Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Genoeg over Tame Impala gezegd. Wist dat het me na de singles niet echt ging bevallen, maar wel fijn om te weten dat Parker die verwachtingen heeft ingelost. Vind No Reply nog wel een redelijk nummer. Monkeys on Mars is een fijne!

Afsky - Fællesskab (atmosferische blackmetal)
Andrea Laszlo de Simone - Una Lunghissima Ombra (barokpop)
bar Italia - Some Like It Hot (indierock, slackerrock)
Carach Angren - The Cult of Kariba (EP) (symfonische blackmetal)
Elias Rønnefelt - Speak Daggers (indierock)
Greyhounds & King Cabbage Brass Band - Austin to Tulsa (bluesrock)
Hiromi - Electrifying Piano (jazzfusion, kamerjazz)
Mars Red Sky & Monkey3 - Monkeys on Mars (EP) (progressieve rock, psychedelische rock)
Meredith Monk - Cellular Songs (opera, minimalisme)
Peter Evans & Being & Becoming - Ars Ludicra (avant-gardejazz)
Sabaton - Legends (powermetal)
Steiger - Mowglowski's First Take (atmosferische jazz)
Tame Impala - Deadbeat (elektronische dansmuziek, dancepop)
They Are Gutting a Body of Water - Lotto (shoegaze, noisepop)
Wolvennest - Procession (doommetal)

Fuzznaut - Resistant Spirit ("genre blending alchemy of guitar based doom metal, shoegaze, post-rock and drone")
Stream

Coroner - Dissonance Theory

Voltreffer. In potentie één van de beste metal albums van het jaar. De typische technische death/thrash die je van ze gewend bent, maar toch weer iets anders t.o.v. hun oude werk.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll en Dr. Hannibal
Coroner - Dissonance Theory

Voltreffer. In potentie één van de beste metal albums van het jaar. De typische technische death/thrash die je van ze gewend bent, maar toch weer iets anders t.o.v. hun oude werk.
Vind het eigenlijk nog niet 't jaar van de metal, ondanks al die releases die ik hier voorbij zie komen. Veel blijft niet echt hangen.

Vind het eigenlijk nog niet 't jaar van de metal, ondanks al die releases die ik hier voorbij zie komen. Veel blijft niet echt hangen.
Klopt. Nieuwe Testament heeft hoogtepunten, maar ook 'n paar enorm zwakke nummers. Deze van Coroner kan me vooralsnog in z'n geheel bekoren. Vanwege hun typerende sound, is 't wel niet voor iedere metal liefhebber weggelegd.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Even een keer iets heel anders dan wat ik normaal luister, maar toch is dit een leuke opening richting klassiek.
Clarice Jensen - In holiday clothing, out of the great darkness

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Dusseh, durven jullie al voorzichtig een favoriet album aan te wijzen van 2025? We hebben nog ff te gaan natuurlijk, maar toch.

Dusseh, durven jullie al voorzichtig een favoriet album aan te wijzen van 2025? We hebben nog ff te gaan natuurlijk, maar toch.
Bedoel je een persoonlijke favoriet of wat we denken dat het album van het jaar op het forum (of elders) gaat worden?

Persoonlijke favorieten zijn toch wel SPRINTS en Turnstile!

Soulwax vandaag is wel echt top ook. Tame Impala gaat de lijst niet halen

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Ik vind het nog moeilijk. Vorig jaar had ik wel hele duidelijke favorieten (Magdalena Bay, Charli XCX, Cindy Lee, JPEGMAFIA) waardoor de keuze voor AOTY-contenders groot was.

Dit jaar vind ik sowieso een minder muziekjaar en heb dan ook minder uitgesproken favorieten. Als ik er dan toch één moet noemen is het Virgin van Lorde.

En als ik dan de twee singles van Danny Brown hoor, dan zie ik dat nog wel als een serieuze contender.

Misschien leuk om ze beide te doen :)
Mijn eigen nummer één gaat vrij zeker eentje van onderstaande drie zijn.

Saor - Amidst the Ruins (Atmospheric Folk/Black Metal)
Der Weg Einer Freiheit - Innern (Black Metal, Post-Rock)
The Great White Nothing - Passage I : Melancholia (Atmospheric Post-Metal)

Voorspellen wat uiteindelijk bij een stemming op één gaat eindigen, daar heb ik te weinig binding met pop releases voor, vrees ik. Ik zit teveel in de obscure metal- (en een beetje post-rock en shoegaze) hoek en ik kan het niet eens bijhouden om alle interessante releases daaruit te luisteren.

Denk wel dat Maruja goed gaat scoren. Die komt bij mij zeer waarschijnlijk ook in de eindejaarslijst. En over Turnstile zag ik er ook een hoop enthousiast.

• Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik vind Geese en Model/Actriz wel de toppers, en dan ga ik voor Turnstile als AOTY op Festileaks.

Users who are viewing this thread