Album releases 2026

Deze vind ik ook weer heel erg fijn! Aanrader voor iedereen die van atmosferische muziek houdt, als je een beetje door de harsh vocals heen kunt luisteren. Voor mij luistert het meer weg als een postrock/shoegaze plaat dan als een black metal plaat.
Ja, haal die genres gewoon van Rate Your Music of Wikipedia, dus die willen er wel eens naast zitten. Fijn wel, want echte blackmetal kan ik, naast Behemoth, bijna niet meer hebben.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Vind Iron Jinn en Emma Ruth Rundle alvast fijn!
Iron Jinn was fijn inderdaad. Uiteindelijk heel last minute nog even wezen kijken in Doornroosje met een goedkoop kaartje en het was zeer zeker de moeite waard! Gewoon anderhalf uur knallen en echt super sterk gespeeld. Ik ga er van uit dat ze wel op Roadburn zullen staan komend jaar.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Even kort een terugblik op de lijst van 11 september:

Asia Menor - Vaho [artpunk, indierock, noiserock]: Ik vind dit een meer dan alleraardigste plaat. De nummers starten redelijk rustig in een indierock-stijl om vervolgens lekker noisy te eindigen en dan vooral de nummers ‘Lo Bueno Que Tiene, Lo Malo Que Ignore’, ‘Seis Lagunas’, Vi Al Diablo’ en ‘Calor’.
Dead Horse – Caught The Nonsense [postpunk, noiserock, garagerock]: Een typisch postpunk-geluid gelardeerd met noise en garage. Prima album. Ik vind ‘Derange Hill’, ‘I Would Die’, ‘Funny Farm’ en ‘Onions’ de lekkerste nummers.
Debatably Stable - In Theory And Practice [post-hardcore, screamo, skramz]: En we hebben er weer eentje. Heel erg lekkere en harde screamo, alleen jammer van het gegrunt af en toe. ‘The Reason I No Longer Care For Baseball’, ‘I’ve Been Getting Really Into Smoking Meth Lately’, ‘Vest La Gubbia’, ‘Yippee! A Dime Bag In My Happy Meal’ en ‘A Sincere “Fuck You”’ zijn mijn favorieten.
Porcelain Tongue - Don’t Obscure the Sun [post-rock]: Dit is in mijn beleving een heel aardige post-rockalbum, waarbij ik ‘Understanding Time’, ‘Windows’, ‘Fog And Sleet’ en ‘Break Apart Light’ heel fijne nummers vind.
The Halves - Opus (EP) [postpunk]: Dit is een heerlijke postpunk-EP. Eigenlijk zijn alle nummers erg lekker, maar ik pik ‘Grace’, ‘Can You Feel It?’, Trackstar’ en ‘Cold In Gloom’ er uit als meest bijzondere.

Overige tips:
Casual Sex - Teek (EP) [midwest emo, noiserock]
¡Duflan Duflan! - Mini Golf: Un Percorso Pieno Di Ostacoli [synthpunk]
Hubris. - White Shores [post-rock]
Pitschouse – Nothing New [indierock]

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Listingparty van de nieuwe TEMIC zojuist begonnen. Ik tip deze bij de beste prog albums van 2026.

• Geweldig
Waarderingen: HaaEll en B0G5
Listingparty van de nieuwe TEMIC zojuist begonnen. Ik tip deze bij de beste prog albums van 2026.

dit is wel héél vet, thx :cool:🤘

• Metal!
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread