Concertaankondigingen

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
169
119
Pffff wat droevig en wat onnodig. 🤔

Dank voor alle moeite en energie Dave, ontelbaar gewaardeerd! 💪
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.637
3.263
Wat een triestig nieuws op een vrijdag Dave.

Niet te begrijpen dit. Die concertzalen zouden jou beter een jaarpass cadeau doen in plaats van dergelijke klacht te sturen.

Zoals zovelen hier al voor me reageerden, jouw lijstjes zorgden voor extra voorpret en ontdekkingen van concerten waar ik anders mogelijk niet / te laat was achter gekomen. Menig ticket is duidelijk verkocht door het promowerk hier waar je zoveel uren tijd in moet gestoken hebben.

Dank voor je jarenlange inzet om het ons zoveel gemakkelijker te maken. ❤️ Hopelijk vinden jullie nog mogelijkheden, maar indien de fun er inderdaad nu af is, alle begrip voor.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Poging twee.

Staakt-het-Vuren

Lieve mensen,

Niet het grote nieuws waar velen op zaten te wachten, maar het is wel degelijk groot nieuws. Excuus...

Uit mijn hoofd doe ik deze aankondigingen nu zo'n vier jaar, waarvan er iets meer dan twee in de kenmerkende lijstjesvorm worden gedeeld. Daar zitten, jullie welbekend, ook optredens tussen die nog moeten woeden aangekondigd door de artiest en zaal zelf. Dit is in al die tijd nog nooit een probleem geweest. Nooit. Tot gisteren.

Ik heb hier op 11 april een try-outshow van KANE in een zekere zaal gedeeld die vandaag in de verkoop had moeten gaan en ik vermoed dat dat de poppen aan het dansen heeft gekregen. Voor zover ik weet krijgen mijn berichten in principe weinig tractie buiten het forum, maar deze keer was blijkbaar, achteraf gezien, een vervelende uitzondering. De fanclub van de band heeft dit bericht gezien en heeft de show, begrijpelijkerwijs, met veel enthousiasme onder haar leden gedeeld. Echter is het vermoedelijk daardoor ook tot de attentie van KANE gekomen die daar, op z'n zachtst gezegd, niet over te spreken waren. Je kan ook wel zeggen dat Dinand woest(hoff) was. Sorry, vond ik zelf een leuk grapje. Ik weet niet alle ins en outs, maar die zullen wel contact met de zaal hebben opgenomen.

Ik vermoed dat KANE de show in die zaal heeft geannuleerd en dat er nu een beetje om zich heen geslagen wordt, maar bon, da's speculatie. Er wordt vanuit de zaal aangegeven dat de informatie op onrechtmatige manier is verkregen, en dat 'voortzetting van plaatsing van deze informatie kan leiden tot vervolgstappen wegens computervredebreuk'. Laat ik helder zijn: dat is absoluut niet het geval. Alles wat ik ooit heb gedeeld is op een volledig rechtmatige en legale manier verkregen. Dat zalen hun systemen niet op orde hebben, is op z'n minst verbazingwekkend. Het heeft echter wel vervelende gevolgen.

Ik vind het simpelweg heel bijzonder en ben ook wel een tikkeltje gefrustreerd dat er zo'n ontzettend lange tijd geen enkel probleem van wordt gemaakt door geen enkele zaal, maar dat dat nu opeens wel het geval is. Als het een probleem was, want je gaat me niet vertellen dat het volledig onbekend is bij (medewerkers van) zalen, dan was er wel eerder aan de bel getrokken. Ik vind het dan ook een klein zwaktebod dat het gaat over 'computervredebreuk' en dreigende taal hanteert om me een halt toe te roepen. Voor zover ik weet, heb ik geen contract met de zalen over het feit dat geen van de shows eerder naar buiten mag komen dan gepland. Ik ben tenslotte geen medewerker, dus ik vind die dreigende taal nogal overdreven, maar ze zullen er bij de stichting wel over hebben nagedacht.

Ik had er nogmaals een keertje over nagedacht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze berichten de zaal in kwestie windeieren hebben gelegd. Sterker nog, ik denk dat ze er baat bij hebben gehad om meer hype te creëren voor bepaalde shows. Of dat jullie en meelurkers (ik kreeg gisteren te horen dat het topic 3000 unieke bezoelers per maand heeft) tickets hebben gekocht voor die shows die anders niet op jullie radar waren gekomen. Tot dusver de halve frustratie gecombineerd met wat begrip voor de situatie.

In ieder geval, dit leidt allemaal tot de conclusie dat ik op deze manier met de lijstjes stop. Ik ben blij voor de erkenning die ik na jaren hard ploeteren eindelijk heb gekregen van een gerenommeerd instituut als een concertzaal (haha), al is de uitkomst wat minder... Na overleg met Festileaks, die ook niet heel blij zijn met de onstane situatie (maar voor de duidelijkheid, wel blij zijn met alles wat ik doe en daar ben ik dan wel weer dankbaar voor) stopt het op deze manier. Ik heb een vermoeden dat ik niet de enige ben die daarvan baalt, maar het is niet anders.

Het waren vier mooie jaren en ik zou jullie allemaal graag willen bedanken voor de support! In het bijzonder @Black Lies die het tot zijn missie heeft gemaakt om (bijna) iedere post van mij in dit topic een duimpje te geven. Thanks pikkebaas!

Groeten,
Dave
De kennismaking was kort maar krachtig. Ik was de laatste 3 maanden ongeveer één van uw grootste fans geworden en vind het jammer dat ik dit topic niet eerder ontdekte.


Voelt een beetje zoals Lintfabriek in 2007 hun deuren sloot. Ik hoorde toen pas voor de eerste keer over die zaal. Was ik kwaad dat ik bands als Sick Of It All of Green Day nooit in zo een klein zaaltje had gezien hoewel ik er vlak bij woonde.

Bedankt voor alles!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
498
1.225
@wenteldave bedankt voor de lijstjes het heeft me heel wat geld gekost maar daar heb ik een paar onvergetelijke avonden voor terug gekregen.

Ik kan wel gaan beweren dat ik Kane nu gaat boycotten maar dat deed ik al zolang als dat gekwijl reeds bestaat van Dinand.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
311
238
8 augustus Lokerse feesten voor 65€ (met the prodigy en de la soul), tickets voor afas beginnen bij 61€
Ben me ervan bewust, maar het is me meer om Illmatic te doen & een zaal is natuurlijk iets gezelliger dan de parking van Lokeren. Prodigy & De La Soul in de huidige bezettingen hoeft voor mij ook niet per se.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
Net zoals in het voetbal. Een Kane wint gene platte prijs (zoals we in België zeggen).
Bedankt Dave voor de jaren moeite. Eeuwig respect.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
@wenteldave je bent de grootste eindbaas op dit forum. Laat je niet gek maken, mijn onvoorwaardelijke steun heb je met welke keuze je nu ook maakt.

Hartelijk dank voor het geweldige werk alle tijd!
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Grunt149

Randprogramma
14 sep 2022
164
83
Dave wat is dit forum zonder jouw aandacht en minutieuze werk , met liefde voor muziek !

Ik betrapte mezelf vaak op een instant glimlach als het rustig 'leek' op het forum en jouw lijstje kwam dan ineens tevoorschijn...

Ook zal ik de keren niet vergeten dat je me geholpen hebt met een link
Concerten waarbij ik me op voorhand kansloos achtte 🫶

Dave hou je haaks

🍀
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Dit is belachelijk zonde, ook ik veel shows onder ogen gekregen door het Belgische tegenalternatief te zoeken. Spijtig dat het afloopt, bedankt voor alle moeite!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Wel heel mooi om te zien hoe veel (welverdiende) support dave krijgt, en hoe veel mensen er wel niet gebruikt van maakten.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

dblauw

Campingartiest
28 nov 2023
92
96
Ongelofelijk balen! Toch door jou ontzettend veel nieuwe muziek leren kennen en leuke tickets kunnen kopen. Dank voor alle moeite!!
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
31
57
Ontiegelijk jammer om dit allemaal te lezen. @wenteldave je hebt 4 jaar lang velen veel plezier en mooie shows laten beleven, hopelijk heb je er zelf ook veel plezier en voldoening uit kunnen halen. Die gaat mij en velen met mij veel tijd kosten, hopelijk kun jij genieten van de tijd die het jou gaat opleveren. Kloten dat het op deze manier is gelopen, geen goed woord voor over. Hou je haaks kerel!
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Bedankt voor alle tijd die je hierin hebt gestoken, Dave! Het werd echt onwijs gewaardeerd - ook door leden die niet heel vaak antwoorden op het forum :) Door jou heb ik meerdere concerten kunnen bezoeken waar ik anders nooit op zou komen, en door de hype die voor bepaalde artiesten en concerten op dit forum bestond heb ik echt onwijs veel moois leren kennen. Er is een beetje een inflatie bezig over het woord "held" (je bent het tegenwoordig al als je een deur openhoudt of een pen uitleent), maar voor mij ben je er echt een.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Best jammer om dit te moeten lezen. Een dagelijkse blik wordt op dit topic toch wel altijd geworpen. Zou fijn zijn mocht je 't alsnog verder zetten, maar eveneens begrijpelijk dat je er mee kapt. Desalniettemin, sowieso thanks om dit topic volledig uit de grond te stampen - want die pluim mag je jezelf zeker wel opspelden en de hoeveelheid moeite en tijd die hierin is in gekropen..
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken