Lowlands 2026

En dat terwijl Pukkelpop nog even nieuwe namen toevoegt, zoals Becky Hill, Natasha Beddingfield en heel wat Boiler Room namen.
Pukkelpop levert de laatste jaren wel echt grotere namen he! Tegelijkertijd is mijn open vraag: leveren zij de totaalervaring die Lowlands ook biedt? Op het niveau van theater, wetenschap, terrein aankleding, activaties, gesubsidieerd busvervoer, comedy, bizarre nachten.

Ik klaag soms te makkelijk dat Lowlands niet de actuele grote DJ's boekt die Pukkelpop wel in huis haalt. Tegelijkertijd valt de muziek me zelden tegen en is het ontdekken juist heel leuk. De Bravo is zo'n bizarre dans tempel, zolang de boekingen daar leveren maakt het me minder uit welke naam er staat. Als dat je niet schikt zijn er zo 6-7 mega leuke alternatieven.

Pukkelpop levert de laatste jaren wel echt grotere namen he! Tegelijkertijd is mijn open vraag: leveren zij de totaalervaring die Lowlands ook biedt? Op het niveau van theater, wetenschap, terrein aankleding, activaties, gesubsidieerd busvervoer, comedy, bizarre nachten.

Ik klaag soms te makkelijk dat Lowlands niet de actuele grote DJ's boekt die Pukkelpop wel in huis haalt. Tegelijkertijd valt de muziek me zelden tegen en is het ontdekken juist heel leuk. De Bravo is zo'n bizarre dans tempel, zolang de boekingen daar leveren maakt het me minder uit welke naam er staat. Als dat je niet schikt zijn er zo 6-7 mega leuke alternatieven.
Nee en het is absoluut appels met peren vergelijken. Maar Pukkelpop weet (ondanks dat het uitverkocht is) wel meer enthousiasme bij mij (!) te bouwen door gedurende het jaar steeds namen bekend te maken.

Nog steeds een raadsel waarom ze zijn gestopt he. Ze stonden wel echt in hun peak op LL met 3x Saturation op zak.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Nog steeds een raadsel waarom ze zijn gestopt he. Ze stonden wel echt in hun peak op LL met 3x Saturation op zak.
Mwah een groep met zoveel mensen was altijd gedoemd om snel te stoppen. Jammer dat ze nooit die 013 show nog hebben gedaan.

Dat Brockhampton optreden is wel nog steeds waarom ik baal dat ik niet kon dat jaar.

• Leuk
Mwah een groep met zoveel mensen was altijd gedoemd om snel te stoppen. Jammer dat ze nooit die 013 show nog hebben gedaan.

Dat Brockhampton optreden is wel nog steeds waarom ik baal dat ik niet kon dat jaar.
Door Brockhampton op LL heb ik mijn vriendin leren kennen en we zouden samen naar de show in Berlijn. Jammer dat die tour niet doorging idd, eerste instantie door corona, en later door het uit elkaar vallen van de groep.

Zoo ik ben even niet met Lowlands bezig geweest, omdat ik een weekend naar Best Kept Secret was. Leuk om de verschillen te zien tussen biede festivals, en ben er nog niet uit welk festival (BKS of LL) op dit moment het beste bij mij past.

Kleine throwback naar de leukste Bravo dag ooit voor mij (Nils Frahm > Brockhampton > Bicep) De verse van Joba... 🔥🔥🔥

Thanks voor de herinnering, was echt een hype-dag inderdaad! Heb de hele show ooit opgeslagen en bedacht me deze even te uploaden voor wie wil.. Geen idee of/hoelang het blijft staan.

• Leuk
Thanks voor de herinnering, was echt een hype-dag inderdaad! Heb de hele show ooit opgeslagen en bedacht me deze even te uploaden voor wie wil.. Geen idee of/hoelang het blijft staan.

Hero! Heel nice.

Edit: Ik vind Joba zo hard hier. Ook weer bij Boogie. Jammer dat hij nooit echt verder is gegaan in de hiphop. Sowieso de jongens een beetje uit het oog verloren, op een enkele leuke single of collab na.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Kleine throwback naar de leukste Bravo dag ooit voor mij (Nils Frahm > Brockhampton > Bicep) De verse van Joba... 🔥🔥🔥

Goh dit klinkt echt als een topdag! Toen was ik nog niet bezig met LL, maar wel met BROCKHAMPTON :)

Die show in de Melkweg was ook legendarisch. Volledig bezweet maar voldaan de zaal uitgelopen. Met als hoogtepunt na de moshpit helemaal vooraan voor SUMMER.

Jammer dat ze zijn gestopt, al werden de albums ook wel minder. Die Saturation-trilogie is wel echt een classic. Kan me voorstellen dat het op LL gemakkelijk het beste van het weekend was :D

Het zal vloeken in de kerk zijn, maar ik vond die Brockhamptonshow op LL best tegenvallen. Was tevoren heel hyped en vind het echt hele toffe muziek. Maar ik vond het een rommeltje en het pakte me geen moment.

Kan ook aan mij gelegen hebben natuurlijk, zie hier vooral enthousiaste herinneringen ;-)

Het zal vloeken in de kerk zijn, maar ik vond die Brockhamptonshow op LL best tegenvallen. Was tevoren heel hyped en vind het echt hele toffe muziek. Maar ik vond het een rommeltje en het pakte me geen moment.

Kan ook aan mij gelegen hebben natuurlijk, zie hier vooral enthousiaste herinneringen ;-)
Geeft niet. Wrong mindset of verkeerde moment op de dag. Moe of heel moe.
Het is wat het is. Voor iedereen weer verschillend. Sterkte met het verwerken🫡

Mijn eerste weekend BKS afgelopen week deed mij ook weer beseffen hoe ongelooflijk vet en goed het randprogramma is op Lowlands, en hoeveel rustige plekjes er op het Lowlands terrein zijn, zelfs bij een uitverkochte editie.

Mijn eerste weekend BKS afgelopen week deed mij ook weer beseffen hoe ongelooflijk vet en goed het randprogramma is op Lowlands, en hoeveel rustige plekjes er op het Lowlands terrein zijn, zelfs bij een uitverkochte editie.
Benieuwd naar jouw mening. Wat is jouw conclusie over de twee festivals en welke spreekt je het meest aan?

Benieuwd naar jouw mening. Wat is jouw conclusie over de twee festivals en welke spreekt je het meest aan?
Ik vind het heel lastig, beide festivals hebben positieve punten waar ik op aan sla, denk dat ze op dit moment beide erg goed bij mij passen, maar naar mate ik ouder wordt BKS meer iets voor mij is.

Punten waar beide festivals op gelijkspelen:
- Eetaanbod
- Line-up vind ik van beide festivals dit jaar echt ijzersterk.

Pluspunten BKS tov Lowlands:
- het publiek bij de rustige optredens. Echte muziekliefhebbers! En de algehele sfeer is wel wat relaxter en minder knaldrangerig.
- De locatie: Camping in de bossen en terrein langs het water.
- Entree (geen file, geen 2 uur in de rij)
- Heel weinig influencers en kijk mij is types.
- Minder van de kaart mensen door drugsgebruik.
- Headliners waren dit jaar alledrie geweldig.
-Nergens lange rijen gehad bij eten/drinken.
-Nachtprogramma met ook dansplekken voor als je meer van Indie / gitaar muziek houdt.

Pluspunten Lowlands tov BKS:
- Randprogramma , ik geniet daar toch erg van op Lowlands, cabaret kijken savonds, wetenschapsprogramma, etc.
- De donderdag van LL.
- Minder introvert publiek en meer samenhorigheidsgevoel. Ik had op LL meer aanspraak met vreemden.
-Enkel weekendgangers, iedereen is er 3 dagen, je hebt meer het 3 dagen in een afgesloten bubbel gevoel.
- Op LL kon ik op de drukke momenten in de Alpha lekker naar bandjes kijken op de andere stages waar het minder druk was op het terrein. Bij BKS was het overal druk in de tenten.
- Enthousiaster publiek bij de hardere acts.

Al met al zijn beide festivals geweldig. Nick Cave op een stil veld aanschouwen is iets wat op LL niet gaat lukken, aan de andere kant van het NNO, naar Hip/hop naar rock , naar cabaret en weer door naar techno maakt LL weer uniek.

• Geweldig
Waarderingen: spongebobsong

Users who are viewing this thread