Rock Werchter Encore 2022 met Florence + the Machine

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
25k is toch (aan de bovenkant) van wat je zou verwachten? Hadden ze dan verwacht 40-50k te kunnen verkopen?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Wacht effe. Kom je nu "gotcha" zeggen omdat je wild ideetje nu realiteit is? Oké dan? :p

En.. Het wás toch gebakken lucht, of ga je claimen dat je toén al inside info had over dat dit ging gebeuren? Lijkt me weinig waarschijnlijk.

Edit: en "open forum"-gewijs mocht ik je idee toch gewoon quatsch vinden? Aleeja.

Laat ons zeggen dat ik er niet echt wakker van lig om al dan niet “gotcha” te komen zeggen.
Mijn punt is gewoon dat er meerdere denkpistes kunnen zijn en dat je het vel van de beer nooit mag verkopen vooraleer hij geschoten is.
Het is nu ook niet dat ik beweerd heb dat David Bowie ging komen, hé… dus altijd voorzichtig zijn als je iemand afknalt…

Om op uw vraag te antwoorden: zo wild was het niet, want als je verschillende posts hier op het forum naast enkele posts op Facebook legt, dan was dit eigenlijk de enige optie die nog overbleef… zelfs toen al op het moment dat ik het schreef.
Het was gewoon wachten op een officiële communicatie, die ze wat hebben verschoven door de tragedie bij Cave.


Edit: en "open forum"-gewijs mocht ik je idee toch gewoon quatsch vinden? Aleeja.

Absoluut… ?
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: festirock en G_A

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
25k is toch (aan de bovenkant) van wat je zou verwachten? Hadden ze dan verwacht 40-50k te kunnen verkopen?
Ja, ik schrok ook wel van dat getal…

Valt me wel op dat er op TicketSwap nog een massa onverkochte tickets voor TW Classic staan…
Iemand daar een verklaring voor?
Zouden dat nog omgeruilde tickets zijn van Paul McCartney fans?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Mijn punt is gewoon dat er meerdere denkpistes kunnen zijn en dat je het vel van de beer nooit mag verkopen vooraleer hij geschoten is.
Het is nu ook niet dat ik beweerd heb dat David Bowie ging komen, hé… dus altijd voorzichtig zijn als je iemand afknalt…

Om op uw vraag te antwoorden: zo wild was het niet, want als je verschillende posts hier op het forum naast enkele posts op Facebook legt, dan was dit eigenlijk de enige optie die nog overbleef… zelfs toen al op het moment dat ik het schreef.
Het was gewoon wachten op een officiële communicatie, die ze wat hebben verschoven door de tragedie bij Cave.
Uiteraard. En ik vond dat, op z'n zachtst gezegd, een vrij wild idee. Ik was overigens niet de enige die dat vond. Kijk maar terug. Hoe ook dit weer loopt, gebeurt toch nooit? Een TWC die samen gaat vallen met een ander evenement? Ik herinner me de editie van Boutique van Rihanna die dan uiteindelijk werd verpatst aan Pukkelpop nog. Had ook hier gekunnen en misschien wel logischer geweest. Maar het is nu zo.

Leefde dat dan zo hard op Facebook?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Leefde dat dan zo hard op Facebook?
Het verschil met het forum hier is dat Facebook heel erg versnipperd en ongestructureerd is..
Soms zie je wat interessante posts onder aankondigingen van StuBru, soms bij Rock Werchter zelf, soms bij Radio 1… en heel af en toe duikt er dan eens iets op wat enkel geweten kan zijn door insiders…

Maar ik had vooral de indruk dat er bijzonder weinig interesse was voor Encore.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
25k is toch (aan de bovenkant) van wat je zou verwachten? Hadden ze dan verwacht 40-50k te kunnen verkopen?
Ja dat snap ik ook niet. 25k met die line-up leek me eigenlijk erg onwaarschijnlijk op een zondagavond. Maar blijkbaar is dat onvoldoende om de kosten te dekken.

Al met al wel een mooie line-up geworden. Het is dat ik kaartjes heb voor een festival hier op loopafstand met fijne jazz en blues anders was ik voor een goedkoop Ticketswapje gegaan.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Wacht effe. Kom je nu "gotcha" zeggen omdat je wild ideetje nu realiteit is? Oké dan? :p

En.. Het wás toch gebakken lucht, of ga je claimen dat je toén al inside info had over dat dit ging gebeuren? Lijkt me weinig waarschijnlijk.

