Graspop Metal Meeting 2027

My predictions for the headliners are:

Gojira - Parkway Drive
Slayer - Amon Amarth/Lamb of God
Slipknot - Faith no More
Evanescence - Motley Crue
 
Voor we de jaarlijkse Metallica-discussie weer openen, denk dan eerst na over het publiek dat je daarmee aantrekt. Dan zitten we met 10.000 dagtoeristen die het terrein behandelen als een TW Classic inclusief stoeltjes, dekentjes en andere rommel. De weide is dan weer een afvalbak en het verandert ook gewoon de dynamiek van het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: prins en El_Leipo
Voor we de jaarlijkse Metallica-discussie weer openen, denk dan eerst na over het publiek dat je daarmee aantrekt. Dan zitten we met 10.000 dagtoeristen die het terrein behandelen als een TW Classic inclusief stoeltjes, dekentjes en andere rommel. De weide is dan weer een afvalbak en het verandert ook gewoon de dynamiek van het festival.
Klopt, al hebben we dat nu allemaal ook al, maar het kan natuurlijk altijd nog erger.

Toch zou ik, ondanks alle negatieve aspecten, Metallica één keer op GMM willen zien staan, gewoonweg omdat ik vind dat dat een keer zou moeten voor een van de allergrootste metalfestivals ter wereld, oftewel een afvinkdingetje.

Toegegeven, Wacken heeft ze ook nooit gehad, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan Wacken zelf, die hoeven/willen ze niet eens.
In het geval van GMM heeft het meer te maken met Werchter/Live Nation.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd zie ik ze liever gewoon edities zoals de afgelopen in elkaar zetten zonder een band die direct alles zou uitverkopen en inderdaad een grote invloed op de sfeer zou hebben. Je bent dan niet meer op een gezellig metalfestival, maar op een concert van Metallica. Je ziet in de video's van voorprogramma's van Metallica ook altijd een driekwart leeg stadion
 
Eerlijk gezegd zie ik ze liever gewoon edities zoals de afgelopen in elkaar zetten zonder een band die direct alles zou uitverkopen en inderdaad een grote invloed op de sfeer zou hebben. Je bent dan niet meer op een gezellig metalfestival, maar op een concert van Metallica. Je ziet in de video's van voorprogramma's van Metallica ook altijd een driekwart leeg stadion
Knocked Loose is dan ook het totaal omgekeerde van wat een metallica fan leuk vindt! bij gojira begon het toch stillaan vol te lopen hoor
 
Midsummer Prog volgend jaar weer het weekend ná GMM i.p.v. tijdens.
Eerste namen zijn Pain Of Salvation, Anneke van Giersbergen en Airbag.

POS (prog metal/rock) lijkt me ook wel een inkoppertje voor GMM, stonden er eerder in 2007.
Ideale Metal Dome naam.
Anneke zou eventueel ook nog kunnen (stond er nu uiteraard met The Gathering), Airbag (prog rock) lijkt me te soft.

 
Eerlijk gezegd zie ik ze liever gewoon edities zoals de afgelopen in elkaar zetten zonder een band die direct alles zou uitverkopen en inderdaad een grote invloed op de sfeer zou hebben. Je bent dan niet meer op een gezellig metalfestival, maar op een concert van Metallica. Je ziet in de video's van voorprogramma's van Metallica ook altijd een driekwart leeg stadion
zal op Graspop nog wel goed meevallen aangezien de dagticket maar max 20 a 25 % zijn van het totaal.
met BMTH zag je het ook wel dat het de hele dag bij de south stage veel drukker was. met Metallica of Linkin Park zal wel vergelijkbaar zijn. (en bij Maiden zoals hierboven al aangegeven)
 
  • Leuk
Waarderingen: El_Leipo

Users who are viewing this thread