Live is Live 2026

Dus ze mogen het wel degelijk. Je mag weigeren maar dan zal je niet binnen geraken.
Alleen de politie mag dat, wat organisaties ook durven te beweren. Security heeft wel die bevoegdheid. Maar om het even wie van een organisatie mag dit niet. De wet is daar heel duidelijk in. Normaal gezien zou dit ook in alle reglementen van festivals moeten staan.
 
Geniet van Cave vandaag, lieve vrienden!

Per gisteren ben ik er alsnog onverwachts bij. Solo travel, ik haak later in met een collega. Dus als iemand zin heeft in een biertje samen, sein maar.
 
Ja, de organisatie of beveiliging van een festival mag jouw paspoort of identiteitskaart vragen bij de toegangscontrole. Dit doen zij om te controleren of jouw legitimatiebewijs overeenkomt met de naam op je ticket, of om te controleren of je oud genoeg bent om alcohol te kopen.
Let op de volgende juridische en praktische details:
  • Vrijwillige medewerking: Een festivalmedewerker of beveiliger is geen politieagent en mag jou niet wettelijk dwingen om je ID te tonen op straffe van een boete. Ze mogen je wel vragen om je legitimatie te tonen als voorwaarde om het festivalterrein op te komen.
  • Toegang weigeren: Weiger je jouw paspoort of identiteitskaart te laten zien? Dan mag de organisatie jou de toegang tot het festival weigeren.
  • Gekoppeld aan tickets: Als jouw festivalticket op naam staat, is de kans groot dat je verplicht bent om je te legitimeren. Dit gebeurt om fraude en doorverkoop tegen te gaan.
Belangrijk: Een beveiliger of vrijwilliger mag je ID wel inzien en controleren, maar mag je identiteitsbewijs in principe niet zomaar innemen of kopiëren. Het is verstandig om het originele document mee te nemen, aangezien een kopie in de regel niet wordt geaccepteerd als geldig legitimatiebewijs.

Dus ze mogen het wel degelijk. Je mag weigeren maar dan zal je niet binnen geraken.

Das toch raar. Kijk je hebt events die strikt op naam staan. Bij dit event worden op ticketswap honderden tickets doorverkocht waarbij de naam zich niet wijzigt. Dat betekend dus dat je theoretisch gezien met een geldig ticket van swap niet naar binnen zou mogen? Dat zou toch bizar zijn?
 
Alle tickets zijn toch weg op Ticketswap itt wat ik hier gisteren nog stoer aan het roepen was dat mensen er niet vanaf zouden geraken 😳


Of heeft TM weer de doorstuurfunctie afgezet ofzoiets?
 
Alle tickets zijn toch weg op Ticketswap itt wat ik hier gisteren nog stoer aan het roepen was dat mensen er niet vanaf zouden geraken 😳


Of heeft TM weer de doorstuurfunctie afgezet ofzoiets?
er staan nog 40 tickets op ticketswap voor de maiden dag toch?

als de doorstuurfunctie uit was gezet was dat niet mogelijk
 
er staan nog 40 tickets op ticketswap voor de maiden dag toch?

als de doorstuurfunctie uit was gezet was dat niet mogelijk
Sorry, fout topic

Want het was over Parklife dat ik een groot bakkes opgezet en die samen werken met Ticketmaster

Edit. Excuseer nog even offtopic. Maar idd gewoon doorsturen afgezet, staat er nu duidelijk bij. Ik ga er in Werchter Parklife topic dieper op in
 
Laatst bewerkt:
Niemand nog op zoek voor Maiden of een vriend die nog meewil?
Staan op swap voor 110 maar wil mijn voordeelticket gerust verkopen voor 50
 
Is een gewonnen ticket ook goed voor het voorvak?


Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Iron Maiden pro golden circle. Ik weet dat ze anti dynamische prijzen zijn en zou er ook niet van verschieten als ze anti golden circle zijn?
 
Is een gewonnen ticket ook goed voor het voorvak?


Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Iron Maiden pro golden circle. Ik weet dat ze anti dynamische prijzen zijn en zou er ook niet van verschieten als ze anti golden circle zijn?
Wat denk je nu zelf?
Dat je met een gratis gewonnen ticket op de schoot van Bruce mag gaan zitten?
Maiden moet op een festival gewoon de regels volgen die er gelden hoor.
 
  • Thinking
  • Haha
Waarderingen: fred alweer.. en nikita
Is een gewonnen ticket ook goed voor het voorvak?


Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Iron Maiden pro golden circle. Ik weet dat ze anti dynamische prijzen zijn en zou er ook niet van verschieten als ze anti golden circle zijn?
Iron Maiden heeft geen voorvak 😉
 
Is een gewonnen ticket ook goed voor het voorvak?


Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Iron Maiden pro golden circle. Ik weet dat ze anti dynamische prijzen zijn en zou er ook niet van verschieten als ze anti golden circle zijn?
Geen Golden Circle bij Iron Maiden. En ook geen dynamische prijzen. Wat ze wel doen, is "First to the barrier" voor fanclub leden. Dan mag je een kwartier voor de deuren van een zaal of stadion opengaan, al naar binnen. Dat is beperkt tot 100 personen. Maar bij een festival geldt dit niet. Dat geven ze ook aan op hun fanclub website.
 
In de Morgen kreeg Robbie Williams drie sterren maar werd ook verwezen naar het aantal fans voor Robbie Williams

'De 25.000 fans zwaaiden op zijn commando de armen van hun met zweet beplakte lijf, sprongen op en neer en gilden alsof Take That net de wereld veroverd had. Williams Robbie: volksmenner, quoi.'

Ik vermoed dat bij Nick Cave het een dertigduizend zullen zijn en bij Iron Maiden een 19.000 man
Hoe kom jij op 30k zelfs?
 
Wat denk je nu zelf?
Dat je met een gratis gewonnen ticket op de schoot van Bruce mag gaan zitten?
Maiden moet op een festival gewoon de regels volgen die er gelden hoor.
Daarom dat er 2 dagen een golden circle is en de dag van iron maiden niet 😆
Op de schoot gaat misschien net niet lukken, maar wie zou willen geraakt met een gratis ticket dus even goed op rij 1.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus
Mooi dat de Benelux haar eigen Fyre-equivalent heeft.

Kan niet wachten op de docu over een paar jaar.
 
40.000 bezoekers zegt dat artikel. 😵‍💫
 
  • Haha
Waarderingen: Chiel
Heel goed hoor dat rokers niet overal mogen roken. Hoe vaak dat bij festivals wel niet in de tenten gebeurt, terwijl er een verbod is. Vorig jaar op Werchter vragen mensen of ze bij ons op het bankje mogen zitten. Uiteraard mocht dat, het is niet ons bankje. Maar terwijl wij zitten te eten, steken ze dan sigaretten op. Heel goed dat Live is Live nu eens maatregelen neemt. Wel uiteraard met een hilarisch emmertje.
 

Users who are viewing this thread