Edit: en "open forum"-gewijs mocht ik je idee toch gewoon quatsch vinden? Aleeja.
Beetje triestige reactie. Eerst iemand zn mening gaan afbreken met gebakken lucht en dan t ook nog s komen goedpraten. Altijd reageren met Jezus dude gebakken lucht dingen , dan kan je je ongelijk ook maar 's incasseren. Aleeja.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Op zich misschien wel goed dat ze niet raken aan de initiële podiumindeling voor de Main van TW Classic.
Zo krijgen ze alvast daarop geen negatieve reacties van bezoekers die al tickets hadden voor Classic.

De 2 samen maakt het in elk geval een volwaardige festivaldag zoals het hoort!
Klopt wel al denk ik dat de bezoekers die al een ticket hadden een mooie plek van the smile in the barn ook wel knn appreciëren, die bvb samenvalt met florence als sub op main.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Tja, als LN al communiceert dat ze maar 25K tickets hadden, moet je nagaan hoe weinig dat er maar in het echt waren... Ik bedoel, ze gaan Florence echt niet in een tent met een cap van 20K duwen als alle oorspronkelijke tickethouders daar niet eens in geraken...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Beetje triestige reactie. Eerst iemand zn mening gaan afbreken met gebakken lucht en dan t ook nog s komen goedpraten. Altijd reageren met Jezus dude gebakken lucht dingen , dan kan je je ongelijk ook maar 's incasseren. Aleeja.
Was het eindelijk jouw beurt ofzo? Ik geef het toch toe, wat kom je natrappen?
 
12 nov 2016
650
389
Tja, als LN al communiceert dat ze maar 25K tickets hadden, moet je nagaan hoe weinig dat er maar in het echt waren... Ik bedoel, ze gaan Florence echt niet in een tent met een cap van 20K duwen als alle oorspronkelijke tickethouders daar niet eens in geraken...
Technisch kan het wel, want die mensen kochten kaarten for Werchter Encore en niet specifiek voor Florence.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Zonet uitgesteld een fragment gezien van Alex Agnew bij Cooke & Verhulst, waar het uiteraard over de afgelasting van zijn Werchtershow ging.
Agnew had wel een punt dat er bij de communicatie van het event toch eea is misgelopen.
Hij had het ook over 4 bands die zouden komen “spelen” en dat die mee moesten in de communicatie.

We hadden hier op het forum ook al gemeld dat er nog een opvulling moest komen, maar het was wat onduidelijk of het bands en/of comedy acts zouden zijn. Agnew had het wel degelijk over bands…

Ik maak mij zo de bedenking: stel nu (volledig hypothetisch) dat ze meteen het volgende hadden aangekondigd:
Noordkaap / Amenra / Triggerfinger / Channel Zero / Agnew
Met alle bands wel degelijk deftige festivalslots…

Iets zegt mij dat dit toch meer overtuigend zou gewerkt hebben (zou hier persoonlijk wel een ticket voor kopen mocht het deze lineup zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Noordkaap en Amenra lijken me minder in 't straatje te liggen, maar een Fleddy Melculy, Equal Idiots, Ramkot, Triggerfinger, STAKE, Brutus.. hadden prima gepassen bij hem als z'n publiek. Maarja.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Zonet uitgesteld een fragment gezien van Alex Agnew bij Cooke & Verhulst, waar het uiteraard over de afgelasting van zijn Werchtershow ging.
Agnew had wel een punt dat er bij de communicatie van het event toch eea is misgelopen.
Hij had het ook over 4 bands die zouden komen “spelen” en dat die mee moesten in de communicatie.

We hadden hier op het forum ook al gemeld dat er nog een opvulling moest komen, maar het was wat onduidelijk of het bands en/of comedy acts zouden zijn. Agnew had het wel degelijk over bands…

Ik maak mij zo de bedenking: stel nu (volledig hypothetisch) dat ze meteen het volgende hadden aangekondigd:
Noordkaap / Amenra / Triggerfinger / Channel Zero / Agnew
Met alle bands wel degelijk deftige festivalslots…

Iets zegt mij dat dit toch meer overtuigend zou gewerkt hebben (zou hier persoonlijk wel een ticket voor kopen mocht het deze lineup zijn)
Amenra op een comedyshow georganiseerd op de main van Werchter is wel heel bizar.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: slyke en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken