Best Kept Secret 2026

Zijn setlist is iedere dag zo verschillend. En voor Northside lijkt het inderdaad wel een beetje kort.
Setlist.fm is inmiddels bijgewerkt met nog twee nummers van het nieuwe album (That's How I'm Feeling en Rough on Rats). Met 16 nummers ziet het er meteen een stuk beter uit.

Hopelijk krijgen wij ook nog Old Scratch Blues of What's the Rumpus te horen.

Na de openingseditie (2013) heeft een heel weekend BKS me nooit meer kunnen bekoren maar de laatste jaren pak ik graag één dag mee: de zaterdagen van '22, '23 en '24. Ditmaal wordt het een zondag, voor de Gorillaz. Hun optreden op Werchter '18 was tamelijk ongeëvenaard (hoe "On Melancholy Hill" binnenkwam, die fenomenale lach in "Feel Good Inc", de gehele vibe van Albarn) en daarmee lang gedacht ze nooit meer te willen zien. Maar dit voelt als een goede aanleiding. Al kan ik niet zoveel met het laatste album (tof dat ze het doen, niet mijn muziek) en maak ik me enigszins zorgen qua setlist.

Dressed Like Boys heeft wat prachtige nummers, Jungle by Night is de perfecte strand-soundtrack. Sharon van Etten afzegging is jammer maar ben nog meer fan van Sylvie Kreusch - vrees alleen voor beiden dat de stage te groot gaat zijn. Dan komt een extreem nare clash: Yard Act is live altijd sterk, Genesis Owusu heeft het in zich dé festivalhit te worden en nieuwe album van Lime Garden kent geen slecht nummer. Ze staan alledrie in het najaar in Amsterdam/Utrecht, maar als je zo gaat redeneren heeft dat hele festival niet zoveel zin. Wil Owusu het liefst zien qua festivalervaring, maar dat betekent 40% Yard Act en 50% Lime Garden achterin meepikken. Dus Yard Act / Lime Garden combi voelt het meest logisch. Benieuwd wat anderen doen; ik denk er nog even over na.

Planning: Dressed Like Boys - Jungle by Night - Sylvie Kreusch - Getdown Services - Yard Act - Genesis Owusu - Lime Garden - Gorillaz

Hij is vaak wel wat kritischer (of iig sceptischer) op "niet Livenation" festivals voor mijn gevoel.
Waarom?
Ik ga zelf naar BKS, kom daar graag. En Pinkpop is gewoon LN. En daar ben ik zeer kritisch voor. Ik vind die hun aanpak en gekozen weg gewoon meh (Pinkpop).

Ze pakken het naar de grote massa toe in elk geval slim aan. Zeker met de toekomst in het achterhoofd. Maar het is geen 2017 dat stijf uitverkocht is.
Vergeet ook niet dat je een dagticket voor een prijs kon upgraden naar weekend ticket. Verder 🤐.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: noid
Viel me gewoon wat op. Ook naar LiveisLive bijvoorbeeld. Snel kritische reacties naar verkoopcijfers of acties. Of nu dat lachende poppetjes op het uitverkochtbericht.
Massaal weer gratis tickets verdelen, maar tot voor kort op je socials delen: “verkoop gaat hard”.
Daar heb ik betreffende LIL wel een idee over dat niet geheim is.

Massaal weer gratis tickets verdelen, maar tot voor kort op je socials delen: “verkoop gaat hard”.
Daar heb ik betreffende LIL wel een idee over dat niet geheim is.
Uiteraard is er veel marketing strategie die zaken wellicht anders voordoen dan dat ze zijn.

Toch moet er wel een basis voor zijn want je gaat toch niet je verkoop stil leggen als je niet al goed verkocht hebt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread