Alcatraz Open Air 2023

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Welke 15 tot 20 death metal bands? Of baseer je dat op logo's?
Degene die Nikita dus heeft vermeld.

De meeste kende ik gewoon en daar leek het genre op de Alcatraz-site correct, dus dan ging ik er vanuit dat het bij handvol dat ik niet kende dan ook wel zou kloppen (en stond er op Metal Archives ook death metal als genre).
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.670
Degene die Nikita dus heeft vermeld.

De meeste kende ik gewoon en daar leek het genre op de Alcatraz-site correct, dus dan ging ik er vanuit dat het bij handvol dat ik niet kende dan ook wel zou kloppen (en stond er op Metal Archives ook death metal als genre).

Dat zijn wel de betere death metal bands gelukkig. Doen ze goed daar bij Alcatraz.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
En Alestorm dus niet als headliner hier. Doen ze netjes
Op hun FB-pagina schrijft Alestorm dat ze spelen als CO-headliner. Wel benieuwd, aangezien ze reeds Trivium/KSE/HSB/Anthrax boven zich hebben op de site. Misschien gewoon een communicatiefoutje oftewel beschouwen ze: 1 headliner + 2 co-headliners.
(Dagen waarop wie speelt zijn nog onbekend)
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik was even dit draadje van 't begin af aan aan het lezen, daarom een reactie op een heel oud bericht, maar dit is wel een mooie voorspelling met wat we nu weten 😁
In alle eerlijkheid, dat DL headliner zou worden had ik nooit durven denken. De reden hierom, is dat ze bij hun vorige passage niet echt denderend waren. Maar kijk, de wonderen zijn de wereld niet uit. Wat wel meespeelt, is dat de organisator van Graspop, ook een DL fan is. Ik ook ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik zie wel voor sommige enkele topdagen zonder dat de headliners bekend zijn. En als alestorm echt een co-headliner zou zijn zie ik ze wel eens boven KSE of heaven shall burn spelen. Who knows. Hopen mag...
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
1669479698863.png

Weekend na Alcatraz. Zou Amenra een headliner spot claimen? Ik zie ze liever de Swamp afsluiten.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Bekijk bijlage 3197

Weekend na Alcatraz. Zou Amenra een headliner spot claimen? Ik zie ze liever de Swamp afsluiten.
Swamp afsluiten, 100% zeker. Ik vertrouw de Alcatraz-organistie genoeg dat zij deze niet op een mainstage (openlucht) zullen zetten.
Daarnaast zijn er in België teveel kansen om hen mee te pikken, zou zonde zijn om hier een headlinerspot aan te besteden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Swamp afsluiten, 100% zeker. Ik vertrouw de Alcatraz-organistie genoeg dat zij deze niet op een mainstage (openlucht) zullen zetten.
Daarnaast zijn er in België teveel kansen om hen mee te pikken, zou zonde zijn om hier een headlinerspot aan te besteden.
Bij Alcatraz weten ze inderdaad goed waar een artiest het beste tot zijn recht komt. Doen ze goed daar.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Bij Alcatraz weten ze inderdaad goed waar een artiest het beste tot zijn recht komt. Doen ze goed daar.
Ik vind het ook geen goed idee om ze op een hoofdpodium te zetten, maar het is natuurlijk wel de grootste Belgische metalband en als de groep het zelf ook ziet zitten, zou je het ook kunnen zien als eerbetoon. Amenra komt dan ook nog eens gewoon uit Kortrijk zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Van diezelfde affiche zie ik trouwens graag Zeal & Ardor en Frog Leap naar Kortrijk komen.
Ik ben erg benieuwd naar de drie headliners. In Flames staat al op Graspop, Alestorm is inmiddels al bekend gemaakt en is géén headliner en Megadeth zou - volgens geruchten - ook op de Lokerse Feesten kunnen staan.
Wie zouden er dan nog overblijven als mogelijke headliners? Naast Gojira dan (als dit zou blijken), uiteraard.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Door de weinige opties nog voor headliners waarvan we zeker weten dat ze touren krijg ik toch steeds meer hoop voor een band die nog geen datums heeft aangekondigd maar wel een nieuw album heeft: Avantasia!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jbj

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Door de weinige opties nog voor headliners waarvan we zeker weten dat ze touren krijg ik toch steeds meer hoop voor een band die nog geen datums heeft aangekondigd maar wel een nieuw album heeft: Avantasia!
Zou inderdaad welkom zijn! Het is moeilijk gissen naar de headliners deze editie. Veel headliners stoppen hun tour reeds midden juli. Zeker voor hun 15-jarig bestaan vraag ik me af of er ergens een wit konijn tevoorschijn zal komen.

Gojira komt van niet ver, zie ik wel gebeuren.

Avantasia is organisatorisch niet simpel (ik weet niet hoe het zit met hun gast-artiesten?) maar deze zomer speelden zij last-minute een show (spanje of portugal dacht ik?) dus het is mogelijk! Komen in principe ook van niet ver.

Op GMM werd gehint dat er gesprekken waren met Slipknot maar dit zie ik niet (meer) realistisch.

Nightwish lijkt mij ook een mogelijkheid, als dit zou passen in het tourschema.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Verwacht geen band die ook al op Graspop staat.

Weet ook niet of dat in het verleden al vaak gebeurd is, naast Twisted Sister (wat sowieso een speciaal geval is).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Zou within temptation geen mogelijke headliner zijn voor Alcatraz? Hebben nog geen tour maar zijn in principe altijd in de buurt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken