Concertaankondigingen

Help me uit mijn twijfel: naar Nijmegen als voorprogramma van BCNR of hun eigen volledige show in Ekko?
Welke van de twee bands ligt je meer? Als het MS is, zou ik naar Ekko gaan. Perfecte intieme locatie om dit soort opkomende bandjes in al hun vroege glorie mee te maken 😄

• Leuk
Waarderingen: tosti
Welke van de twee bands ligt je meer? Als het MS is, zou ik naar Ekko gaan. Perfecte intieme locatie om dit soort opkomende bandjes in al hun vroege glorie mee te maken 😄
Ik neig hier ook naar. Nog nooit in Ekko geweest, dus een goede reden om een nieuwe locatie te ontdekken. Ik zou het ook jammer vinden als Madra Salach 30 minuten krijgt als voorprogramma in plaats van de volle set. Tegelijkertijd lijkt BCNR me wel gaaf, maar de muziek ligt me minder. Ik twijfel nog even door, dank voor je inzicht!

Tegelijkertijd lijkt BCNR me wel gaaf, maar de muziek ligt me minder.
Wat lijkt je er dan gaaf aan? BCNR is, vind ik althans, niet per se een band die live heel veel extra's brengt als je de muziek niet heel mooi vindt. Ze zijn, zeker als ze Turbines/Pigs niet spelen, best ingetogen, hun optredens vragen best wat aandacht. Mooi, maar als de muziek je niet ligt ook wel wat saai. M.a.w.: ik zou dan gewoon voor de Ekko gaan!

Wat lijkt je er dan gaaf aan? BCNR is, vind ik althans, niet per se een band die live heel veel extra's brengt als je de muziek niet heel mooi vindt. Ze zijn, zeker als ze Turbines/Pigs niet spelen, best ingetogen, hun optredens vragen best wat aandacht. Mooi, maar als de muziek je niet ligt ook wel wat saai. M.a.w.: ik zou dan gewoon voor de Ekko gaan!
Ik ga goed op vakmanschap en veel instrumenten. Van de live-optredens die ik op YouTube van ze heb gezien, lijkt het me een band die daaraan voldoet. Vooral in combinatie met de locatie kan ik dat waarderen, dan zou mijn insteek ook niet zijn om er als fan heen te gaan, maar met het doel om meegenomen te worden en op een dieper niveau geraakt te worden door de muziek. Maar met jullie opmerkingen in het achterhoofd denk ik dat ik inderdaad voor Ekko moet gaan ;)

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik neig hier ook naar. Nog nooit in Ekko geweest, dus een goede reden om een nieuwe locatie te ontdekken. Ik zou het ook jammer vinden als Madra Salach 30 minuten krijgt als voorprogramma in plaats van de volle set. Tegelijkertijd lijkt BCNR me wel gaaf, maar de muziek ligt me minder. Ik twijfel nog even door, dank voor je inzicht!
Dan zou ik naar Ekko gaan. Echt een leuke zaal, een van mijn favorieten. Perfect excuus om er een keer heen te gaan!

• Geweldig
Waarderingen: tosti
Royal Blood heeft last minute een drietal UK concerten aangekondigd voor eind augustus. Geen idee of daar nog wat aan wordt toegevoegd.

Royal Blood heeft last minute een drietal UK concerten aangekondigd voor eind augustus. Geen idee of daar nog wat aan wordt toegevoegd.
Laatst hadden ze ook al een nieuwe vinylplaat genaamd "lp5" op hun website staan om te preorderen. Geen cover, geen songlist en geen officiële naam van het album. Er gaat zeer waarschijnlijk snel iets uitkomen. Ik ben iig razend benieuwd.

Bas van Holt @ Paradiso, Amsterdam (€14,00) di 29 sep '26
Bby 🇬🇧 @ Ekko, Utrecht (€18,50) wo 28 okt '26 [rock, pop...]
Benjamin Steer 🇬🇧 @ Melkweg, Amsterdam (€20,70) vr 30 okt '26
Bokoesam 🇳🇱 @ Paradiso, Amsterdam (€22,50) zo 15 nov '26
Chrissy Chlapecka 🇺🇸 @ Melkweg, Amsterdam (€25,90) vr 9 okt '26 [hyperpop, electropop, queer, pop, bubble...]
Cock Robin 🇺🇸 @ Muziekgieterij, Maastricht za 22 mei '27 [pop, soft rock, cock robin...]
Spot, Groningen wo 19 mei '27
Cryptosis 🇳🇱 @ Iduna, Drachten za 22 aug '26 [progressive thrash...]
Dave Lofts @ Paradiso, Amsterdam (€17,00) di 24 nov '26
De Nachtwacht 🇳🇱 @ Paradiso, Amsterdam (€23,00) za 17 okt '26
Don Toliver 🇺🇸 @ Ziggo Dome, Amsterdam do 5 nov '26 [hip hop...]
Doodseskader 🇧🇪 @ Vera, Groningen za 14 nov '26 [sludgecore...]
Editors 🇬🇧 @ Ziggo Dome, Amsterdam do 18 feb '27 [alternative rock, british, post-punk, uk...]
Electric Callboy 🇩🇪 @ Ziggo Dome, Amsterdam zo 14 feb '27 [comic metal, german metalcore, trancecor...]
Facesoul 🇬🇧 @ De Kroepoekfabriek, Vlaardingen (€16,50) za 7 nov '26
Father Of Peace 🇮🇱 @ Effenaar, Eindhoven di 8 sep '26 [indie rock...]
Ghostkid 🇩🇪 @ Doornroosje, Nijmegen (€26,50) not sure [metalcore, deathstep...]
Grace Cummings 🇦🇺 @ Ekko, Utrecht (€19,50) do 19 nov '26
Guus Meeuwis 🇳🇱 @ AFAS, Amsterdam 2026-11-06 [nederpop...]
Heideroosjes 🇳🇱 @ Hedon, Zwolle (€32,50) za 20 feb '27 [skate punk, nederpop, punk...]
Doornroosje, Nijmegen not sure
Effenaar, Eindhoven vr 19 feb '27
Vera, Groningen za 13 mrt '27
Integrity 🇺🇸 @ Baroeg, Rotterdam (€21,00) wo 30 sep '26 [hardcore, hardcore punk, metalcore, math...]
Jacob Alon @ Paradiso, Amsterdam (€18,00) ma 31 aug '26
Jhariah 🇺🇸 @ De Helling, Utrecht wo 14 okt '26
Joy Anonymous 🇬🇧 @ Paradiso, Amsterdam (€17,50) za 22 aug '26
Jude York 🇦🇺 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) zo 4 okt '26
Kandace Springs 🇺🇸 @ Paradiso, Amsterdam (€28,00) ma 26 apr '27 [vocal jazz, jazz, smooth jazz...]
Katya Shirshkova @ Vera, Groningen wo 16 sept '26
Kd Soundsystem 🇳🇱 @ Melkweg, Amsterdam (€22,45) za 21 nov '26 [moombahton, dancehall...]
Keshavara 🇩🇪 @ Mezz, Breda (€15,00) zo 25 okt '26 [cologne indie...]
King King 🇬🇧 @ Effenaar, Eindhoven zo 18 okt '26 [modern blues, modern blues rock, modern ...]
Kiss Facility 🇫🇷 @ Paradiso, Amsterdam (€15,00) do 8 okt '26
Mad Tsai 🇺🇸 @ Paradiso, Amsterdam (€22,00) zo 27 sep '26 [pop, pop rap, queer, lgbt, lgbt artist, ...]
Madra Salach 🇮🇪 @ Ekko, Utrecht (€18,50) za 19 sep '26
Max Fry 🇺🇸 @ Mezz, Breda (€15,00) ma 26 okt '26
Midwife Devin Shaffer @ Muziekgieterij, Maastricht di 10 nov '26
Miss Montreal 🇳🇱 @ Spot, Groningen (€42,50) za 27 mrt '27 [dutch pop, dutch rock...]
My Darling Clementine 🇬🇧 @ Spot, Groningen (€17,50) do 19 nov '26 [americana...]
Neon Years @ Volt, Sittard-Geleen vr 4 sep '26
New Cool Collective 🇳🇱 @ Grenswerk, Venlo za 9 jan '27 [dutch jazz...]
Mezz, Breda (€28,50) zo 13 dec '26
Pokey LaFarge 🇺🇸 @ Grenswerk, Venlo vr 26 mrt '27 [new americana...]
Spot, Groningen do 18 mrt '27
Pulse 🇩🇪 @ Mezz, Breda (€17,50) za 10 okt '26
Queen's Pleasure 🇳🇱 @ Effenaar, Eindhoven zo 8 nov '26
Paard, Den Haag (€18,50) do 12 nov '26
Ratboys @ Ekko, Utrecht (€19,50) za 12 sep '26 [bubblegrunge, chicago indie, indie punk...]
ShitKid 🇸🇪 @ Mezz, Breda (€13,50) zo 20 sep '26 [riot grrrl, egg punk...]
Snake Eater 🇧🇦 @ Occii, Amsterdam vr 10 jul '26 [hardcore punk, hardcore...]
Starjunk 95 @ Melkweg, Amsterdam (€28,00) vr 23 okt '26 [rally house, breakcore...]
Stuurbaard Bakkebaard 🇳🇱 @ Willem Twee, Den Bosch (€18,00) za 3 okt '26 [dutch indie...]
Hedon, Zwolle za 17 okt '26
Effenaar, Eindhoven za 12 dec '26
Test Plan 🇬🇧 @ Rotown, Rotterdam (€14,00) wo 25 nov '26 [noise rock, post-punk...]
The Browning @ Nobel, Leiden (€27,90) do 29 okt '26 [deathcore, metalcore, deathstep, metal, ...]
The Heart Shaped Aces 🇦🇺 @ Paradiso, Amsterdam (€14,00) vr 14 aug '26
Time Bandits 🇳🇱 @ Gebouw-T, Bergen op Zoom (€29,00) vr 18 dec '26 [nederpop...]
Turnover 🇺🇸 @ 013, Tilburg (€39,80) do 11 mrt '27 [midwest emo, dream pop, pop punk...]
Vienna Vienna 🇺🇸 @ Paradiso, Amsterdam (€13,00) do 17 sep '26 [pop, glam, queer, queercore, coin, charl...]

niet heel goed gechecked... ik "moet" met code oranje naar Afas. geniet van het zwembad ergens of van perfect cirlce als je erbij bent (of pigs7x in vera...)

• Geweldig
Waarderingen: fred alweer..

Users who are viewing this thread