Okay...dag 1 zit erop. Korte rundown:
Mumford was weer degelijk. Geen grootse band, maar soms is degelijk gewoon goed genoeg. White Blank Page blijft een bloesmooi nummer. Als ze het enthousiasme bij Pommie haar invalbeurt hebben gezien, staat die bij album 3 hier te headlinen.
War on Drugs...tja. Het was dit of Prodigy in de tent. Dochter had geen zin in de grote drukkende beukende massa, dus Adam Granduciel is het geworden. Heerlijke band, heerlijke sound en van de drie keren dat ik ze zag mss het strafste.
Jade
Heerlijke show, een van de beste van de dag. Gewoon aanstekelijke fun.
Laatste half uur Prodigy...toch nog. Het was zoals verwacht kolkend en hevig, en gelukkig beter dan op de Lokerse waar er echt geen momentum in zat. Maxim heeft wel betere bindteksten nodig..
Basht.
Degelijk bandje, maar wat overhyped. Sommige nummers zijn leuk, sommige zijn meer een idee dan een nummer. Ik zie de meerwaarde niet ten opzichte van pakweg een Clockworks.
Yong Yello
Sterke binnenkomer. Bro had er moeite in gestopt en was duidelijk blij om op die spot te staan.
Zwangere Guy
Guy deed wat Guy altijd doet en Guy deed dat goed.
Kasabian
Ik vond het gewoon saai. Net als Prodigy teren op oude hits.
Triggerfinger
Kwam pas in het slotstuk op stoom. First Taste bvb had geen tanden, terwijl die song moet bijten. De zang van Ruben Block begint trouwens wel erg dun te klinken.
Nog stuk van Monza gezien...Van God Los was een momentje.
Sterke goedgevulde eerste dag? T'zal wel zijn.