Graspop Metal Meeting 2026

Babymetal heeft een groot publiek ja die verkopen wel een pak tickets

Vorige doorkomst was er een fan die het nodig vond om op de graspop reddit uit te komen leggen dat de slechte show de schuld was van de fans en van de geluidsmensen want de band was duidelijk perfect

Die post werd dan nog hardcore geupvote door het leger aan fans van de babymetal army geloof ik

Moeten we ons eigenlijk zorgen maken over de te verwachten regenval in aanloop naar Graspop? Of houdt het veld dit allemaal wel nu?

Ik zag vandaag (allee gisteren, het is al na middernacht) Sepultura op South Of Heaven en ben niet echt positief over de show. Ik zie @Slyder73x schrijven dat het er een feestje uitzag. Ik stond wel maar een klein beetje verder dan de P.A. en heb niks moshpit opgemerkt. Maar zelfs dan nog vond ik het allemaal tam overkomen. Zag ik ze enkele jaren geleden nog in Eindhoven, een pit die bijna tot aan de ingang ging en een gigangische stofwolk. Maar zelfs dan kwam het tam over. Derrick perst amper nog iets uit zijn longen en alles werd precies trager gespeeld. Veel intermezzo's, kwam traag op gang, veel te veel nieuwe nummers, ... .

Ik heb dan ook besloten dat ik mijn afscheid hier neem. Ik heb de show uit gekeken en ben dankbaar dit nog gezien te hebben. Maar op Graspop wordt het Primal Fear voor mij. Ralf klinkt nog 10 keer zo agressief als Derrick zonder te moeten screamen, pig squeelen, grunten of whatever. 10 keer zo krachtig en 10 keer zo goed. Heel misschien nog het finale afscheid op Graspop 5 minuten maar aangezien ik gene pepermolen aan mijn gat heb ...

Megadeth was ook een van de zwakkere keren dat ik ze zag. Veel fouten en veel slordigheden. Maar wel nog steeds een topoptreden

Maar de absolute koningen van de thrash metal? Die titel gaat vandaag naar Anthrax! Dat gaat zo een leuk optreden worden in de marquee!
bericht van mijn gezinleden was dat het goed te hebben was en redelijk overeenkomt met wat won zegt. Ze had wel idee dat Dave mustain wel iedere keer naar het zuurstof liep achter de schermen.

• Leuk
Waarderingen: won666
Moeten we ons eigenlijk zorgen maken over de te verwachten regenval in aanloop naar Graspop? Of houdt het veld dit allemaal wel nu?
1780825113779.png
Voorlopig nog niet veel reden tot paniek denk ik aangezien het droger lijkt te worden. we moeten gewoon afwachten tot de voorspellingen wat stabiliseren want nu lijkt de voorspelling dag per dag wel te wisselen

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Als daar momenteel niet door 55k mensen constant over gewandeld wordt zal dat momenteel wel gewoon wegtrekken, op zich ook beter dat de grond niet te droog is want dan neemt die het water niet goed op.

Maar als de grond té verzadigd is en het regent wat hard kan dat wel snel problematisch zijn dus hopen van niet.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
De beetjes regen (niet de wolkbreuk en) zorgen er volgens mij juist voor dat de grond steviger is en minder kans op stof. Elke keer een mm of 2 is dikke prima voor het veld. De zon droogt alles toch binnen een paar minuten.

• Leuk
Had wel graag eens Babymetal meegepakt, dus van mij mogen ze over een paar jaar best weer eens langs komen.
Ons dat toewensen en dan op die dag niet komen zeker? 🫠
Als daar momenteel niet door 80k mensen constant over gewandeld wordt zal dat momenteel wel gewoon wegtrekken, op zich ook beter dat de grond niet te droog is want dan neemt die het water niet goed op.

Maar als de grond té verzadigd is en het regent wat hard kan dat wel snel problematisch zijn dus hopen van niet.
Gelukkig heeft Graspop maar een capaciteit van 55k dus dan zijn we safe :)

Daarvoor moest ik niet naar Maastricht te gaan....
Dat wist ik zo ook dat Anthrax van deze 3 er ver bovenuit steekt.
Sepultura is niet voor niks op afscheidstour.
En Megadeth vind ik ook steeds zwakker worden.
Terwijl Anthrax nog steeds knalt.

Enkel wtf 50euro voor een tshirt vragen schandalig.
Ik vond t geluid ook matig bij megadeth, en ik had het idee dat dave zijn stem heel zwak was als hij tussendoor wat sprak...
Ik zag dat dirk ook een stok liet vallen, idd sloppy.

Ik vond sepultura wel prima eigenlijk! Maar ik zag ze pas voor de 2de keer.

Anthrax is muzikaal mn minst favoriet, maar dat stond wel als een dijk ja!

Ons dat toewensen en dan op die dag niet komen zeker? 🫠

Ligt aan de dag inderdaad, nu was dit jaar de zaterdag de op één na beste dag wel. Maar dat gaat dit jaar toch niet meer passen.

Ze zijn inderdaad niet belangrijk genoeg voor een instant dagticket.

Ik snap eigenlijk niet dat deze band nog steeds geboekt word door Graspop. Trekken die dan toch nog veel publiek? Ik kan het me niet voorstellen. Legacy acts die niet goed meer zijn kan ik ergens nog begrijpen dat ze toch geboekt worden vanwege hun naam maar dit is toch gewoon pure geldverspilling?! Heeft niks meer met wel of niet je smaak zijn te maken. Hopelijk is dit de laatste keer dat ze er staan.
Ik vermoed dat die veel Japanners naar Gtzspop trekken en andere festivals. Japanners die de band volgen en veel geld hebben

Ik vond t geluid ook matig bij megadeth, en ik had het idee dat dave zijn stem heel zwak was als hij tussendoor wat sprak...

Om maar niet te zeggen dat hij brabbelde. Ik verstond hem met momenten echt niet, den Dave

Een drummer die een keer een stok laat vallen wil ik niet perse sloppy noemen. Al helemaal niet als het Megadeth nummers zijn.

Dave z'n stem is volgens mij sinds 2008 al helemaal klaar. Ik kijk en luister eigenlijk enkel nog naar de muziek. Maar volgens mij was het 16 graden en buiten met best wat wind en dergelijke? Slecht excuus natuurlijk maar dat kan al met al wel echt de drive uit he stem trekken, tenzij je een getrainde zanger als Rob Halford of Bruce Dickinson bent.

Anthrax had ik lange tijd hetzelfde mee. Muzikaal boeit het mij het minst maar die lijken soms echt nog steeds 25 met hoe strak ze spelen. Kijk er zeer naar uit op GMM.
Ik vermoed dat die veel Japanners naar Gtzspop trekken en andere festivals. Japanners die de band volgen en veel geld hebben
Vorige keren met Baby Metal echt amper Aziaten gezien hoor. Daar komen wel bepaalde andere westerse types op af... Viel gewoon best op dat er dan ineens allemaal blije shirts, Pokemon rugzakken of cosplay van allerlei Anime series te zien is. Heb echter nog geen enkele keer iemand positief gehoord over de liveshows. Daar merk je dan toch dat dit gewoon wat meiden/vrouwen zijn die door een label gebruikt worden om een image te verkopen. Die lijken er 9/10 keer niet te staan omdat ze zelf de muziek nu zo leuk vinden. Heb er eigenlijk altijd een beetje medelijden mee.

Zondag metaldome heb ik enkel Future Palace en Periphery er op staan.

Future Palace ooit eens in een voorprogramma van een band gezien, maar weet al niet meer welke (een passage van Architect in België de afgelopen 6-7 jaar?). Sindsdien enorm gegroeid in mijn ogen. Ik zie ze nog wel groeien naar hogere plekken binnenkort!

Periphery per ongeluk eens opgezet een paar weken geleden omdat een vriend van me ze verwarde met Tesseract. En eerlijk: ik vind het een van de mooiste ontdekkingen op deze line-up. Mooie mix van hard, melodieus, djent, … Hopelijk kunnen ze dit live ook overbrengen!

De rest spreekt me niet aan.

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en Loek123

Users who are viewing this thread