Benieuwd naar jouw mening. Wat is jouw conclusie over de twee festivals en welke spreekt je het meest aan?
Ik vind het heel lastig, beide festivals hebben positieve punten waar ik op aan sla, denk dat ze op dit moment beide erg goed bij mij passen, maar naar mate ik ouder wordt BKS meer iets voor mij is.
Punten waar beide festivals op gelijkspelen:
- Eetaanbod
- Line-up vind ik van beide festivals dit jaar echt ijzersterk.
Pluspunten BKS tov Lowlands:
- het publiek bij de rustige optredens. Echte muziekliefhebbers! En de algehele sfeer is wel wat relaxter en minder knaldrangerig.
- De locatie: Camping in de bossen en terrein langs het water.
- Entree (geen file, geen 2 uur in de rij)
- Heel weinig influencers en kijk mij is types.
- Minder van de kaart mensen door drugsgebruik.
- Headliners waren dit jaar alledrie geweldig.
-Nergens lange rijen gehad bij eten/drinken.
-Nachtprogramma met ook dansplekken voor als je meer van Indie / gitaar muziek houdt.
Pluspunten Lowlands tov BKS:
- Randprogramma , ik geniet daar toch erg van op Lowlands, cabaret kijken savonds, wetenschapsprogramma, etc.
- De donderdag van LL.
- Minder introvert publiek en meer samenhorigheidsgevoel. Ik had op LL meer aanspraak met vreemden.
-Enkel weekendgangers, iedereen is er 3 dagen, je hebt meer het 3 dagen in een afgesloten bubbel gevoel.
- Op LL kon ik op de drukke momenten in de Alpha lekker naar bandjes kijken op de andere stages waar het minder druk was op het terrein. Bij BKS was het overal druk in de tenten.
- Enthousiaster publiek bij de hardere acts.
Al met al zijn beide festivals geweldig. Nick Cave op een stil veld aanschouwen is iets wat op LL niet gaat lukken, aan de andere kant van het NNO, naar Hip/hop naar rock , naar cabaret en weer door naar techno maakt LL weer uniek.