Graspop Metal Meeting 2026

Voordat Sabaton begint sta ik sowieso al op Inferno. Nooit wat mee gehad. Zal ook niet gebeuren. Alhoewel ik de bijdrage van Joachim op het nummer van Pain ( zal het googlen, weet het ff niet) en ook de videoclip geweldig vind
Sounds like a plan! Niet mijn genre, denk niet dat ik ook maar één noot ga horen. Ik zal na Mastodon in principe huiswaarts keren. Als alles goed gaat kan ik met een maat mee terug rijden naar het schone Brabantse land!

• Winning
Waarderingen: Piebe71
Ik zag vandaag (allee gisteren, het is al na middernacht) Sepultura op South Of Heaven en ben niet echt positief over de show. Ik zie @Slyder73x schrijven dat het er een feestje uitzag. Ik stond wel maar een klein beetje verder dan de P.A. en heb niks moshpit opgemerkt. Maar zelfs dan nog vond ik het allemaal tam overkomen. Zag ik ze enkele jaren geleden nog in Eindhoven, een pit die bijna tot aan de ingang ging en een gigangische stofwolk. Maar zelfs dan kwam het tam over. Derrick perst amper nog iets uit zijn longen en alles werd precies trager gespeeld. Veel intermezzo's, kwam traag op gang, veel te veel nieuwe nummers, ... .

Ik heb dan ook besloten dat ik mijn afscheid hier neem. Ik heb de show uit gekeken en ben dankbaar dit nog gezien te hebben. Maar op Graspop wordt het Primal Fear voor mij. Ralf klinkt nog 10 keer zo agressief als Derrick zonder te moeten screamen, pig squeelen, grunten of whatever. 10 keer zo krachtig en 10 keer zo goed. Heel misschien nog het finale afscheid op Graspop 5 minuten maar aangezien ik gene pepermolen aan mijn gat heb ...

Megadeth was ook een van de zwakkere keren dat ik ze zag. Veel fouten en veel slordigheden. Maar wel nog steeds een topoptreden

Maar de absolute koningen van de thrash metal? Die titel gaat vandaag naar Anthrax! Dat gaat zo een leuk optreden worden in de marquee!

Last but not least (of misschien wel, we zullen zien..):

Sunday's Metal Dome​

1780786461869.png

Carpenter Brut:​

Voor fans van: Perturbator, Dance With The Dead, GosT, Mega Drive, Lazerhawk, Pendulum

Sólstafir:​

Voor fans van: Agalloch, Enslaved, Katatonia, Alcest, In the Woods…, Cult Of Luna

Periphery:​

Voor fans van: TesseracT, Monuments, Veil Of Maya, Erra, The Contortionist, Northlane

(vervolg)

Future Palace:​

Voor fans van: Ankor, Spiritbox, As Everything Unfolds, Venues, Siamese, RedHook

Rain City Drive:​

Voor fans van: Dayseeker, Caskets, Bad Omens, Point North, Issues, Picturesque

Zetra:​

Voor fans van: Drab Majesty, Twin Tribes, She Past Away, Traitrs, Clan Of Xymox, Unto Others

Return To Dust:​

Voor fans van: Royal Blood, Superheaven, Dead Poet Society, Tigercub, Alice In Chains, Seether

Ik zag vandaag (allee gisteren, het is al na middernacht) Sepultura op South Of Heaven en ben niet echt positief over de show. Ik zie @Slyder73x schrijven dat het er een feestje uitzag. Ik stond wel maar een klein beetje verder dan de P.A. en heb niks moshpit opgemerkt. Maar zelfs dan nog vond ik het allemaal tam overkomen. Zag ik ze enkele jaren geleden nog in Eindhoven, een pit die bijna tot aan de ingang ging en een gigangische stofwolk. Maar zelfs dan kwam het tam over. Derrick perst amper nog iets uit zijn longen en alles werd precies trager gespeeld. Veel intermezzo's, kwam traag op gang, veel te veel nieuwe nummers, ... .

Ik heb dan ook besloten dat ik mijn afscheid hier neem. Ik heb de show uit gekeken en ben dankbaar dit nog gezien te hebben. Maar op Graspop wordt het Primal Fear voor mij. Ralf klinkt nog 10 keer zo agressief als Derrick zonder te moeten screamen, pig squeelen, grunten of whatever. 10 keer zo krachtig en 10 keer zo goed. Heel misschien nog het finale afscheid op Graspop 5 minuten maar aangezien ik gene pepermolen aan mijn gat heb ...

Megadeth was ook een van de zwakkere keren dat ik ze zag. Veel fouten en veel slordigheden. Maar wel nog steeds een topoptreden

Maar de absolute koningen van de thrash metal? Die titel gaat vandaag naar Anthrax! Dat gaat zo een leuk optreden worden in de marquee!
Daarvoor moest ik niet naar Maastricht te gaan....
Dat wist ik zo ook dat Anthrax van deze 3 er ver bovenuit steekt.
Sepultura is niet voor niks op afscheidstour.
En Megadeth vind ik ook steeds zwakker worden.
Terwijl Anthrax nog steeds knalt.

Enkel wtf 50euro voor een tshirt vragen schandalig.

Voordat Sabaton begint sta ik sowieso al op Inferno. Nooit wat mee gehad. Zal ook niet gebeuren. Alhoewel ik de bijdrage van Joachim op het nummer van Pain ( zal het googlen, weet het ff niet) en ook de videoclip geweldig vind

Had je Sabaton al eens live meegemaakt?

Laatst bewerkt:
Had je Sabaton al eens live meegemaakt?
I can understand Piebe. I really liked Sabaton when I listened to them on my home music system, but when I saw them live in Wacken (Headliner show on two stages, with a 50 man chorus and impressive visual show) i was bored after the third song. My friend brought it to the point after 40 Minutes, when he asked: Do they have a second song? And "Noch ein Bier" also is not funny any more after you saw them the third time :) To me, this is the weakest headliner this year, and I am also happy they play on sunday night :)

Last but not least (of misschien wel, we zullen zien..):

Sunday's Metal Dome​

Bekijk bijlage 21038

Carpenter Brut:​

Voor fans van: Perturbator, Dance With The Dead, GosT, Mega Drive, Lazerhawk, Pendulum

Sólstafir:​

Voor fans van: Agalloch, Enslaved, Katatonia, Alcest, In the Woods…, Cult Of Luna

Periphery:​

Voor fans van: TesseracT, Monuments, Veil Of Maya, Erra, The Contortionist, Northlane

Solstafir en Carpenter Brut: mijn ding niet en ga ik ook niet gaan kijken

Periphery: moet ik nog meer inluisteren, maar klinkt zeker wel oké.

Future Palace: heb ik wel al wat ingeluisterd inmiddels. Het zal geen topfavoriet worden (denk ik), maar vind ze wel goed en ben heel benieuwd hoe dat live zal klinken. Paradise staat inmiddels wel al bijna dagelijks eens op.

Rain City Drive: ah, ik wou dat ik ze kon omwisselen met Periphery eigenlijk. Nog niet zoveel ingeluisterd, maar ik vind ze echt wel goed klinken. Dit is een van de bands waar ik het echt jammer van vind dat ik ze moet missen. Ze vallen helaas samen met Foreigner, dus ik hoop dat ze nog eens terugkeren.

Zetra en Return to Dust: klinken ook best goed, maar ze verliezen helaas in de clashes. Anders zou ik gaan kijken

Dat gezegd zijnde, ik heb eindelijk mijn spoorboekje af. Erg laat dit jaar, 't is nog een drukke periode geweest. Graspop wordt eens goed uitpuffen (in zekere zin).

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
op RaR stream het eerste kwartier van de show van Babymetal gekeken
het eerste nummer werd vals gezongen en onnodig lang uitgerekt om dan na het eerste nummer al een minuut van het podium te verdwijnen voor een outfit change. prima als je dat wat later in de show doen maar een nummer van 3 minuten uitrekken tot 5 minuten om dan een minuut weg te gaan is jammer.
jammer dat het live zo tegenvalt, ik vind Babymetal overigens op album wel tof maar het is gewoon geen act die je live wilt meemaken.

Laatst bewerkt:
Carpenter Brut: Een keer gezien toen we wegrenden van Axl zijn vocals, kende ze toen nog niet meer was een leuke show. zou ze best nog eens willen zien maar leggen het af in de clashes
Solstafir: Verdienen een fatsoenlijke inluisterbeurt maar nog niet aan toegekomen, ook vanwege de clashes en ik ze toch niet ga zien
Periphery: Ik kende die nog niet voor de graspop aankondiging maar vind het fantastisch, heel veel zin in. voor mij dé ontdekking van deze editie, en de band waar ik het meest naar uitkijk op de zondag.
Future Palace: Eerder live gezien, leuke band. wellicht wel even gaan kijken als er tijd voor is
Rain City Drive: Prima muziek, maar niet interessant genoeg om meer te luisteren ook mede vanwege clashes
Zetra: Klinkt wel interessant alleen leggen het af tegen Gaerea
Return to dust: Prima muziek, maar niet interessant genoeg om meer te luisteren ook mede vanwege clashes

Ik zal natuurlijk punten geven in de tierlist alsof er geen clashes zijn, maar zo kort voor het festival zal het inluisteren beperkt blijven tot de bands die ik ook daadwerkelijk ga zien :)

• Leuk
op RaR stream het eerste kwartier van de show van Babymetal gekeken
het eerste nummer werd vals gezongen en onnodig lang uitgerekt om dan na het eerst nummer al een minuut van het podium te verdwijnen voor een outfit change. prima als je dat wat later in de show doen maar een nummer van 3 minuten uitrekken tot 5 minuten om dan een minuut weg te gaan is jammer.
jammer dat het live zo tegenvalt, ik vind Babymetal overigens op album wel tof maar het is gewoon geen act die je live wilt meemaken.
De laatste keer op GMM vond ik het live ook heel erg triestig. Erg jammer dat een band die toch al zo lang bezig is live nog steeds niet goed is... Het lijk precies of het muzikaal gedeelte bijzaak is voor hun

Carpenter Brut: Een groep die ik wel ooit wil zien maar gaan weer verliezen door de sterke marquee en Main stage afsluiters.
Solstafir: Erg tof! al gaan ze jammergenoeg verliezen in een clash.
Periphery: Kan me niet echt overtuigen
Future Palace: Kan me niet echt overtuigen
Rain City Drive: Kan me niet echt overtuigen
Zetra: Kan me niet echt overtuigen
Return to dust: Kan me niet echt overtuigen

• Leuk
De laatste keer op GMM vond ik het live ook heel erg triestig. Erg jammer dat een band die toch al zo lang bezig is live nog steeds niet goed is... Het lijk precies of het muzikaal gedeelte bijzaak is voor hun
Ik snap eigenlijk niet dat deze band nog steeds geboekt word door Graspop. Trekken die dan toch nog veel publiek? Ik kan het me niet voorstellen. Legacy acts die niet goed meer zijn kan ik ergens nog begrijpen dat ze toch geboekt worden vanwege hun naam maar dit is toch gewoon pure geldverspilling?! Heeft niks meer met wel of niet je smaak zijn te maken. Hopelijk is dit de laatste keer dat ze er staan.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Ik snap eigenlijk niet dat deze band nog steeds geboekt word door Graspop. Trekken die dan toch nog veel publiek? Ik kan het me niet voorstellen. Legacy acts die niet goed meer zijn kan ik ergens nog begrijpen dat ze toch geboekt worden vanwege hun naam maar dit is toch gewoon pure geldverspilling?! Heeft niks meer met wel of niet je smaak zijn te maken. Hopelijk is dit de laatste keer dat ze er staan.
ze zulen zeker meer dan genoeg volk aantrekken, hun laatste concert in België was ook Vorst Nationaal (Uitverkocht zeker?)

Twee jaar geleden stond ik tussen best wat babymetal fans die speciaal voor hen kwamen. Het is een niche.

Users who are viewing this thread