Een hele dag Hotot hangen is een wat gekke ervaring en toch vloog het voorbij.
Sinds haar allereerste optreden op Lowlands 2017 heb ik een zwak voor Naaz. Niet elke stap is mijn straatje, dat nieuwste album valt er echter helemaal in. Vond de boeking verbazend op deze spot en haar grootse voorbereiding verdiende meer. Maakt niet uit, alsnog wist ze te ontroeren en raken.
Niemand komt om daadwerkelijk te luisteren maar Beirut is de ideale zondagse op-de-heuvel-in-de-zon-zitten act. Starten met z’n beste nummer (No No No) én in mindere uitvoering was jammer, de rest klonk uitstekend.
Daarna meer energie nodig en daar was geen tekort aan bij IJSLAND. Ik had ze liever in een ramvolle tent gezien maar heb populariteit onderschat, want de Hotot was ook mega druk. Overal alleen maar pits maakte het moeilijk om nog actief te luisteren, en Faisal is wel eens subtieler geweest, daardoor niet dezelfde “wow” als in Paradiso maar alsnog tof. Benieuwd waar ze op LL gaan staan. Boeken!
Schakelen bij Matt Berninger in wel een hele degelijke, brave versie. Miste de gelaagdheid van The National en hij leek ook stijfjes, ingehouden. Zo’n Bonnet of Pins, dat moet met The National een fenomenaal nummer zijn en is nu wel aardig.
Soms snel, soms langzaam, maar elk album van Loyle Carner weet me toch te pakken. Z’n nieuwste is klein en lief voor hoe groot zijn statuur inmiddels is en toch werkte deze lage-zon-spot. Hij speelde een dozijn aan mijn favorieten niet en ergens maakte het niet uit, ging het om z’n sound en sfeer. Good vibes, knuffelhiphop, en ging lekker op die drums.
Florence + The Machine was in Ziggodome langdradig en traag waardoor ook aantal hits niet goed uit de verf kwamen. Nu werd het met elk nummer beter, setlist met louter hits. Raise It Up was eerste keer met m’n vriendin op m’n schouders, You’ve Got the Love pakte publiek in, maar het meest voelde ik bij de super overtuigende One of the Greats. Zo oprecht en intens. Rustige stuk kon ik hebben, en Dog Days / Free afsluiting fantastisch. Had deze voor de dag/weekend wel even nodig en zo een perfecte afsluiting gehad.