Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Laatste dagje BKS zit erop. Sylvie & Don waren vermakelijk. Enorm genoten van de energie bij Genesis Owusu, en trip down memory lane bij de Gorillaz met een straalbezopen Damon.

Top weekend!

Btw, wat een heerlijk publiek bij BKS. Ook in de laatste uurtjes niet te beroerd om te springen.

Ook genoten van Lime Garden in de Casbah.

En ondanks dat ik echt mega fan ben van het laatste album deed Gorillaz mij weinig. Superstrakke band en visuals, maar Damon klonk niet best, kwam vermoeid over, hij werd echt gedragen door de band, die wmb ook wel iets meer in de spotlight hadden mogen staan. Vond ze een aantal jaar geleden op DTRH een stuk beter. (Note: stond ook op een plek waar het geluid niet heel goed was).

Dag top drie:
1. Dressed like Boys
2. Lime Garden
3. Ethel Cain
4. Genesis Owusu
5. Yard Act

1. joey v and b
2. Ethel Cain
3. Sylvie
genoten - moe maar voldaan naar huis gereden; volgend jaar drie dagen.

Ps: als vaste lowlandsganger, zag ik heel weinig LL publiek. Drugsgebruik ligt hier denk ik ook heel veel lager.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en dreksel
Ik blijf me verwonderen dat ik vroeger echt meerdere meerdaagse buitenfestivals per sezioen deed want zelf de zondag BKS was voor mij was al redelijk genoeg voor een jaar. Fysiek lukt het wel maar ik ben te verwend geworden door zaalfestivals en de luxe/beter geluid(vaak)wat er bij hoort. Vergeleken met mijn laatste doorgang op BKS 3 jaar terug was dit wel een stap beter; de lompe zijprogamering dingen die stoorde lijken meer te missen en/of zijn beter voorstopt en het publiek was wat relaxter dan dat jaar ook al blijft roken/vapen in tenten een ding jammer genoeg.

Vroeg begonnen met koffie bij Stoom en rustig opstarten ook omdat ik ∑tella graag wilde zien. De Griekse act/band stelde niet teleur, hun mooie art-pop swingt van bossa-nova naar mediterraneanse volk muziek en terug. Wanneer het wat gezappig werd gooide ze nog een lekkere dosis krautrockig spul er tegen aan. Erg fijne binnenkomer

Flink lege ruimte door wat gecancelde acts dus maar DYGL gaan kijken. Energie hebben ze wel en goede basis garage-rock nummers op de jaren 70 leest ook maar jammer genoeg slaan ze bijna ieder nummer dood door veels te lang uit te rekken met saaie herhaling en solos. Is prima voor een half uurtje, ging daarna best hard irriteren.

Ik heb Sophie Straat vooral in kleinere zalen gezien waar haar muziek prima werkt maar de Two was gewoon echt een stap te groot. In de mega tent klinken de mindere kanten van de nummers vooral muzikaal nogal hard door en ontbreekt de directheid van haar normale optredens. Dat Engelse nummer was ook ronduit vreselijk.

Skullcrusher had nogal last van soundbleed van de gitaar herrie op de andere podium wat begrijpelijk is met de verstilde slowcore sing and song writer spul dat het voor deze tour duo spelen. Onzettend mooi als je over de omgeving geluiden kan zetten, de tent was niet bizar vol maar ze waren onzettend dankbaar dat er nog zoveel man was gekomen.

Stukje Don West buiten de tent geluisterd was aangenaam maar niet echt een mening over

Ethel Cain vanaf het ´heuveltje´ van de zijkant One gekeken. Ik heb niet veel met haar muziek en denk dat dit nog beter had gewerkt in de Two, zeker met het krap aantal publiek voor het hoofdpodium, maar ondanks alles erg sterke show. Perfect geluid, mooi gebruik ook van de langere drone stukken, en live knallen de nummers toch net een stuk harder binnen dan op plaat. Verassend goed.

Yard Act geskipt om op tijd bij Genesis Owusu te zijn wat de juiste keuze was want de tent stond rampvol. Prima gebruik van backingtracks maar toch de live energie door de drummer en Owusu die eindeloos energiek over het podium heen springt terwijl al zijn vocalen loepzuiver zijn. Mooie mix van nummers van de 3 albums en onzettend fijne energieke show.

Joey Valence & Brae was ik van plan om 30 minuten te gaan kijken en dat was het punt dat ik er ook wel klaar mee was. De throwback hiphop van het duo is charmant en steekt goed in elkaar maar variatie ontbreekt er altijd wat aan voor mij ook live. De hitjes zijn geweldig maar daar tussen zitten toch wel een hoopje aardige maar toch een stap mindere tracks.

Gorillaz was toch wel de hoofdreden dat ik er was en maakte het jeugdsentiment waar. Damon was wat sloderig maar in een goede bui waardoor er soms wat teksten de mist in vlogen maar de nieuwe plaat is erg tof en de klassieke nummers blijven natuurlijk geweldig. Geluid was wat wisselvallig, kick-drum stond in mijn mening veels te hard zelfs voor de meer dubby tracks, maar de visuals en sterke setlist maakte veel goed. Misschien niet de sterkste show die ze konden spelen maar nog steeds prima.

Prima dagje zo.

• Leuk
Waarderingen: timbo en yannickd
Er vandaag een erg rustige dag van gemaakt. Eerst lekker gechilled bij Don West, Ethel Cain aanschouwd maar niet ons ding. En helemaal losgegaan bij Genesis Owusu. Was weer net zo onder de indruk als de vorige doorkomst bij BKS. Even nog een Okonomyiaki gegeten en een mooi zitplek voor Gorillaz bemachtigt. Die hadden voor mij ook twee uur mogen spelen.
Tenslotte bij Parker Fans nog de heupen even losgegooid maar mijn lijf zei dat het welletjes was. Bye bye en tot volgend jaar.

Noem me een oude zeikerd maar ik vind het zo enorm onprofessioneel om als artiest en nota bene als headliner zwaar onder invloed op het podium te staan (of is dit gewoon hoe hij is?) Slecht naar het publiek en slecht naar je eigen band die er wel gewoon staan.. verder vandaag lekker rustig aan gedaan met Mên An Tol, Getdown Services en Genesis, volgens mij heb ik een andere route afgelegd dan de meesten hier. Toch genoten, nu lekker slapen, en tot volgend jaar ♥️

Het maakt me geen fuck uit dat Damon zat was. Wat een show! Publiek was echt on fire vandaag. Stil wanneer iedereen zn bek moest houden en uitbundig wanneer dat nodig was. Ik zal morgen wel even een verslagje schrijven voor wie daarin geinteresseerd is. Voor nu even het lijstje

1. Joey Valence & Brae (wat gebeurde er in die Two joh)
2. Gorillaz
3. Ethel Cain
4. Genesis Owusu
5. Sammy Virji
6. DYGL
7. Servo
8. Dressed Like Boys
9. Good Flying Birds
10. Don West
11. Men an Tol

Users who are viewing this thread