ES Primavera Sound Festival 2026

Gorillaz was echt prima. Albarn in z'n nopjes, al heb ik al betere setlists meegemaakt. Cherrypicking, I know..

Iemand trouwens MBV volledig gezien? Heb het eerste kwartier / 20 min vooraleer ik richting Olivia ben gerend. Misschien lagen m'n verwachtingen veel te hoog, maar ik vond ze veel te stil en eigenlijk ook wat makjes staan ofzo? Shield maakte een beetje een magere indruk ofzo? Is dat gebeterd doorheen de set?
Ik vond MBV echt heel goed maar heb ze nooit eerder gezien dus weet niet hoe het normaal is, niet extreem hard inderdaad maar heb er echt van genoten.

The xx mijns inziens echt briljant en ook Kneecap was genieten, bizar mooie afsluiter met Grian Chatten die nog even langskwam!

Ik vond MBV echt heel goed maar heb ze nooit eerder gezien dus weet niet hoe het normaal is, niet extreem hard inderdaad maar heb er echt van genoten.
Ik weet dat er nog al wat verhalen over hen de ronde doen van vroeger, zo'n 15 (?) jaar geleden? Bij hun comeback in Dublin was het blijkbaar ook echt hard. Dat heb ik hier wel wat gemist. Ik vond wel goed van wat ik heb gezien tho.

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Ge gaat het u niet beklagen. Zijn zelfs drie bands ineens: the xx, jamie xx en Romy
Daar vreesde ik al een beetje voor. Als een band maar 75 minuten krijgt vind ik jammer dat ze de helft ervan besteden aan (flauwe, imo) soloprojecten.

Hopelijk op RW toch iets meer XX nummers. Dingen als Heart Skipped a Beat, Swept Away, Reunion, Basic Space,…

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Matjes
Daar vreesde ik al een beetje voor. Als een band maar 75 minuten krijgt vind ik jammer dat ze de helft ervan besteden aan (flauwe, imo) soloprojecten.

Hopelijk op RW toch iets meer XX nummers. Dingen als Heart Skipped a Beat, Swept Away, Reunion, Basic Space,…
Helft? Dat vond ik nu wel meevallen.
Setlist en show zijn stevig voorbereid, vloeit prima in elkaar over. Gaat niks meer aan veranderen dus.

Blijft een beetje zonde van de headlinespot dan. Helemaal als het echt maar een uur en een kwartiertje is. Op DTRH al helemaal, daar is ook geen tweede headliner (en Byrne speelt daar ook al vrij kort).

Tzit perfect in elkaar. Ik zou zelfs durven zeggen dat het voor een festivalpubliek zelfs een toegevoegde waarde is. Dansen zal je doen👊

• Winning
Waarderingen: JP5
David Byrne is toch de tweede headliner die zaterdag van DTRH? ;) kan hij mooi een kwartiertje langer spelen en heeft the xx een kwartiertje minder. Oeps, opgelost.

Die sets van the xx op Coachella en Primavera gezien, juist extra zin in die show gekregen. Vooral dat begin. Scheelt dat het solowerk wat ik de set komt juist wel een beetje cherry picking vanuit dat materiaal is. Mooi contrast, mooie afwisseling, veel zin

• Winning
Waarderingen: JP5
David Byrne is toch de tweede headliner die zaterdag van DTRH? ;) kan hij mooi een kwartiertje langer spelen en heeft the xx een kwartiertje minder. Oeps, opgelost.
Dan heb je alsnog geen headliner die langer dan 75 minuten speelt. :P 90 minuten voor een headliner vind ik persoonlijk wel het minimale haha.

Dan heb je alsnog geen headliner die langer dan 75 minuten speelt. :P 90 minuten voor een headliner vind ik persoonlijk wel het minimale haha.
Voor mij zeker niet. Weg met dat taaie middenstuk. The cure treed ook te lang op! 50 min Olivia Rodrigo gisteren was ook perfect. Favo show op Glasto was Lorde met 3 kwartier. Ik ben fan van lekkere compacte shows met hoogtepunt na hoogtepunt, op uitzonderingen na natuurlijk (Neil Young, Pink Floyd, Porcine Tree).

Maar goed, we dwalen af. Waar blijven die verhalen van de Primavera gangers gisteren!?

Ik vond het eigenlijk niet echt storen. Eerste blokje was puur The xx, daarna groeiden de beats crescendo met idd de bekendste hits van Jamie, 2 (?) nummers van Romy die er naadloos in pasten en eentje van Oliver om ten slotte de toon verder te zetten in het slot. VCR blijft trouwens zo'n mooi nummer, heerlijk rustpunt.

Edit: hoewel bevlogen en straks gespeeld, miste ik wel inderdaad nog wat andere nummers nog ofzo.. Ze hadden perfect anderhalf uur kunnen spelen - en als je kijkt naar het blokkenschema, dan was dit voor PS ook zo voorzien.

Laatst bewerkt:
Voor mij zeker niet. Weg met dat taaie middenstuk. The cure treed ook te lang op! 50 min Olivia Rodrigo gisteren was ook perfect. Favo show op Glasto was Lorde met 3 kwartier. Ik ben fan van lekkere compacte shows met hoogtepunt na hoogtepunt, op uitzonderingen na natuurlijk (Neil Young, Pink Floyd, Porcine Tree).

Maar goed, we dwalen af. Waar blijven die verhalen van de Primavera gangers gisteren!?
The cure mag van mij zelf nog langer door als ze willen. Als je het te lang vindt haak je toch gewoon eerder af. Ik kan de hele avond blijven luisteren naar al het moois wat ze gemaakt hebben

Anyways, dag 3 toonde echt waarom ik al zo vele jaren naar PS ga. Dit festival blijft unmatched. Na de zegetocht van Gorillaz nog Nick Léon gezien - die met z'n dembow beats en minimalistische, vooral percussieve, elektronica een thuismatch speelde. Ninajirachi had echt een stampend volle Port voor zich gekregen. Hype rond haar is helemaal terecht, erg toffe set. Om ten slotte af te sluiten bij Peggy Gou tot zonsopgang. En je zou denken dat de Cupra druppelgewijs zou leegstromen. Maar gemakkelijk 20 à 30k stond tegen 6u nog steeds te dansen. Toen ze begon, was het echt koppen lopen - tot ver voorbij de tribunes en loopbrug.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en koekroeck
Tzit perfect in elkaar. Ik zou zelfs durven zeggen dat het voor een festivalpubliek zelfs een toegevoegde waarde is. Dansen zal je doen👊
We gaan het zien. Ik ga nu niet naar een XX show met de gedachte om te dansen. Hoop vooral op kippenvel, iets waar ze normaal goed in zijn.

Users who are viewing this thread