AC/DC

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Dat verhaal op Ashladan forum is wel mooi.
Dit was blijkbaat de oorsrpnkelijke en 100% zekere datum voor Parijs.
Maar na alle gedoe en het aankomend WK zou Parijs niet meer mogelijk zijn geweest.
Dit is dus eigenlijk de uitwijk.

Vermoedelijk tot groot plezier van mijn 11 jarige zoon, die Arnhem al geweldig vond

Precies, want dat EK kwam ineens zo uit de lucht vallen natuurlijk... :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Rick wrote:
Dat verhaal op Ashladan forum is wel mooi.
Maar na alle gedoe en het aankomend WK zou Parijs niet meer mogelijk zijn geweest.

Precies, want dat WK kwam ineens zo uit de lucht vallen natuurlijk…
1f600.png
Ik bedenk me ineens, het is het EK en is van 10 Juni tm 10 July 2016.
Daarom geloof ik niet dat dat ermee te maken heeft eigenlijk?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Het EK heeft er wel degelijk mee te maken.
EK vereist massale normaal al veel politie inzet, en nu ivm de aanslagen nog meer.
Daarom zou een concert van AC/DC niet kunnen plaats vinden, omdat daar ook politie inzet nodig is.
Gewoon te hoge kosten dus

Edit: Volgens iemand op een forum tenminste en we weten inmidels allemaal hoe sereius we dat soort bercihten moeten nemen ;)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Rick wrote:
Dat verhaal op Ashladan forum is wel mooi.
Maar na alle gedoe en het aankomend WK zou Parijs niet meer mogelijk zijn geweest.


Precies, want dat WK kwam ineens zo uit de lucht vallen natuurlijk…
1f600.png



Ik bedenk me ineens, het is het EK en is van 10 Juni tm 10 July 2016.
Daarom geloof ik niet dat dat ermee te maken heeft eigenlijk?

Dat niet inderdaad, daar kan je prima omheen plannen (zoals ze dus hebben gedaan). Terreurdreiging is iets waar (naar verluidt) meer bands zich druk om maken, dus dat zou nog kunnen. Maar dan ga je vervolgens exclusief in Marseille staan, wat een van de steden met de hoogste populatie moslims is...

Nou ja, in ieder geval exclusief, dus duidelijk geen Hellfest / Download FR, die missen beiden ook nog een headliner.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Het EK heeft er wel degelijk mee te maken.
EK vereist massale normaal al veel politie inzet, en nu ivm de aanslagen nog meer.
Daarom zou een concert van AC/DC niet kunnen plaats vinden, omdat daar ook politie inzet nodig is.
Gewoon te hoge kosten dus

Het EK begint een maand later...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Rick wrote:
Het EK heeft er wel degelijk mee te maken.
EK vereist massale normaal al veel politie inzet, en nu ivm de aanslagen nog meer.
Daarom zou een concert van AC/DC niet kunnen plaats vinden, omdat daar ook politie inzet nodig is.
Gewoon te hoge kosten dus


Het EK begint een maand later…
En jij denkt dat de UEFA het zelfs dan toelaat op een grasmat die piekfijn in orde moet zijn? Zelfs al zetten ze er een vloer op.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Rick wrote:
Het EK heeft er wel degelijk mee te maken.
EK vereist massale normaal al veel politie inzet, en nu ivm de aanslagen nog meer.
Daarom zou een concert van AC/DC niet kunnen plaats vinden, omdat daar ook politie inzet nodig is.
Gewoon te hoge kosten dus


Het EK begint een maand later…


En jij denkt dat de UEFA het zelfs dan toelaat op een grasmat die piekfijn in orde moet zijn? Zelfs al zetten ze er een vloer op.

Dan zou er dus nooit sprake van geweest zijn. We hebben het niet over de lokale helden die in de buurtkroeg spelen en dan horen dat er die avond ook een bruiloft is hé? Het is niet alsof dat EK uit de lucht komt vallen en LiveNation acts weg zet in het Stade de France wetende dat het toch weer gecancelled gaat worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
jefferke wrote:
Loveless wrote:
Rick wrote:
(...)

Het EK begint een maand later…

En jij denkt dat de UEFA het zelfs dan toelaat op een grasmat die piekfijn in orde moet zijn? Zelfs al zetten ze er een vloer op.

Dan zou er dus nooit sprake van geweest zijn. We hebben het niet over de lokale helden die in de buurtkroeg spelen en dan horen dat er die avond ook een bruiloft is hé? Het is niet alsof dat EK uit de lucht komt vallen en LiveNation acts weg zet in het Stade de France wetende dat het toch weer gecancelled gaat worden.
Er zit 4 weken in tussen 16 mei en 10 juni.
Dat kan geen invloed hebben op wel of niet doorgang van een eventueel evenement, genoeg tijd voor een grasmat om te herstellen.
Maar goed, niet meer aan de orde dus.
(Vorig jaar zijn er ook al veel dingetjes in onderhandeling geweest met AC/DC die uiteindelijk niet door gingen.)
Dit heeft gewoon met de gage te maken die ze pakken door ipv in Stade de France op Werchter terrein te staan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Volgens mij is Live Nation toch in snelheid gepakt en was het niet de bedoeling om dit nu reeds aan te kondigen. Stubru meldde zonet dat er nog geen ticketinformatie beschikbaar is...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Volgens mij is Live Nation toch in snelheid gepakt en was het niet de bedoeling om dit nu reeds aan te kondigen. Stubru meldde zonet dat er nog geen ticketinformatie beschikbaar is…

Niet dus :)


88 euro, alle kosten erin. Voorverkoop deze vrijdag 9.30u.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
is het nog mogelijk dat AC/DC met hun nieuwe tour ook nog naar nederland komen of dat we naar belgie moeten?….
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
is het nog mogelijk dat AC/DC met hun nieuwe tour ook nog naar nederland komen of dat we naar belgie moeten?….
Vroeg ik me ook af.
Vorige passage door Europa was GelreDome de eerste aankondiging en duurde het ongelooflijk lang totdat Dessel aangekondigd werd.
Nu zat Werchter terrein er (eventueel per ongeluk) er al tussen.
Als ik naar de data kijk is eventueel 9, 11, 24 mei en 6 of 7 juni een optie waar nog wat tussen past.
Ik ga niet uit van 2 dagen achter elkaar spelen.
Ga verder niet uit van festivals.
Dan zijn er nog 4 data's in te vullen lijkt me.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
chris knoben wrote:
is het nog mogelijk dat AC/DC met hun nieuwe tour ook nog naar nederland komen of dat we naar belgie moeten?….


Vroeg ik me ook af.
Vorige passage door Europa was GelreDome de eerste aankondiging en duurde het ongelooflijk lang totdat Dessel aangekondigd werd.
Nu zat Werchter terrein er (eventueel per ongeluk) er al tussen.
Als ik naar de data kijk is eventueel 9, 11, 24 mei en 6 of 7 juni een optie waar nog wat tussen past.
Ik ga niet uit van 2 dagen achter elkaar spelen.
Ga verder niet uit van festivals.
Dan zijn er nog 4 data’s in te vullen lijkt me.

ja hopen op misschien arena of ahoy of iets anders in die trend of zelf megaland...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
DennisvdBr wrote:
chris knoben wrote:
(...)


(...)
ja hopen op misschien arena of ahoy of iets anders in die trend of zelf megaland…
Ik denk idd gezien de vorige verkoopstatistieken dat het op ArenA of opnieuw GelreDome zal gaan.
Aleen zijn de mei dagen dan het einde van de competitie, dus lastig plannen vooraf.
Juni is de competitie voorbij.
ArenA heeft 11 juni Rihanna, een week eerder AC/DC kan hé.
GelreDome heeft 8 juni Iron Maiden, 2 dagen eerder AC/DC scheelt in organisatie wat op en afbouw uiteraard.
Megaland denk ik niet. Moet er speciaal nog eerder opgebouwd worden.
Of het concert moet de dag na een evenement als Pinkpop Classic gehouden worden, bijvoorbeeld zondag 5 juni PPClassic en 6 juni AC/DC.
Maar daar reken ik niet op, ik denk een indoor show in ArenA of GelreDome.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
oke we zullen zien maar neem aan dat ze terugkomen zeker omdat de vorige gelredome show half uur was uitverkocht
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Megaland lijkt me wel een goede plaats voor hun. Ik was vorig jaar bij de show in Dessel. Dat was ook op een festivalterrein en alsnog super snel uitverkocht. Daarnaast is het geluid dan ook beter dan bijvoorbeeld in het Gerledome.

Voor de persoon die zei dat AC/DC vlak voor Maiden in het Gelredome scheelt met op en afbouw;
Zit je dan te denken aan de opbouw van het podium? Want AC/DC heeft een geheel eigen podium dus die kunnen ze niet laten staan voor Maiden.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Megaland lijkt me wel een goede plaats voor hun. Ik was vorig jaar bij de show in Dessel. Dat was ook op een festivalterrein en alsnog super snel uitverkocht. Daarnaast is het geluid dan ook beter dan bijvoorbeeld in het Gerledome.

Voor de persoon die zei dat AC/DC vlak voor Maiden in het Gelredome scheelt met op en afbouw;
Zit je dan te denken aan de opbouw van het podium? Want AC/DC heeft een geheel eigen podium dus die kunnen ze niet laten staan voor Maiden.
Niet zo zeer het podium.
Het is natuurlijk wel iets anders om een indoor podium op te bouwen of enkel aan te kleden met eigen meegebrachte accessoires.
Maar het ging mij vooral om de rest er om heen, qua catering, hekken en dat soort gebeuren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Meest logisch lijkt het GelreDome, al kunnen ze ook zo NL overslaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken