Niet wetende dat dit de zanger van Leprous () is, zeer aangenaam verrast door dit toch wel redelijk straf albumEinar Solberg - Vox Occulta (artrock, progressieve symfonische rock)
AOTY-materiaal
--> REVIEW (zwaremetalen)
--> bandcamp
Niet wetende dat dit de zanger van Leprous () is, zeer aangenaam verrast door dit toch wel redelijk straf albumEinar Solberg - Vox Occulta (artrock, progressieve symfonische rock)
On their debut LP, Swiss instrumental post-rock band UMOORA combines heavy riffs with cathartic melodies. The title track opener, followed by Dusterwald, build up intensity after an atmospheric start, while the single New Shores strikes a melancholic note and invites listeners to dream. Black Doors comes across heavier and with rhythmic power ā the heaviest track on the album, embodies everything that defines UMOORA. The Passage, on the other hand, is a continuous crescendo that ends wildly. After the quiet interlude Strategy Tragedy, Empire-Collapse! opens with an electronic beat: a catching, melodic song that culminates in an epic finale and conveys hope.
THIS MACHINE WILL KILL US is a record of soft contrasts ā between heavy sound and atmospheric vastness, soundscapes are created that get right under your skin.
Ik zou alles wel willen checken uit de lijsten van @Lawaaipapegaai, maar daar heb ik helaas nooit de tijd voor. Deze ga ik er wel van checken.American Football ā LP4 [indierock, midwest-emo]
Cindy - Another Country [indierock, dreampop, slowcore]
Mleko - Feast of St. Perpetua [jazz, mathrock, postpunk, post-rock]
Weird Nightmare ā Hoopla [altrock, indierock]
Yleiset Syyt - Saitte MitƤ Halusitte [hardcore punk]
Hopelijk vond jij hem net zo goed als ik!Dat vind ik leuk om te lezen. Ga ik ook meteen aanslingeren. Wat een band is American Football ook.
Die ben ik nu (pas) aan het luisteren. Wat een extreem goed album is dat zeg!Vandaag boetes rijden met de nieuwe Portrayal of Guilt.
Wel leuk dat ik erachter kom dat ik voor die dag al een kaartje voor Autechre heb in Nijmegen... ff kijken wat mijn voorkeur heeft.Tot dan!
Autechre natuurlijkWel leuk dat ik erachter kom dat ik voor die dag al een kaartje voor Autechre heb in Nijmegen... ff kijken wat mijn voorkeur heeft.
Echoes Forest is the third record by Dutch instrumental trio Mantra Machine, their first release since the acclaimedHeliosphere in 2019. The psychedelic journey continues, this time into more cinematic and inward-looking territory.
Toevallig ook net geluisterd, kwam erop via Kae Tempest die een feature op het laatste nummer heeft. Ben niet heel bekend met hun vorige albums maar deze gaat er bij mij ook erg goed in, fijne productie, inderdaad met een soort ingetogen vastberadenheid in de nummers. Valt me niet tegen! Dat veel teksten in Gaelic zijn is natuurlijk een essentieel onderdeel van hun identiteit maar maakt wel dat een deel van de inhoud verloren gaat voor iemand die die taal niet machtig is, zoals ik... Maar des te beter komt die feature van Kae Tempest aan het einde binnen omdat je hem natuurlijk wel gewoon kunt verstaanDe nieuwe Kneecap doet het weer goed bij mij. Ingetogener dan de vorige albums, maar niet minder vurig.