Lowlands 2026

Nu we het toch hebben over de voorbereiding van het inpakken. Wat is iets wat je echt moet meenemen en de ultieme tip is voor de andere lowlanders? Iets waar anderen niet snel aan zullen denken.
Sinds 2022 neem ik altijd een siliconen opbouwbare beker mee.
Heel handig. Je stopt hem zo in je achterzak en wanneer je water gaat drinken vouw je hem uit en daarna weer in.
Er zit ook een plastic dekseltje op. Dus hij lekt niet.
https://www.amazon.nl/dp/B09TR38HS1?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1

Nu we het toch hebben over de voorbereiding van het inpakken. Wat is iets wat je echt moet meenemen en de ultieme tip is voor de andere lowlanders? Iets waar anderen niet snel aan zullen denken.
Vind zelf een opvouwbare jerrycan voor water eigenlijk wel ideaal. Ooit duur gekocht bij de Bever, tegenwoordig ook verkrijgen voor minder bij Decathlon en zelfs Action (seizoensafhankelijk). Dan kun je altijd makkelijk wat water drinken, handen wassen, tanden poetsen, etc op de camping. Het is wel even sjouwen met 10 liter water, maar de rest van de kampgenoten maken er altijd dankbaar gebruik van. Met wat tiewraps vastknopen aan je partytent en die vliegt ook niet meer weg.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Joost18
Bij warm weer neem ik een hoop NEIPA's mee en een BA RIS om mee te beginnen in de ochtend als het wat frisser is, is ook wel lekker, maar hakt er wel flink in šŸ» šŸ»
Voordeel van stout bieren wanneer je geen koelbox hebt is dat ze 's ochtends keurig op drinkbare temperatuur zijn.
Ben ooit begonnen met mixdrankjes en langzaam overgestapt op de donkere zwaardere alcoholische bieren.
Maar het hakt er altijd lekker in.
Wel jammer dat je geen geopend blikje meer mee het terrein op mocht nemen.
Want vooral op zondagochtend komt alles dan nog 10x harder binnen.

1784808603293.png

Voordeel van stout bieren wanneer je geen koelbox hebt is dat ze 's ochtends keurig op drinkbare temperatuur zijn.
Ben ooit begonnen met mixdrankjes en langzaam overgestapt op de donkere zwaardere alcoholische bieren.
Maar het hakt er altijd lekker in.
Wel jammer dat je geen geopend blikje meer mee het terrein op mocht nemen.
Want vooral op zondagochtend komt alles dan nog 10x harder binnen.

Jij trekt gewoon ff een Barcode open op Lowlands? Jij bent de boy bij wie ik een biertje moet scoren zo te zien (ik had een paar jaar terug een hele tas met Moersleutels mee, nog nooit zo brak geweest de dag erna)

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: mgbss en MrFloppy
Jij trekt gewoon ff een Barcode open op Lowlands? Jij bent de boy bij wie ik een biertje moet scoren zo te zien (ik had een paar jaar terug een hele tas met Moersleutels mee, nog nooit zo brak geweest de dag erna)
Ik doe er ook wel eventjes over. Want eigenlijk is het gewoon een groot glas sterke drank,
Bij pils drink je het vaak snel op en dan neem je nog eentje.
Bij de stout bieren kan ik mijn grens beter bewaken.
Maar bij een tas met Moersleutel bieren dan kan ik mij voorstellen dat je de man met de moersleutel op een gegeven moment tegen komt.

Ik doe er ook wel eventjes over. Want eigenlijk is het gewoon een groot glas sterke drank,
Maar bij een tas met Moersleutel bieren dan kan ik mij voorstellen dat je de man met de moersleutel op een gegeven moment tegen komt.
Ja ik was een tijdje geabonneerd op hun box en kreeg t in mn eentje thuis niet weggewerkt dus met wat vrienden er geprobeerd doorheen te raken op de donderdag van DTRH. Zaten ook wel flink wat (NE)IPAs tussen dus dat helpt dan niet mee met de drinkbaar heid/ABV verhouding.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Toen je nog een geopend blikje mee mocht nemen had ik een blik 8.6 gedronken op de camping, een geopend blik Motorolie in mijn hand het terrein op en een blik Motorolie in mijn broekzak. Motorolie moet je wel snel opdrinken als je bij King Gizzard in de moshpit belandt. Plakzooi.

Ja ik was een tijdje geabonneerd op hun box en kreeg t in mn eentje thuis niet weggewerkt dus met wat vrienden er geprobeerd doorheen te raken op de donderdag van DTRH. Zaten ook wel flink wat (NE)IPAs tussen dus dat helpt dan niet mee met de drinkbaar heid/ABV verhouding.
Nee, die maken geen alcoholvrije IPA's 🤣🤣
Klinkt wel als een hele gezellige donderdag met zulke bieren.

• Haha
Waarderingen: LLoww
Nee, die maken geen alcoholvrije IPA's 🤣🤣
Klinkt wel als een hele gezellige donderdag met zulke bieren.
Vet gezellig. Iedereen aan het barbecuen en lekker in t zonnetje biertjes hakken. Knetterhard verbrand ook nog eens

Ik moet maar weer eens een bestelling plaatsen bij de heren van Moersleutel...

• Confetti
Waarderingen: MrFloppy
Kijkend naar de timetable is de line-up van donderdag wel echt jaloers makend. Vergeleken met die silent-disco van Lowlands.

Uitverkocht, hoe kijk jij ertegenaan dan line-up gewijs? Wellicht inderdaad ook niet de passende reactie voor in dit topic haha

Voor mij is de line-up in de basis vrij vergelijkbaar, heb niet perse heel veel dingen die ik wel graag zou willen zien op Pukkelpop wat niet ook op Lowlands staat, buiten Djo. Die staat daar dan weer tegelijk met Ijsland wat een moeilijke clash zou zijn. Verder vind ik het altijd jammer dat het nachtprogramma daar overdag al begint. Ik zou graag Kettama willen zien maar dat is dan al om 20:00 waar ook veel leuke dag programmering staat. Los van de line-up ben ik enorm fan van hoe goed Nederlandse festivals geregeld zijn met als voorbeeld de ultieme festival wc's, ik weet niet of dat in Belgie even goed geregeld is?

Voor mij is de line-up in de basis vrij vergelijkbaar, heb niet perse heel veel dingen die ik wel graag zou willen zien op Pukkelpop wat niet ook op Lowlands staat, buiten Djo. Die staat daar dan weer tegelijk met Ijsland wat een moeilijke clash zou zijn. Verder vind ik het altijd jammer dat het nachtprogramma daar overdag al begint. Ik zou graag Kettama willen zien maar dat is dan al om 20:00 waar ook veel leuke dag programmering staat. Los van de line-up ben ik enorm fan van hoe goed Nederlandse festivals geregeld zijn met als voorbeeld de ultieme festival wc's, ik weet niet of dat in Belgie even goed geregeld is?
Ik moet zeggen dat ik de laatste jaren voornamelijk (buitenom Jera/Sniester) naar Belgische festivals ben gegaan (als NL'er) en het altijd zeer goed geregeld vind, maar dat zijn dan wel voornamelijk de majors (PKP, RW). Zeker op PKP is het terrein vrij uitgestrekt en verdeeld waardoor het doorgaans niet overdreven druk aanvoelt en er dus ook niet echt vaak serieuze rijen bij wc's zijn. Daarover niets te klagen, de speciaalbieren voor 1 munt op PKP zijn ook ongeƫvenaard :sneaky:

Uiteindelijk heeft PKP voor mij in die Backyard stage een hele mooie stage erbij, staan veel echt wel gave namen in het genre (Fiddlehead, Basement, Trash Talk, Show me the Body, Deafheaven) daarnaast wat klappertjes extra zoals The Hives, Denzel Curry, Djo, Deftones (!) en Wet Leg zijn ook top, maar goed dat brengt inderdaad ook weer nieuwe problemen (clashes) met zich mee.

