Graspop Metal Meeting 2027

Hopelijk blijft judas nog een tijdje weg ja 4x in 6 edities zou echt een zwaktebod zijn (en hopelijk blijft GNR ook weg)

Scorpions, Motley Crue, Deep Purple hebben er allemaal een paar jaar niet gestaan dus als die touren lijken het me kanshebbers
maar wat originelers zou leuker zijn idd zoals Bon Jovi, Toto, ZZ-top, Rush
hopelijk dan met iets leuks op de andere podia tijdens de headliner

in 2026 stonden ook maar twee classic headliners gepland waarvan er 1 niet door ging, dus ik verwacht er ook niet al te veel van

Maar ook in de undercard zou ik niet zoveel kunnen bedenken, de meeste hebben er dit jaar al wel gestaan. Het zou leuk zijn als Journey er eindelijk eens staat, maar geen aanleiding voor.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Het is wellicht wat vroeg om dit soort statements te maken zo ver vantevoren maar heb nu al het gevoel dat de liefhebbers van het hardere werk beter aan hun trekken gaan komen in 2027 dan in 2026

Ik denk dat het raar moet lopen moeten deze artiesten er niet staan: Lorna Shore, Children of bodom, Heaven Shall Burn, Gojira, Arch Enemy, The Halo Effect (en wellicht Emperor als die na Fortress doorgaat met festivals op het vaste land)

Toch al een fijn rijtje om mee te beginnen. Dan nog wat kleinere acts als Yoth Iria en Der Weg erbij bijvoorbeeld en je hebt een mooi begin van de lineup
hoop ook op Igorr. Ben daar wel erg benieuwd naar live!

Weer erg tof gemaakt @MetalLimbo! vraag me toch telkens af waar je de tijd weer vandaan haalt om dit zo te maken! Maar vind dit soort lijstjes enz erg tof om te zien!

• Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo
Ben ook erg benieuwd ja. Ik zie ze volgende maand voor het eerst, op Alcatraz.
Het is dat Alcatraz precies in mijn vakantie valt anders was ik er denk ik ook wel heen gegaan! Vind het een erg sterke line-up dit jaar. En vorig jaar heeft me erg positief verast! Hopen op volgend jaar weer zo'n sterke line-up en dan ga ik toch wel er om heen plannen met mijn vakantie!

Maar ook in de undercard zou ik niet zoveel kunnen bedenken, de meeste hebben er dit jaar al wel gestaan. Het zou leuk zijn als Journey er eindelijk eens staat, maar geen aanleiding voor.
Hier een overzichtje van klassieke namen (≤1985 + wat afgeleiden) uit de hard rock/heavy/glam/punk hoek die allemaal wel op main zouden kunnen staan.
Links met jaartal laatste keer op GMM, rechts nooit eerder op GMM (uiteraard niet allemaal even realistisch).

Persoonlijk zou ik het meest hopen op (enigszins realistisch):
The Cult
Heart
Uriah Heep
Killing Joke
Gamma Ray
ZZ Top
Scorpions

1784044764390.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos
Hier een overzichtje van klassieke namen (≤1985 + wat afgeleiden) uit de hard rock/heavy/glam/punk hoek die allemaal wel op main zouden kunnen staan.
Links met jaartal laatste keer op GMM, rechts nooit eerder op GMM (uiteraard niet allemaal even realistisch).

The Cult
Heart
Uriah Heep
Killing Joke
Gamma Ray
ZZ Top
Scorpions

Bekijk bijlage 21820
Ik geef mijn mening over de bands die ik op Hellfest heb gezien. Ik stop tot 2025, want de bands van 2026 zullen er volgend jaar niet meer zijn.

Michael Schenker: Cool

Helloween: Uitstekend!

Rob Zombie: Uitstekende sfeer! Alleen maar hits, echt een geweldige show.

Saxon: Heel goed

Whitesnake: Ik zag ze in 2019 en toen waren ze al middelmatig... Dus nu...

Guns: Hahaha, geen commentaar.

Mötley Crüe: Nog slechter dan Guns N' Roses... Dat zegt wat. Hahaha. Lang leve het playbacken. Zielig.

Deep Purple: Ik kan niet wachten tot ze met pensioen gaan!

Scorpions: Heel goed!

Iron Maiden en Judas Priest: Uitstekend!!!

Billy Idol (Generation Sex): Leuk, maar niets bijzonders.

The Cult: Ze zijn iconisch, maar absoluut niet essentieel. Ik vind er bijna niets interessants aan.

ZZ Top: Een schande... Zielig. Waarschijnlijk nog erger dan Mötley Crüe. Playbackzang en instrumentale begeleiding. Dezelfde speeches en maniertjes van het ene concert naar het andere. Een band om op de zwarte lijst te zetten!

• Leuk
Waarderingen: Loek123

The Cult
Heart
Uriah Heep
Killing Joke
Gamma Ray
ZZ Top
Scorpions

Bekijk bijlage 21820
D.A.D misschien nog toevoegen. Staan dit jaar op Alcatraz dacht ik. Dus zouden volgend jaar de overstap naar Graspop wel mogen en kunnen maken🤞🏼

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Voor mij geen Headliner waardige act, maar gezien de voorverkoop van Rock am Ring na bekendmaking van slechts 1 act. verwacht Bink 182 ook wel op Graspop, wellicht in combi met de Dropkick Murphy's.
Voor de classic dag hoop ik op Journey, Rush (afscheidstour), of Bon Jovi.
Als Nieuwere Headliners verwacht ik Sleep Token en Falling in Reverse.

Voor de verdere Headline spots en Co-headliners verwacht ik Powerwolf, Nightwhish, Epica, Helloween, Slayer, Alestorm, Faith no More, Five Finger Deathpunch, Ghost, Gojira.

Pour moi, ce n'est pas un groupe digne d'être tête d'affiche, mais étant donné la prévente pour Rock am Ring après l'annonce d'un seul groupe, je m'attends à voir Bink 182 à Graspop, peut-être en combinaison avec les Dropkick Murphys.
Pour une journée classique, j'espère voir Journey, Rush (tournée d'adieu) ou Bon Jovi.
En têtes d'affiche plus récentes, je m'attends à voir Sleep Token et Falling in Reverse.

Pour les autres têtes d'affiche et les co-têtes d'affiche, je m'attends à retrouver Powerwolf, Nightwish, Epica, Helloween, Slayer, Alestorm, Faith no More, Five Finger Deathpunch, Ghost et Gojira.
Je kunt ook toevoegen Lamb Of God, Godsmack, In Flames, Parkway Drive, Slipknot, Evanescence, Rob Zombie 😉

Voor mij geen Headliner waardige act, maar gezien de voorverkoop van Rock am Ring na bekendmaking van slechts 1 act. verwacht Bink 182 ook wel op Graspop, wellicht in combi met de Dropkick Murphy's.
Voor de classic dag hoop ik op Journey, Rush (afscheidstour), of Bon Jovi.
Als Nieuwere Headliners verwacht ik Sleep Token en Falling in Reverse.

Voor de verdere Headline spots en Co-headliners verwacht ik Powerwolf, Nightwhish, Epica, Helloween, Slayer, Alestorm, Faith no More, Five Finger Deathpunch, Ghost, Gojira.
Blink 182 zal wel naar werchter gaan.
Falling in reverse mogen daar blijven ik zou als organisator niet kunnen lachen met hun filmpjes van vorig jaar.

Blink 182 zal wel naar werchter gaan.
Falling in reverse mogen daar blijven ik zou als organisator niet kunnen lachen met hun filmpjes van vorig jaar.
Nee zou ik ook denken. Online slecht spreken over je festival zou voor mij een reden zijn om zo'n band niet meer te boeken. Toegegeven. Ben zelf geen fan van Ronnie. Wel verkoopt FiR best wat tickets, maar ben benieuwd of ze dat nu nogsteeds doen nadat ze al in de EU uitgebreid zijn geweest.

In elk geval zou ik Kamelot dan weer eerder boeken, want die waren zo enthousiast dat ze op GMM speelden dat ze de verkeerde poster deelden!

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en saurus
zou me niet verbazen als FiR gewoon verbannen is van Livenation festivals in zijn algemeenheid. dat soort risico's zou ik persoonlijk in ieder geval niet nemen als organisatie

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam

Users who are viewing this thread