Sabaton hoeft er nu echt nog niet uit, maar pluspunten geven op bijltjesdag kan natuurlijk echt niet.
Ach ja, Heilung is muzikaal gezien makkelijk een top 5 band in dit hele spel voor mij, maar ik heb geaccepteerd dat ze vanwege hun lage score mee gaan in de bijltjesdag. Snap ook wel dat het voor veel mensen niet werkt als headliner, het is lastig zo’n niche act te verantwoorden op die positie ook al is het magisch voor de liefhebbers. Sabaton is natuurlijk iets minder niche maar nog steeds wel een vrij specifiek geluid waar sommige mensen (waaronder ik) ook totaal niks mee hebben.Haha ik voel je pijn!
Sabaton zou een enorm dikke vis zijn voor beide festivals en ook echt goed werken. Van alle powermetal bands toch één van de betere. Maar ja, ik wil niet meer plussen..
En zo vind ik het ook bijzonder om te constateren dat Megadeth er eerder uitvliegt dan Anthrax, lijkt mij de omgekeerde wereld. En Within Temptation staat hier nog rustig (terecht) terwijl die bij de Graspop variant enorm snel eruit gingen.
Dan kun je idd beter een band zijn die weinig passie oproept, of het nu positief of negatief is, niet aangeraakt worden betekent overlevenDe kunst in dit spelletje is natuurlijk vooral om onder de radar blijven en niet op te vallen. Anthrax is dit goed gelukt blijkbaar.