Nu heeft Lowlands natuurlijk ook wat exclusieve namen, wellicht liggen die me dit jaar wat minder dan die hierboven. Kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk ook gewoon. Ik heb er alleszins zin in!

Donderdag 23 juli
Ticketswap: €329,- / tmaster: 326,-
Aantallen kaarten donderdag 23 juli
Ts: 601 tickets in de resale (+15)
Tm 789 tickets in de resale (-14)!

Totaal: 1391 (-1!)
Totaal aantal verkocht op ts: 364

Aanbod voor het eerst sinds 11 juli dalende. Met 1 stuks weliswaar, maar toch.

Zaterdag 11 juli
Ticketswap: €325 / tmaster €332

Zondag 12 juli
Ticketswap: €325,12 / tmaster: €312,-

Maandag 13 Juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: €327,59,-

Dinsdag 14 Juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: 322,40

Woensdag 15 juli
Ticketswap: €318,51 / tmaster: 319,-

Donderdag 16 juli
Ticketswap: €318,- / tmaster: 322,-

Vrijdag 17 juli
Ticketswap: €316,- / tmaster: 322,-

Zaterdag 18 juli
Ticketswap: €319,- / tmaster: 322,-

Zondag 19 juli
Ticketswap: €328,- / tmaster: 317,-

Maandag 20 juli
Ticketswap: €325,- / tmaster: 326

Dinsdag 21 juli
Ticketswap: €325,- / tmaster: 320,-

Woensdag 22 juli
Ticketswap: €329,- / tmaster: 322,-

—

Aantallen kaarten zondag 12 jul
TS: 342 tickets
TM: 419 tickets.

Aantallen kaarten maandag 13 juli
Ts: 386 tickets in de resale
Tm 496 tickets in de resale

Aantallen kaarten dinsdag 14 juli
Ts: 414 tickets in de resale
Tm 495 tickets in de resale

Aantal kaarten woensdag 15 juli
Ts: 442
Tm: 575

Aantallen kaarten donderdag 16 juli
Ts: 458 tickets in de resale (+16)
Tm 681 tickets in de resale (+ 106)

Aantallen kaarten vrijdag 17 juli
Ts: 488 tickets in de resale (+30)
Tm 713 tickets in de resale (+44)

Aantallen kaarten zaterdag 18 juli
Ts: 504 tickets in de resale (+16)
Tm 748 tickets in de resale

Aantallen kaarten zondag 19 juli
Ts: 521 tickets in de resale (+)
Tm 770 tickets in de resale

Aantallen kaarten maandag 20 juli
Ts: 543 tickets in de resale (+)
Tm 775 tickets in de resale (+5)

Aantallen kaarten dinsdag 21 juli
Ts: 562 tickets in de resale (+21)
Tm 792 tickets in de resale (+18)

Aantallen kaarten dinsdag 21 juli
Ts: 586 tickets in de resale (+24)
Tm 805 tickets in de resale (+13)

Totaal aanbod
Totaal zondag 12 juli = 882
Totaal maandag 13 juli = 909
Totaal woensdag 15 juli = 1017 (aanbod neemt toe)
Totaal donderdag 16 juli = 1139 (aanbod neemt toe)
Totaal vrijdag 17 juli = 1201
Totaal zaterdag 18 juli = 1252
Totaal zondag 19 juli = 1291
Totaal maandag 20 juli 1318
Totaal dinsdag 21 juli = 1354
Totaal woensdag 22 juli = 1391
Totaal donderdag 23 juli = 1390

Totaal verkocht TS
zondag 19 juli = 260
Maandag 20 juli = 274
Dinsdag 21 juli = 298 (+24)
Woensdag 22 juli = 343 (+45)