Albums van 2021

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Eens. Geweldig album. Ik wil niet te voorbarig zijn want het is nog een lang jaar. Maar ik heb zo het gevoel dat deze het goed gaat doen in de eindlijstjes...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Shame heeft een leuk album idd. Ik kan dit toch een stuk beter hebben dan idles. Sleaford mods is heel erg Brits weer maar mij een beetje te puberaal.

29 Jan komt ok human van Weezer.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Inderdaad een prima album van Shame. Niet over de volle lengte even goed, maar staan puike nummers op.

Ik vind dit ook interessanter dan Idles. Meer muzikale variatie, minder rechttoe rechtaan.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Eerste 2021 release waar ik van geniet is You Stay by the Sea van Axel Flóvent. Lekker rustige muziek ook voor bij het thuiswerken
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.466
4.251
Inderdaad een prima album van Shame. Niet over de volle lengte even goed, maar staan puike nummers op.

Ik vind dit ook interessanter dan Idles. Meer muzikale variatie, minder rechttoe rechtaan.

Ik vond het album van IDLES dan weer veel beter, juist om die reden ook
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Eerste 2021 release waar ik van geniet is You Stay by the Sea van Axel Flóvent. Lekker rustige muziek ook voor bij het thuiswerken

Prima plaat. Deed me een beetje denken aan Ccigarettes After Sex maar dan wat gevarieerder en gepolijster.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nieuwe albums van Rhye en Loonely the Brave vond ik opzich niet verkeerd, maar daar ook alles mee gezegd. Nog niet toegekomen aan Kiwi Jr.

Komende vrijdag komen er meerdere albums waar ik wel naar uit kijk. Steven Wilson, Celeste, Weezer, Soen, Blsck Honey, Accept en Rats On Rafts. Genoeg keuze dus ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.205
Steve Hacketts akoestische album Under a Mediterranean Sky is ook ontzettend goed te pruimen. Verder kijk ik inderdaad ook ontzettend uit naar Soen en Steven WIlson. Single van Weezer klonk aardig, dus dat wordt ook nog wat. Voor mij persoonlijk ook nog Tribulation en in mindere mate Accept. Sommigen hier zullen Arlo Parks en Balthazar ook nog kunnen waarderen. Ja, volgende week vrijdag wordt een mooie dag.

Door met Kvitravn van Wardruna, dat voorlopig wel lekker klinkt!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
albums die ik de laatste dagen gecheckt heb:

- Rhye: klonk best lekker, maar had er meer van verwacht. Klonk net iets teveel hetzelfde. 6.5/10
- Wardruna: wederom een klasse album van deze Noren. Heerlijk meeslepend. 9.5/10
- Axel Flóvent: leuke achtergrondmuziek. Maar ook eentje om stiekem wat bij weg te dromen. 7/10
- Froukje: misschien wel de leukste ontdekking van esns dit jaar en ze bewijst haar potentieel opnieuw op haar debuut-ep. Heerlijke spitsvondige teksten en nummers die in je hoofd blijven zitten. 9/10

Bicep moet ik nog beluisteren, maar verwacht ik ook wel wat van.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Sommigen hier zullen Arlo Parks en Balthazar ook nog kunnen waarderen. Ja, volgende week vrijdag wordt een mooie dag.
De release van Balthazar is wel verplaatst naar 26 februari, dus daarop zullen we nog even moeten wachten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.205
wenteldave wrote:
Sommigen hier zullen Arlo Parks en Balthazar ook nog kunnen waarderen. Ja, volgende week vrijdag wordt een mooie dag.

De release van Balthazar is wel verplaatst naar 26 februari, dus daarop zullen we nog even moeten wachten.
Dan had je Wikipedia wel mogen updaten ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Op stip op 1 van mijn albumlijst voor 2021 is Therion met Leviathan, maar ja is dan ook het eerste album wat ik luister in 2021. Klinkt niet verkeerd, blijft een lekkere combi van opera en metal.
https://zwaremetalen.com/albumrecensies/therion-leviathan

https://youtu.be/t1h0pdsC6wQ
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Bicep is inderdaad erg goed.

Een andere fenomenale plaat in het dance genre: Gacha Barkradze met Obscure Languages. Geweldig!
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
De plaat van Shame mag er zeker zijn.
Maar voor mij is het beste album van de laatste weken Cheater van Pom Poko.
Lekker onvoorspelbare art/punk rock.
 

nordoy

Playlistbediener
30 nov 2017
26
2
Nog naar het korte, snedig rockende album ‘the ends’ van the OBGMs uit 2020 aan het luisteren. Stond mss in forum van vorig jaar, maar hier ben ik dus het nieuwe jaar mee gestart. Energiebom ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.205
Inhakend op Willem, vond Pom Pokos Cheater inderdaad best goed te pruimen. Verder is Steven Wilsons The Future Bites natuurlijk uitgekomen, wat voor Wilson's begrippen misschien even wennen is voor de meesten, maar hij zit weer geweldig in elkaar. Personal Shopper blijft wel duidelijk m'n favoriete nummer, maar een rustiger nummer als Man of the People komt daar ook zeker dichtbij. Follower slaat opeens weer een compleet andere richting, meer de indiepop op lijkt het wel, maar toch werkt die wisseling best aanstekelijk. Wat een muzikant.
Weezer was ook goed te doen met OK Human. Geen super album, maar zeker niet slecht.
Soen overtreft met Imperial mijn stoutste verwachtingen. Duidelijk één van de beste bands in het genre. Zou me enorm verbazen als ie niet hoog in mijn jaarlijstje komt. Voorlopig met afstand nummer één!
Where the Gloom Becomes Sound van Tribulation was ook al zo'n pareltje. Mooi duister.


Wat een heerlijke dag was dit voor muzikaal vertier. Op naar volgende week met o.a. Foo Fighters, DeWolff en Smith & Burrows!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Heb nog niet de tijd genomen voor alles maar,

Steven Wilson - The Futere Bites vind ik heel lekker. opvallend korte nummers voor zijn doen en ook de sound is anders dan gewent natuurlijk. Maar juist die afwisseling maakt dit album goed. Ook Weezer - OK Human kon me bekoren. Deze band kan natuurlijk 2 kanten opslaan. Flauw en achterhaald, maar op dit album dan weer fris en vrolijk. Dan ook Arlo Parks geluisterd. Deze was melancholiek, maar kon mijn aandacht niet de hele lengte cast houden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken