Alcatraz Open Air 2023

Camperen is toch niet voor mij. Die Fransen lijken geen slaap nodig te hebben. Ben nu al kapot. Twijfelen om thuis te gaan slapen, woon ook slechts op 15 minuten. De fransen zullen nooit mn vrienden worden vrees ik.

Zo kan het dus wél. Enkele rijen mannen, wat meer rijen vrouwen. Om kwart voor 9 's ochtends géén aanschuiven voor de vrouwen en bij de mannenrijen een 3-tal mensen per rij. Voelt als een enorme luxe 😅 Screenshot_20230812_090301.jpg

Die Fransen lijken geen slaap nodig te hebben. Ben nu al kapot.
Ik had het gevoel dat de regen alle muziek en mensen plots wel stillegden. Hopelijk kan het terrein nog wat opdrogen voor we daar aankomen want omgeving wc's op de camping is het nu wel wat modderig geworden.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Camperen is toch niet voor mij. Die Fransen lijken geen slaap nodig te hebben. Ben nu al kapot. Twijfelen om thuis te gaan slapen, woon ook slechts op 15 minuten. De fransen zullen nooit mn vrienden worden vrees ik.
Ik woon ook op 15 minuten....lekker thuis gaan slapen....mis de campeerverhalen maar verkies de nachtrust...

Mijn top 5 van gisteren:

1. downset. -> mogelijk uit nostalgie en omdat ik er zo naar uitkeek
2. Prong -> altijd goed, nu heel goed
3. Converge -> al vaker gezien en vind het vaak ietwat chaotische herrie, maar deze keer klinkt het wel helemaal top
4. Svalbard -> kende de band niet, de naam klinkt als folk metal, maar het bleek solide post-hardcore, met een dankbare zangeres
5. Immolation -> er stond heel veel death metal-gebeuk, het werd soms wat veel, maar deze klonk wel erg strak, werd nooit een geluidsbrij, waarbij ik daar bij anderen wel last van had

Nadat ik mijn lijstje had gemaakt, stelde ik vast dat ik niets van de main stage had staan. Heb Powerwolf, Trivium en Bury Tomorrow wel gezien en die waren allemaal solide en main-waardig, maar toch ook allemaal net iets te routineus. Het eerder bewierookte Wind Rose vond ik niets bijzonder, maar misschien stond ik te ver.

Laatst bewerkt:
Mijn top 5 van gisteren:

1. downset. -> mogelijk uit nostalgie en omdat ik er zo naar uitkeek
2. Prong -> altijd goed, nu heel goed
3. Converge -> al vaker gezien en vind het vaak ietwat chaotische herrie, maar deze keer klinkt het wel helemaal
4. Svalbard -> kende de band niet, de naam klinkt als folk metal, maar het bleek solide post-hardcore, met een dankbare zangeres
5. Immolation -> er stond heel death metal-gebeuk, het werd soms wat veel, maar deze klonk wel erg strak, werd nooit een geluidsbrij, waarbij ik daar bij anderen wel last van had

Nadat ik mijn lijstje had gemaakt, stelde ik vast dat ik niets van de main stage had staan. Heb Powerwolf, Trivium en Bury Tomorrow wel gezien en die waren allemaal solide en main-waardig, maar toch ook allemaal net iets te routineus. Het eerder bewierookte Wind Rose vond ik niets bijzonder, maar misschien stond ik te ver.
Mooie top 5! Prong beviel mij ook heel goed, strakke show. Mooie overgang na het weg zweven op Acid King. Downset viel mij dan weer een beetje tegen. Vond die set routineus met gebrek aan interactie. Bij hardcore wil je energie overbrengen maar dat lukte bij mij niet zo goed. Maar toch wel heerlijk om oldies als Anger eens mee te blerren!

Op papier de minste dag maar toch al een mooie eerste dag gehad

Windrose (prison) toffe powermetal om de dag te beginnen.

Gnome (morgue) niet helemaal gezien klonk wel goed

Rise of the northstar (prison) niet echt memorabel.

Death before dishonor (helldorado) goede hardcore show.

Svalbard (morgue) eerder dit jaar al gezien in de AB, goede show, toffe frontvrouw ook

Slomosa (morgue) ging normaal naar Gaahl maar dit was een goede backup

Trivium (prison) Vroeger veel geluisterd wel genoten van de oudere songs nieuw werk doet mij minder.

Prong (helldorado) van een afstand bekeken klonk goed.

Converge (helldorado) Top optreden!

La Muerte (morgue) niet super veel volk hier maar vond het toch een intens optreden.

Agnostic Front (helldorado) hier nog het einde meegepikt zag er goed uit.

En Matt Healy opeens een nummertje meezingen bij Powerwolf. Een samenwerking die je niet direct verwacht
Heeft indertijd een nummer ingezongen op Powerwolf's cover album.
Deze dag stelt niet teleur! Yoth Iria zou zich gisteren gelijk in de top vd top 5 genesteld hebben. Intense en mooie show. Ff eten, Ipa halen en klaar voor Gaerea!
Beide optredens hebben de toon gezet! Enorm sterk amai

• Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel
Dag 2 is nu al top. Wat een sfeer! En wat hebben we mazzel met het weer. Paar mooie optredens gezien ook al. Dus prima naar mijn zin zo!

Klein puntje van kritiek: ik ben niet kapot van de Helldorado. Voor black metal is het daar veel te licht. En die grote palen zijn ook niet fijn. Ik vind de Morgue en de Swamp veel fijnere tenten. Beetje jammer dat morgen mijn hele programma zich in Helldorado bevindt. Maar ja, we doen het er maar mee.

Dag 2 is nu al top. Wat een sfeer! En wat hebben we mazzel met het weer. Paar mooie optredens gezien ook al. Dus prima naar mijn zin zo!

Klein puntje van kritiek: ik ben niet kapot van de Helldorado. Voor black metal is het daar veel te licht. En die grote palen zijn ook niet fijn. Ik vind de Morgue en de Swamp veel fijnere tenten. Beetje jammer dat morgen mijn hele programma zich in Helldorado bevindt. Maar ja, we doen het er maar mee.
Heb je wel genoeg kansen om te oefenen om de ideale plek te vinden daar!

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: duck en Jamel
Decapitated, wat een band!! Echt genoten. Sowieso een topdag. Angelus Apatrida met een knaller van een thrashfeest er nog ff bij.

En de drummer van Machine Head backstage bij decapitated en hiermee twee leden van de huidige line-up van die band aanwezig. Een teken voor volgend jaar?

Decapitated, wat een band!! Echt genoten. Sowieso een topdag. Angelus Apatrida met een knaller van een thrashfeest er nog ff bij.

En de drummer van Machine Head backstage bij decapitated en hiermee twee leden van de huidige line-up van die band aanwezig. Een teken voor volgend jaar?
Chris Kontos is niet de huidige drummer van Machine Head. Hij een van hun ex-drummers. Zat gisteren op de kruk voor Forbidden

Morgen hebben we trouwens met Sacred Reich een andere ex-drummers van Machine Head op drums, de heer Dave MC Clain.

Dus nee ik zou er niks achter zoeken.

• Thinking
Waarderingen: Joslittel
Kk's priest toch wel wat jammer... Voor my persoonlijk voelt het wat aan als een beginnende band waarvan rijke papa een dure productie heeft aangekocht.

Vandaag duidelijk drukker op het terrein! Misschien wel de drukste editie die ik geweten heb.
Kk's Priest had ik graag gewisseld met HSB. Ging clashes oplossen en meer headline-waardig zijn.

• Winning
Waarderingen: Pauly Robin

Users who are viewing this thread