hopelijk mag hij dan anderhalf uur spelen. Wat mij betreft, dé beste Metal gitarist die er is.

Tygers of Pan Tang, dat is dan weer puur jeugdsentiment. Die zag ik ooit in Poperinge nergens in 1982. Uiteraard zal de bezetting niet meer dezelfde zijn, maar hun laatste album was toch echt goed. En straks komt er weer een nieuwe worp.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Michael Schenker die mag afsluiten. Hopelijk mag hij dan anderhalf uur spelen. Wat mij betreft, dé beste Metal gitarist die er is.

Tygers of Pan Tang, dat is dan weer puur jeugdsentiment. Die zag ik ooit in Poperinge nergens in 1982. Uiteraard zal de bezetting niet meer dezelfde zijn, maar hun laatste album was toch echt goed. En straks komt er weer een nieuwe worp.

Vermits H.E.A.T. naar zaterdag verhuisde én ze volgens het oorspronkelijke tijdschema 50 minuten speelde (en Michael Schenker 1 uur), verwacht ik geen show van 1u30 maar eentje van een uur op vrijdagavond na Powerwolf.
Op de poster staat zijn logo immers op de vijfde plaats.

332477233_1264513344476267_8013487032544212327_n.png
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Op de website staat ook "aftershow". Denk dat die gewoon hun originele tijdslot zullen spelen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Als electric callboy deze productie meeneemt naar Alcatraz dan wordt dat los de grootste show van Alcatraz dit jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en nikita

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
enige die mij zorgen baart is dat Nico terug een koptelefoon aan had, ik denk dat die zijn oor altijd een zwakke plek zal blijven. Hopelijk wordt het niet opnieuw te erg en volgen er geen cancels
 
  • Leuk
Waarderingen: HerveBe

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik heb m'n glamping-tickets al, maar die optie mét airco lijkt me onironisch zalig. Zeker als er opnieuw sprake is van een soort hittegolf.
's Ochtends niet wakker worden in een tent van 40 graden zou op zichzelf al een zaligheid zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en Joe

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Voor 80 euro de man de nacht kunt ge in ne kamion slapen op Alcatraz. 😅😅
Deze dingen onderscheiden Alcatraz van de rest.

Jammer dat het steeds op/rond mijn verjaardag valt (en met lokale dingen hier), want een weekendje camion zie ik wel zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
He de timetable staat weer online. Zo te zien helaas geen aanpassingen van die verschrikkelijke overlappingen helaas. Baal ik nog steeds van :(
 
  • Verdrietig
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Er zit wel iets meer structuur in zie ik. Er spelen niet meer 4 bands tegelijk, dat scheelt. En de vrijdag is wat verschoven, Trivium ook opeens naar voren.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Kunnen we nog iets van Alcatraz verwachten? Line-up is compleet, maar kan me niet van de indruk ontdoen dat er budget over is. Megadeth of Gojira is toch duurder dan EC en Kk's samen? Extra animatie, decor?
Of best gewoon sparen? Festivals zullen financieel wel onder druk staan dit jaar.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Kunnen we nog iets van Alcatraz verwachten? Line-up is compleet, maar kan me niet van de indruk ontdoen dat er budget over is. Megadeth of Gojira is toch duurder dan EC en Kk's samen? Extra animatie, decor?
Of best gewoon sparen? Festivals zullen financieel wel onder druk staan dit jaar.
Ik denk bijvoorbeeld aan de tekst bij KK's Priest: "a few special suprises are in the work for this performance".
Ik verwacht wat extra pyro etc bij andere optredens bijvoorbeeld.
En gewoon een groot deel aan de kant om te anticiperen op de stijgende prijzen denk ik ook.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Ik denk bijvoorbeeld aan de tekst bij KK's Priest: "a few special suprises are in the work for this performance".
Ik verwacht wat extra pyro etc bij andere optredens bijvoorbeeld.
En gewoon een groot deel aan de kant om te anticiperen op de stijgende prijzen denk ik ook.
Had ik niet opgemerkt, goed gevonden.
Kan in de toekomst alleen maar ten goede komen om overschot te hebben.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
He de timetable staat weer online. Zo te zien helaas geen aanpassingen van die verschrikkelijke overlappingen helaas. Baal ik nog steeds van :(
Ik wil graag die zondag gaan, omdat er zoveel bands staan die ik te gek vind. Maar met clashes als Stake - Blind Guardian, Brutus - Killswitch, Bloodbath - Russian Circles en Cult of Luna - Hypocrisy valt bijna de helft van mijn mustsees al weg omdat ik moet kiezen. Met name die eerste en die derde clash vind ik bijna onmogelijk om een keuze tussen te maken. Heel teleurstellend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken