Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Misschien ben ik doof, word ik oud, maar ik hoor geen Björk. Meer experimentele nummers zijn aardig, meer ook niet, maar zit ook zat tussen waar ik niks mee kan.

Mogwai is redelijk raak. Niet hun beste album, maar genoeg moois. Wardruna weet me op album nooit enorm te grijpen, gewoon degelijk. Larkin Poe is voor hun doen ook relatief mwa. Ik denk dat er niks meer over Self-Made Man gaat.

Misschien ben ik doof, word ik oud, maar ik hoor geen Björk. Meer experimentele nummers zijn aardig, meer ook niet, maar zit ook zat tussen waar ik niks mee kan.

Mogwai is redelijk raak. Niet hun beste album, maar genoeg moois. Wardruna weet me op album nooit enorm te grijpen, gewoon degelijk. Larkin Poe is voor hun doen ook relatief mwa. Ik denk dat er niks meer over Self-Made Man gaat.
Room of Fools is t nummer waar ik op doelde. Articulatie (en met name de r) vond ik heel erg op Björk's uitspraak lijken

Heel af en toe weet jullie enthousiasme me te overtuigen van zoiets onbekend op te zetten, dus FKA Twigs een kans gegeven, om dan weer te beseffen dat het zo gewoon niet werkt met muziek...
Ik hoorde wel meteen de Bjork referentie in Room of fools, maar dan als een bleke versie en het gaf me vooral zin om Björk zelf te luisteren, dus ja, tot daar mijn poging FKA Twigs en ondertussen alweer een tijd Björk.

Gisterenochtend de nieuwe van The great old ones op gehad (Kadath) en die beviel me behoorlijk goed, maar heeft zeker nog eens een aandachtiger luisterbeurt nodig. Ook Wardruna en Mogwai nog op het luisterlijstje.

Ik gooi er nog maar wat albums in. De eerste was ik compleet vergeten en de andere heb ik, gek genoeg, uit de lokale krant. Misschien de moeite waard?

Kathryn Mohr - Waiting Room
Dax Riggs - 7 Songs for Spiders
Songhoy Blues - Héritage
Delivery - Force Majeure
Sarcator - Swarming Angels & Flies

Als we nu eens een album maken over "vernietiging van de natuur, ontmenselijking en overleven in een zieke wereld en de impact hiervan op de mentale gezondheid."

HØLLS - ILL

Post-metal die gaat van zachtere post-rock tot woedende uitbarstingen en hiermee dus ook afwisseling van fragiele zang tot ronduit waanzinnige vocals.

voor fans van Oathbreaker, Amenra, Cult Of Luna + Julie Christmas (Mariner)

en om een Mùr debacle te voorkomen, ze staan binnenkort in Gent :)

Als we nu eens een album maken over "vernietiging van de natuur, ontmenselijking en overleven in een zieke wereld en de impact hiervan op de mentale gezondheid."

HØLLS - ILL

Post-metal die gaat van zachtere post-rock tot woedende uitbarstingen en hiermee dus ook afwisseling van fragiele zang tot ronduit waanzinnige vocals.

voor fans van Oathbreaker, Amenra, Cult Of Luna + Julie Christmas (Mariner)

en om een Mùr debacle te voorkomen, ze staan binnenkort in Gent :)
Als er niet teveel Julie Christmas gelijkenis in zit moet dit goed gaan 😅

• Haha
Waarderingen: nikita en johanra

Björk maar ook Madonna ten tijde van Ray Of Light.

Vind vooral de pop hooks op dit album uitstekend. Niet alleen goede productie, maar ook gewoon heel sterk geschreven nummers. Heel verslavende plaat, merk ik nu al.

• 90's dance
  • drum 'n bass
  • grunge
  • pop
  • rap
  • metal
  • punk
  • synth
X all of the above

ALT BLK ERA - Rave Immortal

Voor fans van: Evanescence / Enter Shikari / Pendulum / Avril Lavigne / Lady Gaga / The Prodigy / The Chemical Brothers / ...

Heerlijke ontdekking, bedankt! Heel veel weg van Pendulum idd, echt tof. Als een festival een dagje ALT BLK ERA - Nova Twins - Pendulum programmeert, dan ben ik er zoooo hard bij :love: 😅

• Geweldig
Waarderingen: johanra
Heerlijke ontdekking, bedankt! Heel veel weg van Pendulum idd, echt tof. Als een festival een dagje ALT BLK ERA - Nova Twins - Pendulum programmeert, dan ben ik er zoooo hard bij :love: 😅
Dat lijkt mij gewoon een kwestie van tijd, voorlopig enkel een clubtour in de UK en de BBC heeft hen uitgenodigd voor een optreden op South by Southwest in de US, Europa zal wel snel volgen vermoed ik. Lijkt mij sowieso een album dat hoog kan scoren in AOTY lijstjes .

• Geweldig
Waarderingen: MadMandra27

Users who are viewing this thread