Albums van 2024

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Ok, terwijl dit tov de vorige albums een vrij ingetogen en 'rustig' IDLES album is.
Ik vind het een redelijke plaat. Er zitten echt ijzersterke nummers tussen maar die ballads .. dat is echt niet wat ik verwacht als ik naar IDLES ga luisteren (op het geniale The Beach land Ballroom na). Het zijn opzich prima songs, ik vind alleen de samenhang van het album in zijn geheel ontbreken.

3,5 v.d. 5 sterren wat mij betreft. Ik waardeer het experimentele kantje maar het is gewoon écht anders dan hoe we de heren kennen. Het album wordt nog altijd gedragen door de "stevige rammers".
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
210
183
Ik zag dat de bonus tracks versie 'Everasking Edition' van Caroline Polachek's Desire, I Want To Turn Into You vrij goed werd ontvangen. Dus had besloten om dit album dan toch maar nog een kansje te geven. En ik moet zeggen dat die me nu een stuk beter bevalt. Nu vond ik het album sowieso al niet slecht, maar na Billions al heel vaak geluisterd te hebben voor het album, viel het mij destijds toch een beetje tegen en ben ik er niet echt naar teruggegaan. Snap niet waarom Sunset en I Believe mij toen niet zijn bijgebleven, beide echt hele fijne nummers, staan nu regelmatig aan. Maar ook de bonus tracks zijn echt heel goed en het beluisteren waard. Coma zou misschien wel eens mijn favoriete nummer van het album kunnen zijn. De versie van Butterfly Net met Weyes Blood is misschien nog wel beter dan het origineel. En de akoestische versie van I Believe geeft een mooie twist aan het origineel die deze misschien wel evenaart (en dit zeg ik zelden bij akoestische versies). Als je fan was van het origineel, zou ik deze bonus tracks zeker even checken!

Verder ook nog genoten van de nieuwe Yeat (die echt met een behoorlijk onverwachte sound komt aanzetten) en Quadeca albums. IDLES deed me helaas weer niet zoveel, maar ik ga deze ergens deze week nog wel een nieuwe kans geven. Le Sserafim EP viel (niet geheel onverwachts) ook tegen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.018
Ik zag dat de bonus tracks versie 'Everasking Edition' van Caroline Polachek's Desire, I Want To Turn Into You vrij goed werd ontvangen. Dus had besloten om dit album dan toch maar nog een kansje te geven. En ik moet zeggen dat die me nu een stuk beter bevalt. Nu vond ik het album sowieso al niet slecht, maar na Billions al heel vaak geluisterd te hebben voor het album, viel het mij destijds toch een beetje tegen en ben ik er niet echt naar teruggegaan. Snap niet waarom Sunset en I Believe mij toen niet zijn bijgebleven, beide echt hele fijne nummers, staan nu regelmatig aan. Maar ook de bonus tracks zijn echt heel goed en het beluisteren waard. Coma zou misschien wel eens mijn favoriete nummer van het album kunnen zijn. De versie van Butterfly Net met Weyes Blood is misschien nog wel beter dan het origineel. En de akoestische versie van I Believe geeft een mooie twist aan het origineel die deze misschien wel evenaart (en dit zeg ik zelden bij akoestische versies). Als je fan was van het origineel, zou ik deze bonus tracks zeker even checken!

Verder ook nog genoten van de nieuwe Yeat (die echt met een behoorlijk onverwachte sound komt aanzetten) en Quadeca albums. IDLES deed me helaas weer niet zoveel, maar ik ga deze ergens deze week nog wel een nieuwe kans geven. Le Sserafim EP viel (niet geheel onverwachts) ook tegen.
Fijn dat je op deze manier het album dan hebt herontdekt! Is inderdaad ook wel een beetje een groeiplaat. Nieuwe nummers zijn alleszins weer heel sterk, al heb ik wel altijd wat moeite met dit soort extended reissues. Zo gewend om het album te luisteren zoals het was dat ik deze nieuwe nummers liever als een aparte EP beluister.

Nieuwe Yeat en Quadeca werden mij door enkele vrienden ook al warm aanbevolen dus die gaan de komende dagen zeker eens door de speakers. Le Sserafim, tja... haat het niet per se maar het is allemaal zo inspiratieloos. Om eerlijk te zijn vond ik (G)I-dle een paar weken geleden veel slechter, maar het was tenminste niet saai.

