Albums van 2023

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.174
2.979
Vandaag Jessie Ware en The National, mooie dag!
+ de RSD release van Beach House is nu ook te streamen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.796
1.710
The National luister ik later vandaag, maar ben heel benieuw met al deze reacties!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.450
1.574
Die plaat van Avalon Emerson is er een beetje om bij weg te dromen. Vanavond of morgen in alle rust de nieuwe the National luisteren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.493
Jessie Ware, kan die zelfs slechte platen maken? Wat een feest weer.

Idem voor The National, zonder dat feest dan. Maar wel weer een viersterrenplaat. Vind dat Matt hier een pak melodischer op zingt trouwens, op de laatste 2 platen was het vaker al eens wat parlando.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.693
Nou nog een keer geluisterd in volle rust en concentratie.
Ben helemaal (nog) niet zo'n grote The National fan, maar ik vind dit echt een fantastisch album. Alle nummers gewoon raak, goeie zang met mooie teksten, fijne stukje gitaar, de drums heel lekker aanwezig en regelmatig het hoogtepunt van het nummer voor mij. Samenwerkingen die echt iets toevoegen.

Heb wel af en toe de live sets van spotify aan, maar na dit album heb ik (eindelijk) zoiets van dit moet ik écht eens gaan zien binnenkort
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.283
6.473
Nou nog een keer geluisterd in volle rust en concentratie.
Ben helemaal (nog) niet zo'n grote The National fan, maar ik vind dit echt een fantastisch album. Alle nummers gewoon raak, goeie zang met mooie teksten, fijne stukje gitaar, de drums heel lekker aanwezig en regelmatig het hoogtepunt van het nummer voor mij. Samenwerkingen die echt iets toevoegen.

Heb wel af en toe de live sets van spotify aan, maar na dit album heb ik (eindelijk) zoiets van dit moet ik écht eens gaan zien binnenkort
The National is typisch zo'n band waar je meer fan van wordt als je ze live hebt gezien. In 2019 voor het eerst gezien. Daarvoor vond ik ze gewoon heel goed, nu ben ik fan.

Over de samenwerkingen. Ik vind de stemmen van Sufjan Stevens, Taylor Swift en Phoebe Bridgers echt in dienst van Matt Berninger en het nummer. Helemaal geen geforceerd duet, maar echt een aanvulling. Heerlijk. Na de eerste 3 luisterbeurten zijn This isn't Helping, The Alcott en Ice Machines nummers die eruit springen (al moet ik eigenlijk zeggen dat het hele album opzich sterk is)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
The National - First Two Pages of Frankenstein, zeker geen slecht album maar de singles waren voor mij wel het beste van de plaat. Het middenstuk van de plaat vind ik ronduit niet boeiend. Maar over het geheel toch prima plaat. Eucalyptus een van m'n favoriete nummers van dit jaar. 3 en een halve ster.

Beach House - Become EP, "Die EP van Beach House gaat wel, maar ben wel blij dat ze die van OTM hebben weggelaten." ~ @wenteldave Niets aan toe te voegen. Ook 3 en een halve ster.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.516
10.574
The National - First Two Pages of Frankenstein, zeker geen slecht album maar de singles waren voor mij wel het beste van de plaat. Het middenstuk van de plaat vind ik ronduit niet boeiend. Maar over het geheel toch prima plaat. Eucalyptus een van m'n favoriete nummers van dit jaar. 3 en een halve ster.

Beach House - Become EP, "Die EP van Beach House gaat wel, maar ben wel blij dat ze die van OTM hebben weggelaten." ~ @wenteldave Niets aan toe te voegen. Ook 3 en een halve ster.
Privacyschending. Wereldplaat!
 
  • Haha
Waarderingen: RubenFrusciante

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.450
1.574
Mijn eerste indruk van de nieuwe the National is dat deze plaat echt is gemaakt met zalen van het formaat Ziggodome in het hoofd. Er staan geen slechte nummers op, maar echt beklijven doet het op een paar uitzonderingen daargelaten (die samenwerking met Sufjan!) niet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.516
10.574
Mijn eerste indruk van de nieuwe the National is dat deze plaat echt is gemaakt met zalen van het formaat Ziggodome in het hoofd. Er staan geen slechte nummers op, maar echt beklijven doet het op een paar uitzonderingen daargelaten (die samenwerking met Sufjan!) niet.
In ieder geval mee eens dat het niet een heel boeiend album is. Nou ben ik al niet een grote fan van The National, maar ik kom er totaal niet in. Samenwerking met Sufjan is wel weer erg sterk inderdaad! Als het hele album in die trant was gemaakt, was het meer dan prima geweest.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.390
1.894
Jessie Ware, kan die zelfs slechte platen maken? Wat een feest weer.

Idem voor The National, zonder dat feest dan. Maar wel weer een viersterrenplaat. Vind dat Matt hier een pak melodischer op zingt trouwens, op de laatste 2 platen was het vaker al eens wat parlando.
Sublieme Berninger op deze plaat. Wel benieuwd hoe dit live vertaald wordt als hij in zijn gekende staat soms het wel eens lijkt te verliezen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Morgen een nieuw album van Fred Again...! Onder het label van Four tet. Ben heel benieuwd in welke richting ze gaan; radiohits en commercieel groter succes of blijft hij bij zichzelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.796
1.710
Morgen een nieuw album van Fred Again...! Onder het label van Four tet. Ben heel benieuwd in welke richting ze gaan; radiohits en commercieel groter succes of blijft hij bij zichzelf.
Ik dacht te horen dat dit een Ambient album met Brian Eno is
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.796
1.710
Ik dacht te horen dat dit een Ambient album met Brian Eno is
Ja dus, later een keer de tijd voor nemen om te luisteren. Hoorde wel al een hoop Fred Again. achtige manier van mensen/omgevingsgeluid in muziek verwerken voorbij komen.


Cover art lijkt op een hele slechte Stable Diffusion afbeelding trouwens
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
5 nummers in het nieuwe album van fred again / brian eno en pffff wat vind ik dit een prachtig album al.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.516
10.574
5 nummers in het nieuwe album van fred again / brian eno en pffff wat vind ik dit een prachtig album al.
Zo kan ik Fred Again.. nog wel redelijk waarderen, maar wat ie voor de rest maakt, is bijzonder ruk.

Het nieuwe album van Panchiko is wel aardig, vol met nummers die al 23 jaar op een plank lagen en met nieuwe nummers. Prima plaat!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken