De ultieme Werchter headliner

Paddy

Headliner
16 dec 2014
8.002
7.302
1783458743698.pngNu we aan het nagenieten zijn van Rock Werchter 2026 is er tijd om te gaan bepalen wie de ultieme headliner is geweest in de geschiedenis van Rock Werchter!

Het idee is gekopieerd natuurlijk van het Graspop bracket spel.

Net als bij het wk voetbal zijn er eerst poulerondes, voordat we starten met de knock-out fase.

Sinds 1975 heb ik 78 verschillende headliners geteld (ja de Schuur is niet vies van herhaling). Onder aan deze post staan ze in alfabetische volgorde.

Bij het beoordelen is de bedoeling dat je vooral uit gaat van het jaar waarin ze headliner waren. Dus bijvoorbeeld bij Editors of the Prodigy niet als barnheadliners, maar toen ze op de main bovenaan het affiche stonden. Of als ander voorbeeld u2 die in 1983 en 1985 headliner waren, dus voordat albums als the Joshua Tree en Rattle and hum uitkwamen.

In de eerste poulefase zijn de headliners willekeurig verdeeld in 10 poules:
- voor 12:00 uur wordt de poule-indeling gepubliceerd .
- vervolgens heeft iedereen tot de volgende dag 12:00 uur de tijd om 100 punten te verdelen over de 7 of 8 headliners (24 uur hiervoor dus de tijd).
- de uitslagen worden later die dag gedeeld. Maar de volgende pouleronde loopt dan al.
- De nummers 1 en 2 gaan meteen naar ronde 3.
- De nummers 3 en 4 gaan naar ronde 2.
- Je mag zelf weten hoe je de punten verdeeld. Als je ultieme headliner erbij zit, kun je die bijvoorbeeld 100 punten geven en de rest 0. Of iets minder extreem 50 punten naar jouw nummer 1, 25 naar 2, 15 naar 3 en 10 naar 4. Maar andere verdelingen mogen ook.
- We geven geen negatieve scores en alleen hele punten.

De tweede ronde bestaat uit 2 poules van 10 artiesten, die willekeurig zijn verdeeld.
De stemrondes gaan hetzelfde als bij ronde 1:
- 24 uur om te stemmen.
- 100 punten te verdelen.
- de eerste 6 uit de poule gaan door naar ronde 3, de rest valt af.

Ronde 3
Er zijn nog 32 headliners in het spel. Die worden willekeurig verdeeld in 4 poules van 8. De nummers 1 en 2 gaan naar de knock-out fase.

Ronde 4: de knock-out fase!
De 8 overgebleven headliners gaan head to head. Eerst een kwart finale, dan halve en tenslotte de hele finale om de ultieme headliner te bepalen!

In principe spelen we elke dag, al kan het zijn dat er een keer een pauze tussen zit omdat ik het in real life net te druk heb.

De headliners in alfabetische volgorde:
  • 2 many dj's
  • Aerosmith
  • Arcade Fire
  • Arctic Monkeys
  • Arno
  • Black Eyed Peas
  • Bryan Adams
  • Basement Jaxx
  • Big Bill
  • Bjork
  • Blur
  • David Bowie
  • Jackson Browne
  • Nick Cave
  • Coldplay
  • Depeche Mode
  • dEUS
  • Dire Straits
  • Dr Feelgood
  • Dua Lipa
  • Editors
  • Faithless
  • Faith no more
  • Florence and the Machine
  • Foo Fighters
  • Peter Gabriel
  • Rory Gallagher
  • Gorillaz
  • Green Day
  • Imagine Dragons
  • Iron Maiden
  • Kayak
  • Kings of Leon
  • Lenny Kravitz
  • Linkin Park
  • Lou Reed
  • Måneskin
  • Massive Attack
  • Paul Mc Cartney
  • Metallica
  • Moby
  • Mumford and Sons
  • Muse
  • Nine Inch Nails
  • Oasis
  • Pearl Jam
  • Pharrell Williams
  • P!nk
  • Pragha Khan
  • Queens of the Stone Age
  • Radiohead
  • Rammstein
  • Red Hot Chili Peppers
  • R.E.M.
  • Olivia Rodrigo
  • Roxy Music
  • Paul Simon
  • Simple Minds
  • Snoop Dog
  • Sting
  • Stromae
  • System of a Down
  • Talking Heads
  • Texas
  • The Chemical Brothers
  • The Cure
  • The Killers
  • The Kinks
  • The Prodigy
  • The Verve
  • the Who
  • The XX
  • TOOL
  • Twenty One Pilots
  • U2
  • Underworld
  • Neil Young
  • Yungblud

Leuk idee. Al ga ik wel wat dingen op moeten zoeken want geen idee wie of wat Praga Khan is/zijn hahaha

In extreme gevallen, mogen we dan ook naar de line up van de band kijken? Bv Linkin Park heeft er in 2 line up's gestaan (met Chester en met Emily). En als die in een extreem geval tegenover een bepaalde band komen te staan, zou het kunnen dat de line up van de band voor mij de doorslag geeft (want ik heb Linkin Park nu al 3 keer gezien met Emily en slechts 1 maal met Chester, en als ik uit ga van Chester haalt dat het omdat ik ze heel graag nog eens in die line up wil zien)

Users who are viewing this thread