Verder veel dezelfde dingen geluisterd als jullie allemaal hier: IDLES vond ik best fijn. Ik vind die tragere nummers best geslaagd, album spreekt mij een pak meer aan dan de vorige twee. Verder dingen als The Last Dinner Party, NewDad, Kirin J Callinan, Declan McKenna en Helado Negro gecheckt die allemaal fijn waren. Weinig echte uitschieters, behalve Brittany Howard in de positieve zin, echt helemaal mijn ding weer. Porcelain Id staat hier ook al een paar jaar op de radar en lijkt de hoge verwachtingen waar te maken!
Grandaddy en Alkaline Trio waren niets voor mij. Kim Petras... daar ga ik zelfs geen woorden aan vuil maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
743
970
Eerste keer ooit naar album van IDLES geluisterd en vind het een mooie mix. Standaard 1 ram-nummer met vervolgens een rustige track. In het begin vond ik dit perfect, maar naar het einde toe hadden ze hiervan mogen afstappen en gewoon constant mogen rammen van mij. Dus al bij al een goede plaat, maar niet eentje die ik meteen wil aanschaffen 😇
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
De nieuwe Whispering Sons, The Great Calm, komt vrijdag uit, maar de vinylplaat zat vandaag al in mijn brievenbus nadat ik hem via de site van de band had besteld.

Opnieuw sterk werk van onze Belgische trots.
Het - excusez le mot - meesterwerk dat Image was, is het echter ook niet geworden.

De meeste nummers van de nieuwe plaat had ik al één keer gehoord, tijdens hun optreden in Volta in november, en de tracks die toen het meeste indruk maakten deden dat opnieuw. Opener Standstill is vintage Whispering Sons en ook afsluiter Try Me Again is een schot in de roos.
The Talker blijft een beetje te hard als Dry Cleaning te willen klinken, maar het is ook wel best een lekker nummer.
Dragging en de piano-tracks Still, Disappearing en Balm (After Violence) konden na één luisterbeurt ook wel overtuigen.
De rest van de plaat klonk zeker niet verkeerd, maar gaat een paar extra luisterbeurten kunnen gebruiken.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.274
3.850
De nieuwe Whispering Sons, The Great Calm, komt vrijdag uit, maar de vinylplaat zat vandaag al in mijn brievenbus nadat ik hem via de site van de band had besteld.

Opnieuw sterk werk van onze Belgische trots.
Het - excusez le mot - meesterwerk dat Image was, is het echter ook niet geworden.

De meeste nummers van de nieuwe plaat had ik al één keer gehoord, tijdens hun optreden in Volta in november, en de tracks die toen het meeste indruk maakten deden dat opnieuw. Opener Standstill is vintage Whispering Sons en ook afsluiter Try Me Again is een schot in de roos.
The Talker blijft een beetje te hard als Dry Cleaning te willen klinken, maar het is ook wel best een lekker nummer.
Dragging en de piano-tracks Still, Disappearing en Balm (After Violence) konden na één luisterbeurt ook wel overtuigen.
De rest van de plaat klonk zeker niet verkeerd, maar gaat een paar extra luisterbeurten kunnen gebruiken.
Zeer benieuwd. Nieuwe nummers klonken live wel tof.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Nieuwe Adriaan De Roover, prachtplaat. De Belgen doen het goed jaar hoor: The Bony King Of Nowhere, Meltheads, porcelain id, Ratmosphere.. en we zijn pas februari.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

elo

Headliner
3 dec 2013
5.027
3.707
Begonnen met Whispering Sons, op het eerste gehoor soms wat vlak, maar wel lekker.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Middle Kids new album is fantastic, such an underrated band, really need to tour and play more festivals.
Ik heb ze in 2022 live gezien op Tempelhof Sounds en toen was dit ook al zo. Stonden ergens vroeg op de dag, maar speelden het hele vliegveld plat.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Nieuwe Adriaan De Roover, prachtplaat. De Belgen doen het goed jaar hoor: The Bony King Of Nowhere, Meltheads, porcelain id, Ratmosphere.. en we zijn pas februari.
En dan vergeet je Mooneye ook nog, ook een heerlijke plaat in het genre.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.251
Voor vandaag:
Corb Lund - El Viejo
I Dont Know How But They Found Me - Gloom Division
MGMT - Loss of Life
Rod Stewart & Jools Holland - Swing Fever
Monkey3 - Welcome to the Machine
Louise Lémon - Lifetime of Tears
Mooon - III
MEUTE - EMPOR

En dan nog de singles van o.a. Maruja (Jezus, wat lekker!), Kings of Leon, Sun Kil Moon, Alcest, Khruangbin, The Tambles en Mong Tong.
 
  • Leuk
Waarderingen: piep en mattman

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Mjin lijstje voor vandaag:
Mooneye - Come With Me And Hide (nogmaals)
MGMT - Loss Of Life
Corb Lund - El Viejo
Real Estate - Daniel
Hurray For The Riff Raff - The Past is Still Alive
Elephant Stone - Back Into The Dream
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
780
1.614
Die van MGMT vond ik niet heel bijzonder, maar dat heb ik bij de meeste van hun platen. Die nieuwe van Allie X vind ik persoonlijk heel goed.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.274
3.850
Nieuwe van A Burial at Sea, 'Close to Home', knalt er ook heerlijk in vandaag. Dat wordt genieten in Landgraaf op 10 mei.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: elo en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken