Rock Werchter 2026

Ondertussen zijn de analyses van de kranten er en die zijn allemaal redelijk positief. Denk dat ze globaal gezien ook kunnen terugkijken op een schitterend weekend, met amper afzeggingen en enkele verrassende hoogtepunten. Een heel verschil met vorig jaar toen er toch flink wat misliep.

Kan iemand mij vertellen of t die extra vaderlandsliefde is die alle Belgen lyrisch maakt over de Vlaamse artiesten of zijn ze gewoon echt een pak beter tov de Nederlandse artiesten die in NL optreden? Het staat overal ook rammend vol vergeleken met bijv Nederlandse artiesten op BKS of Pinkpop

Kan iemand mij vertellen of t die extra vaderlandsliefde is die alle Belgen lyrisch maakt over de Vlaamse artiesten of zijn ze gewoon echt een pak beter tov de Nederlandse artiesten die in NL optreden? Het staat overal ook rammend vol vergeleken met bijv Nederlandse artiesten op BKS of Pinkpop

Die zijn gewoonweg beter. Werp een blik op de huidige top 40 in Nederland en dat staat vol met vooral volkszangers, terwijl zeker in de gitaarmuziek België écht goede dingen produceert de laatste jaren.

Als Nederlander kan ik alleen maar jaloers kijken naar de kwaliteit van de Belgische muziekscene. Zowel in de Metal als de 'pop' hebben ze echt hele hoogstaande acts. Wederom weer erg van mogen genieten dit weekend

Belgen en vaderlandsliefde is naar mijn gevoel geen alombekende eigenschap maar in het alternatieve genre ligt het kwaliteitsniveau van vele Belgische bands toch een pak hoger dan Nederlandse.

Dat leg ik jou graag eens uit.
Jullie hebben Herman Brood en wij Le plus Beau en DEUS. Daar is alles mee gezegd.

• Thinking
Waarderingen: Timmetje
Ik heb een geweldig weekend, maar de verneukte extreme ways en geen Alone bij The Cure als opener baal ik beide wel echt enorm van.
Maar goed.
Nu nog even dik 2 uren genieten

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Dat leg ik jou graag eens uit.
Jullie hebben Herman Brood en wij Le plus Beau en DEUS. Daar is alles mee gezegd.
Wij hebben Spinvis en jullie Bazart.

Uiteindelijk zijn er in zowel België als Nederland parels van muzikanten te vinden. (Vallen een Herman Brood en Golden Earring voor mij ook onder trouwens maar dat terzijde)

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Users who are viewing this thread