Albums van 2023

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Spinvis vind ik vooralsnog niet heel veel aan na 1 luisterbeurt.
Zitten wel echt wel een aantal leuke tracks op hoor m.n. Tingeltangelhersenpan, Portugal, Lente 22, Paradijs, Icarus.. Al hoeft het voor mij niet allemaal te kamerpopperig worden zoals in Weg zijn doet geen pijn bv.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Ik kan de nieuwe van Takeshi's Cashew warm aanbevelen. Vorige week uitgekomen maar hier nog niet benoemd. Een van mijn favorieten van het jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.584
585
Q1 zit er al een weekje op. Voorlopig top 5 van dit jaar:
1. Free Range - Practice
2. Inhaler - Cuts & Bruises
3. Dreyton Farley - Twenty on High
4. The Murder Capital - Gigi's Recovery
5. Caroline Polachek - Desire, I Want to Turn Into You

Zal nog veel veranderen in loop van het jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Zitten wel echt wel een aantal leuke tracks op hoor m.n. Tingeltangelhersenpan, Portugal, Lente 22, Paradijs, Icarus.. Al hoeft het voor mij niet allemaal te kamerpopperig worden zoals in Weg zijn doet geen pijn bv.
Grappig, vond Weg Zijn Doet Geen Pijn juist wel mooi. Had er ook geen moeite mee gehad als Erik daar een heel album mee had gevuld om bij weg te dromen. Tingeltangelhersenpan is inderdaad echt een meer dan uitstekend nummer. Kreeg wel weer de kriebels van een nummer als Lang Zal Hij Leven.

Blijf het zelf enorm knap vinden hoe je teksten die eigenlijk nergens op slaan, maar toch ook logisch zijn, kan schrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.331
Powerwolf heeft vandaag ook het Interludium album. 6 nieuwe songs en 4 rarities / bonustracks van eerdere tours / albums
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
A Certain Ratio -1982. Deze oudjes komen met een retestrak en funky groovend album. Zit erg goed in elkaar, tjokvol Manchestergevoel en -geluid. Tof hoor! Check ook die zangeres: prachtig.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Metallica - 72 Seasons toch echt wel. Inamorata is echt een weergaloos nummer. Verder blijft If Darkness Had a Son bij mij favoriet.
Tuurlijk is dit album te lang en zullen ze nooit meer iets in de buurt maken van MoP, RTL of AJfA. Maar dit is gewoon een meer dan prima album. Nog meer zin in hun ArenA shows, want Metallica is live altijd nóg beter.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817
Metallica - 72 Seasons toch echt wel. Inamorata is echt een weergaloos nummer. Verder blijft If Darkness Had a Son bij mij favoriet.
Tuurlijk is dit album te lang en zullen ze nooit meer iets in de buurt maken van MoP, RTL of AJfA. Maar dit is gewoon een meer dan prima album. Nog meer zin in hun ArenA shows, want Metallica is live altijd nóg beter.
Geen van de singles heeft mij nog echt kunnen pakken, terwijl dat bij Hardwired nog wel zo was, en de mindere nummers vooral in de rest van het album zaten. Dus ik heb er een hard hoofd in dat dit wat gaat worden. Maar ik zal dat Inamorata eens luisteren dan, misschien slaat dat wel aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Metallica kon mij niet heel erg bekoren. Ik vond het openingsnummer wel lekker, maar daarna is het toch teveel hetzelfde voor mij. Kan dus goed dat als het album met een ander nummer begonnen was, ik dat een lekker begin had gevonden. Enfin, gewoon niet mijn ding.

Feist daarintegen, luisterde heerlijk weg. Nu staat Temples op en dat is exotisch weg zweven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Metallica kon mij niet heel erg bekoren. Ik vond het openingsnummer wel lekker, maar daarna is het toch teveel hetzelfde voor mij. Kan dus goed dat als het album met een ander nummer begonnen was, ik dat een lekker begin had gevonden. Enfin, gewoon niet mijn ding.

Feist daarintegen, luisterde heerlijk weg. Nu staat Temples op en dat is exotisch weg zweven.
Temples staat hier nu ook op en die bevalt me goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Metallica ook maar eens doorploegd. Beetje eens met het feit dat track 1 heel lekker binnenkomt maar ik mijn aandacht er moeilijk kan bijhouden. If Darkness Had a Son wel nog een prettige uitspringer. Vond Hardwired dan een tikje beter en eigenlijk best een fijne plaat. Lars drumt voor een keer wel heel raak op 72 Seasons.

Feist nu!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Zitten wel echt wel een aantal leuke tracks op hoor m.n. Tingeltangelhersenpan, Portugal, Lente 22, Paradijs, Icarus.. Al hoeft het voor mij niet allemaal te kamerpopperig worden zoals in Weg zijn doet geen pijn bv.
Moet er inderdaad op terugkomen. Best een kleurrijk album en sommige nummers doen het best prima.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.816
Blondshell - Blondshell

Zeer aangename zang, maar vooral ook heerlijke krachtige sound. Lijkt me live wel een ervaring.

Temples - Exotico

In het zonnetje met dit op de achtergrond is wel een waanzinnige route richting het weekend. Niks nieuws, maar gewoon sterk en degelijk.

Witte Wieven - Dwaallicht

Op Roadburn al een indrukwekkend optreden van ze gezien en dit debuutalbum is misschien nog indrukwekkender. Sfeervolle black/postmetal met folk invloeden. Doet soms zelfs denken aan de eerste albums van Amenra.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Ligeti Quartet & Anna Meredith - Nuc

Enorm onder de indruk van dit album. Jazz, synths, vogels, dit album heeft het allemaal. Eén van de betere albums in het genre die de laatste tijd zijn uitgekomen. Sowieso: alles met Anna Meredith verandert in goud, maar de combinatie van haar met het Ligeti Quartet is er wel eentje om te onthouden.

Net als @Timothy's Monster vind ik die van Witte Wieven ook heel erg de moeite waard!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
396
688
Vandaag 2x het nieuwe album van metallica geluisterd.
Pluspunten: de productie en de drums.
Minpunten : na een paar nummers gaat de
zang me irriteren en krijg nergens een wow gevoel.
Wellicht met een sappie op dat het nog wat gaat groeien, maar eerste indruk heel matig allemaal, sorry.😊
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Inmiddels album van Metallica en Blondshell geluisterd:

Bij het album van Metallica echt genoten van de drumpartijen. Wel mee eens dat het veel van hetzelfde is.

Blondshell, ik kende het niet maar wauw wat een mooi album met mooie zang. Dit is denk ik 1 van de beste albums die ik dit jaar geluister hebt. Ook zeer benieuwd hoe dit live zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
396
688
Overkill - Scorched

The Surgeon is al ff uit en blaas echt alles omver.
Luister het album nu bijna 4dagen en ik word er blij van.
Nou is overkill een van m'n favoriete metalbands en je moet ervan houden maar met 51minuten en 10 knallers kan ik er weer ff tegen.😝
#overkill
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230418_170849_Chrome.jpg
    Screenshot_20230418_170849_Chrome.jpg
    137,5 KB · Weergaven: 2
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken