Graspop Metal Meeting 2026

Wauw, vind je het de combi prijs nog steeds waard nu je maar één derde van het festival meekrijgt?
Het maakt niet heel erg veel verschil. In feite Accept, Mammoth en nog de keuze tussen Ellende en Rivers of Nihil vallen weg.

Ik heb me er al langer bij neergelegd dat ik altijd voor een dag te veel betaal, omdat ik 4 dagen simpelweg te veel vind qua fysieke gesteldheid. Het helpt dan wel behoorlijk dat ik de slotdag sowieso al niet goed vind 😅

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Ik kan zelf helemaal niet goed tegen de hitte, zulke temperaturen schrikken me voorlopig dan ook immens af … Tentoptredens zijn dan een no-go vanwege de benauwdheid en in de brandende zon is het voor mij de namiddag gewoon proberen te overleven. Hopelijk toch nog wat graadjes omlaag …

Ik kan zelf helemaal niet goed tegen de hitte, zulke temperaturen schrikken me voorlopig dan ook immens af … Tentoptredens zijn dan een no-go vanwege de benauwdheid en in de brandende zon is het voor mij de namiddag gewoon proberen te overleven. Hopelijk toch nog wat graadjes omlaag …
Een verwittigd man...

Je kan je wel zo goed mogelijk voorzien op de hitte. Zo'n klein ventilatortje, een zonnepetje, zonnecrème, lege drinkfles, zonnebril, lichte kledij, ... kunnen er toch allemaal voor zorgen dat het "meevalt". Eventueel een klein waterpistooltje om wat plezier te maken.

Geef mij maar hitte in plaats van regen. Dat laatste kan echt zo op m'n gemoed inhakken. Want meestal gaat het gepaard met een snijdende (koude) wind.
Sta je daar met je capouchon op die de hele tijd van je kop afwaait. Je schoenen en sokken helemaal nat. Is het niet van de regen, dan wel van de modder. Dat laatste zorgt dan in je tent ook voor serieuze gymnastiek-oefeningen om niet alles vuil te willen maken.. Kortom, lang leve de zon! ☀️

Same, bij zo'n hoge temperaturen slaag ik er zelfs niet meer in om van een optreden te genieten. Ik zie daar bijzonder hard van af. Bij de regen lukt dat wel nog, of dat heb ik toch gemerkt tijdens de moddereditie. Ook niet fijn, maar hé. Je kan je kleden tegen de kou en de regen, tegen de zon minder.

Sterk aan het overwegen om een UV-paraplu te gaan halen (al heb ik geen idee of dat eigenlijk echt werkt) 😅

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en @3*#
Regen is kut en die modder was ook echt heel vervelend, echter met wat regenjassen en ponchos is het vervelend, maar niet overleven. 4 dagen in die hitte is op een gegeven moment overleven, waar je meer bezig bent jezelf op 300 manieren af te koelen dan echt aan het genieten.

Een verwittigd man...

Je kan je wel zo goed mogelijk voorzien op de hitte. Zo'n klein ventilatortje, een zonnepetje, zonnecrème, lege drinkfles, zonnebril, lichte kledij, ... kunnen er toch allemaal voor zorgen dat het "meevalt". Eventueel een klein waterpistooltje om wat plezier te maken.

Geef mij maar hitte in plaats van regen. Dat laatste kan echt zo op m'n gemoed inhakken. Want meestal gaat het gepaard met een snijdende (koude) wind.
Sta je daar met je capouchon op die de hele tijd van je kop afwaait. Je schoenen en sokken helemaal nat. Is het niet van de regen, dan wel van de modder. Dat laatste zorgt dan in je tent ook voor serieuze gymnastiek-oefeningen om niet alles vuil te willen maken.. Kortom, lang leve de zon! ☀️
mijn waterpistolen liggen al klaar...

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Concerten die in gevaar zijn bij mij door de hitte

Ego Kill Talent
Danko Jones (meeting)
Accept
Wind Rose

Cavalera
Trivium
Bark
Asomvel
Guilt Trip

Fleddy
Feuerschwanz
Primal Fear
Sonata
Rivers Of Nihil

Europe
Foreigner/Kanonenfieber
Vtimas
Kuazar

Vooral vrijdag zou zuur zijn. Die dag was al zo zwak, desondanks 5 van mijn weekendtoppers in de dag speelde. Vrijdagavond is er geen enkele weekendtopper voor mij. Na Trivium zou ik zelfs over huis durven gaan (enkel jammer evt van Volbeat) om een nacht in eigen bed te kunnen slapen en mijn maag eens te goed bij te kunnen vullen

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Voor een dagticket is regen niet zo erg maar nat en koud je tent in is ook niks. Ben wel een beetje huiverig voor deze hele hoge temperaturen. Hopelijk trekt het nog een beetje recht. En zo niet: hopelijk doet de beveiliging niet zo moeilijk over normale lege flessen meenemen het terrein op.

Hoe moeilijk zijn ze eigenlijk over flessen zonnebrand? Ik kan het met niet meer herinneren.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en pobepc
We gaan vreemde taferelen tegemoet in de moshpit.

naked james GIF

Het maakt niet heel erg veel verschil. In feite Accept, Mammoth en nog de keuze tussen Ellende en Rivers of Nihil vallen weg.
Die zondag snap ik, maar als ik zo naar je lijstjes kijk, laat je met name op de donderdag en vrijdag toch best aardig wat liggen, ook na 17:00.

Donderdag:
Bloodywood (9) - enkel laatste 10 min overlappen met Cult Of Luna (10)
Within Temptation (9) - eerste 30 min overlappen met Cult Of Luna (10), daarna nog 45 min

Vrijdag:
Triggerfinger (8) / Oranssi Pazuzu (7) rond 15:00
Old Man's Child (9) - laatste kwartier overlapt met Elder (9)
Leprous (9) - nog een half uur na Alter Bridge (10)
Cradle Of Filth (7) - eerste 10 min overlappen met Leprous (9), geen overlap met Volbeat (behalve looptijd)

Voor een dagticket is regen niet zo erg maar nat en koud je tent in is ook niks. Ben wel een beetje huiverig voor deze hele hoge temperaturen. Hopelijk trekt het nog een beetje recht. En zo niet: hopelijk doet de beveiliging niet zo moeilijk over normale lege flessen meenemen het terrein op.

Hoe moeilijk zijn ze eigenlijk over flessen zonnebrand? Ik kan het met niet meer herinneren.
Bij dergelijke temperaturen zijn ze wel redelijk meegaand wat betreft water. Gewoon een lege fles is OK.
Idem voor zonnebrand, totaal geen issues als je dat wil meenemen.

• Geweldig
Waarderingen: chimaera
Skully is back baby, vond al dat de mascotte steeds prominenter aanwezig was in de aankondigingen, website en merch. nu dus ook op het terrein.
Ik zie op de website ook dat er ook precies wat 'doorntakken' uit Skully komen (verschil kan je zien met Skully onderaan de pagina).

Als deze in het midden tussen North & South stage zou hangen, zou het wel vet zijn als die doorntakken zich ook verder verspreiden over de bovenkant van de stages.
Of hij komt bovenop de FOH/skydeck te staan, dat verklaart misschien meteen waarom dat deel in de app nog steeds niet ingevuld is met drankstand etc

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en dvdh666
Ik ben normaliter zeker geen fan van extreme hitte.
Toch kan ik het tijdens festivals eigenlijk best goed hebben, zelfs in de tenten houd ik het wel uit.

Scheelt dan ook wel dat het niet veel boeit als je zweet.
Natuurlijk wel iedere dag douchen, schoon shirt en verder gewoon accepteren. :cool:

Volgens mij drink ik ook niet minder bier dan anders (eerder meer? 😅), wel meer water/fris tussendoor (gaat meestal in één keer leeg).

Verder heb ik t.o.v. normaal weer eigenlijk alleen een nekventilator bij, die is wel heel prettig.
Aanrader dus om nog even te bestellen op bol.com ofzo. ;)

1781261118102.png

Users who are viewing this thread