Pinkpop 2027

Ik heb even Black & Blue aanstaan van BMTH's aankomende album.. ik zou het een gedurfde headlineboeking vinden voor Pinkpop šŸ˜… Juich het persoonlijk toe hoor, maar is dit niet wat te heftig voor de gemiddelde Pinkpopganger?
Dat nummer is een heruitgave van hun oude werk toen het nog een deathcore band was, ivm een anniversary van dat album.

Het is geen goede weergave van de muziek die ze vandaag de dag live spelen, je kunt beter hun recente setlists erbij pakken dat is een stuk meer poppy

Dat nummer is een heruitgave van hun oude werk toen het nog een deathcore band was, ivm een anniversary van dat album.

Het is geen goede weergave van de muziek die ze vandaag de dag live spelen, je kunt beter hun recente setlists erbij pakken dat is een stuk meer poppy
Ah wist ik niet, dank! Ik vond POST HUMAN heel tof ja, idd veel poppier.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik heb even Black & Blue aanstaan van BMTH's aankomende album.. ik zou het een gedurfde headlineboeking vinden voor Pinkpop šŸ˜… Juich het persoonlijk toe hoor, maar is dit niet wat te heftig voor de gemiddelde Pinkpopganger?
Dat is dan ook een heruitgave van hun eerste album die dan 20 jaar bestaat toen waren ze ook echt een stuk harder laatste albums zijn nog hard voor Pinkpop maar zal nog net kunnen denk ik ondanks dat ik niet hun een weide vol zie krijgen in hun eentje als headliner.

Rosalia en Charli zijn wel echt popacts waar ze mij niet zo blij mee zouden maken. Dan liever Dua Lipa, Harry Styles of Billie Eilish.
Ik vind Rosalia echt zoveel meer dan 'een popact'. En heb het al gezegd, haar show op RW23 waarschijnlijk domweg mijn favoriete show ooit op de Werchterse weide, en ik kom er toch al sinds 2007. En daar vele halfgoden mogen aanschouwen. Ook dit jaar in de AFAS was het weer adembenemend goed.

Maar goed, smaken verschillen. Ook goed!

Ik las ook eens zo'n comment over Rosalia, 2 jaar na haar show op RW. 'En waar zit ze nu, die Rosalia? Je hoort er alweer niets meer van.'

En zie nu.
Ik bedoel niet dat Dua Lipa een ster is waar je niets meer van hoort, maar meer dat ze in 2024 en 2025 uitgebreid op tournee is geweest, o.a. op diverse plekken in Nederland en Belgiƫ heeft gestaan, en dat het dan voor PP 'mosterd na de maaltijd' zou zijn om haar dan nu in 2027 nog te boeken. Billie Eilish bijvoorbeeld zou dan veel exclusiever zijn denk ik.

Ik durf niet te zeggen of pinkpop daarin absoluut uniek is, maar de mix van genres maakt het wel een breed toegankelijk festival, zoals electric callboy ook aanstipte vorig weekend. Onder het gevaar dat je een beetje een q-music feest krijgt natuurlijk, al had ik daar dit jaar helemaal geen last van.

Ik bedoel niet dat Dua Lipa een ster is waar je niets meer van hoort, maar meer dat ze in 2024 en 2025 uitgebreid op tournee is geweest, o.a. op diverse plekken in Nederland en Belgiƫ heeft gestaan, en dat het dan voor PP 'mosterd na de maaltijd' zou zijn om haar dan nu in 2027 nog te boeken. Billie Eilish bijvoorbeeld zou dan veel exclusiever zijn denk ik.
Maar Billie Eilish was in 2023 nog headliner op Lowlands en speelde in 2025 in de Ziggo. Dit is dan toch vooral een gevoels kwestie, maar komt in feite redelijk overeen?

• Leuk
Waarderingen: Madigan
heb voor de grap es mn all time lijstje van spotify erbij gepakt voor inspiratie

zomaar wat namen naast de al genoemde

lana del rey - imagine dragons - keane - bastille - the weekend - snow patrol - lorde - mumford & sons - bruno mars - placebo - hurts - london grammar

allemaal potientele (sub) headliners wat mij betreft.
t is alleen de vraag of ze dan touren.

Chatgpt ff gevraagd:

Zeer realistisch (70–90%)
  • Snow Patrol – Past perfect bij Pinkpop. Regelmatig op Europese festivals, geliefd in Nederland en geen onhaalbare headliner.
  • Keane – Eerder subheadliner of afsluiter North Stage. Erg geloofwaardig.
  • Bastille – Heeft een sterke Pinkpop-historie en is precies het type act dat terugkeert.
  • London Grammar – Zeer passend voor de line-up; eerder subheadliner dan headliner.
  • Placebo – Altijd een logische kandidaat als ze in Europa touren.
Realistisch (50–70%)

• Lorde – Als ze in 2027 nog een Europese festivaltour doet, is Pinkpop absoluut een optie. Ze past goed in het moderne headlinerprofiel.
  • Mumford & Sons – Grote kans als de band actief blijft touren. Pinkpop houdt van dit soort folk/rock-headliners.
  • Imagine Dragons – Qua populariteit perfect, maar erg duur. Afhankelijk van een Europese stadion/festivaltour.
Twijfelachtig (25–50%)
  • Hurts – Niet onmogelijk, maar eerder als nostalgienaam lager op de poster dan als grote publiekstrekker.
  • Lana Del Rey – Past artistiek goed, maar haar festivalschema is grillig en ze kiest lang niet elk jaar voor Europese festivals. Als ze tourt is Pinkpop mogelijk, maar zeker geen zekerheid.
Onwaarschijnlijk (10–25%)
  • Bruno Mars – Een van de duurste liveacts ter wereld. Pinkpop heeft het budget incidenteel voor een meganaam, maar Bruno doet relatief weinig Europese festivals.
  • The Weeknd – Nog duurder en vooral gericht op stadiontours. Europese festivals zijn voor hem eerder uitzondering dan regel.
Mijn ranglijst van meest naar minst kansrijk
  1. Snow Patrol
  2. Bastille
  3. Keane
  4. London Grammar
  5. Placebo
  6. Mumford & Sons
  7. Lorde
  8. Imagine Dragons
  9. Lana Del Rey
  10. Hurts
  11. Bruno Mars
  12. The Weeknd
Misschien Justin Bieber aan het lijstje toevoegen, die komt ook weer angstvallig veel naar festivals weer

Misschien Justin Bieber aan het lijstje toevoegen, die komt ook weer angstvallig veel naar festivals weer
Ik weet niet wat jij vanmiddag door de koffie hebt gehad, maar als ik die naam hoor krijg ik daar de biebers van.

Doe dan Madonna maar, hoewel haar vocale capaciteit te wensen overlaat, wil ik haar best nog wel eens een keertje zien voordat het deksel op de kist gaat.

Ik snap niet hoe Roxy Dekker massaal neergesabeld wordt vanwege een gebrek aan 'live kwaliteiten' en Madonna vervolgens als serieuze optie wordt genoemd. Natuurlijk hebben een paar producers een hele lading aan hits geschreven, maar live is het nooit geweest...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik snap niet hoe Roxy Dekker massaal neergesabeld wordt vanwege een gebrek aan 'live kwaliteiten' en Madonna vervolgens als serieuze optie wordt genoemd. Natuurlijk hebben een paar producers een hele lading aan hits geschreven, maar live is het nooit geweest...
ik zou vooral opletten of ze voor een reeks grote Europese mainstream festivals aangekondigd gaat worden, als tegen de tijd dat Pinkpop uit de winterslaap komt en met nieuws gaat komen op dat moment al een aantal festivals Madonna aangekondigd hebben, met Pinkpop ruimte in de tour van Madonna.... Kijk er dan niet gek van op als ze in Nederland geen stadion verkiest.

Users who are viewing this thread