Best Kept Secret 2026

Zijn setlist is iedere dag zo verschillend. En voor Northside lijkt het inderdaad wel een beetje kort.
Setlist.fm is inmiddels bijgewerkt met nog twee nummers van het nieuwe album (That's How I'm Feeling en Rough on Rats). Met 16 nummers ziet het er meteen een stuk beter uit.

Hopelijk krijgen wij ook nog Old Scratch Blues of What's the Rumpus te horen.

Na de openingseditie (2013) heeft een heel weekend BKS me nooit meer kunnen bekoren maar de laatste jaren pak ik graag één dag mee: de zaterdagen van '22, '23 en '24. Ditmaal wordt het een zondag, voor de Gorillaz. Hun optreden op Werchter '18 was tamelijk ongeëvenaard (hoe "On Melancholy Hill" binnenkwam, die fenomenale lach in "Feel Good Inc", de gehele vibe van Albarn) en daarmee lang gedacht ze nooit meer te willen zien. Maar dit voelt als een goede aanleiding. Al kan ik niet zoveel met het laatste album (tof dat ze het doen, niet mijn muziek) en maak ik me enigszins zorgen qua setlist.

Dressed Like Boys heeft wat prachtige nummers, Jungle by Night is de perfecte strand-soundtrack. Sharon van Etten afzegging is jammer maar ben nog meer fan van Sylvie Kreusch - vrees alleen voor beiden dat de stage te groot gaat zijn. Dan komt een extreem nare clash: Yard Act is live altijd sterk, Genesis Owusu heeft het in zich dé festivalhit te worden en nieuwe album van Lime Garden kent geen slecht nummer. Ze staan alledrie in het najaar in Amsterdam/Utrecht, maar als je zo gaat redeneren heeft dat hele festival niet zoveel zin. Wil Owusu het liefst zien qua festivalervaring, maar dat betekent 40% Yard Act en 50% Lime Garden achterin meepikken. Dus Yard Act / Lime Garden combi voelt het meest logisch. Benieuwd wat anderen doen; ik denk er nog even over na.

Planning: Dressed Like Boys - Jungle by Night - Sylvie Kreusch - Getdown Services - Yard Act - Genesis Owusu - Lime Garden - Gorillaz

Hij is vaak wel wat kritischer (of iig sceptischer) op "niet Livenation" festivals voor mijn gevoel.
Waarom?
Ik ga zelf naar BKS, kom daar graag. En Pinkpop is gewoon LN. En daar ben ik zeer kritisch voor. Ik vind die hun aanpak en gekozen weg gewoon meh (Pinkpop).

Ze pakken het naar de grote massa toe in elk geval slim aan. Zeker met de toekomst in het achterhoofd. Maar het is geen 2017 dat stijf uitverkocht is.
Vergeet ook niet dat je een dagticket voor een prijs kon upgraden naar weekend ticket. Verder 🤐.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89 en noid
Viel me gewoon wat op. Ook naar LiveisLive bijvoorbeeld. Snel kritische reacties naar verkoopcijfers of acties. Of nu dat lachende poppetjes op het uitverkochtbericht.
Massaal weer gratis tickets verdelen, maar tot voor kort op je socials delen: “verkoop gaat hard”.
Daar heb ik betreffende LIL wel een idee over dat niet geheim is.

Massaal weer gratis tickets verdelen, maar tot voor kort op je socials delen: “verkoop gaat hard”.
Daar heb ik betreffende LIL wel een idee over dat niet geheim is.
Uiteraard is er veel marketing strategie die zaken wellicht anders voordoen dan dat ze zijn.

Toch moet er wel een basis voor zijn want je gaat toch niet je verkoop stil leggen als je niet al goed verkocht hebt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Waarom?
IZe pakken het naar de grote massa toe in elk geval slim aan. Zeker met de toekomst in het achterhoofd. Maar het is geen 2017 dat stijf uitverkocht is.
Vergeet ook niet dat je een dagticket voor een prijs kon upgraden naar weekend ticket. Verder 🤐.
Wat wil je nu zeggen?
Ze pakken het slim aan, zeker naar de toekomst toe: dit zegt precies niks.
En nee, het is geen 2017 waar de grootste act van toen en nu de headliner was.
En ja, dagtickets konden worden geüpgraded. Dat scheelt 29 euro en weekendticket. Poeh, poeh.

Wat de reden voor uitverkopen is, weet ik ook niet. Een combinatie van headliners, jongerenticket, de upgrade van tickets; ik speculeer ook maar. Maar hoe je dit weet te draaien net iets negatiefs, snap ik ook niet.

Waarom?
Ik ga zelf naar BKS, kom daar graag. En Pinkpop is gewoon LN. En daar ben ik zeer kritisch voor. Ik vind die hun aanpak en gekozen weg gewoon meh (Pinkpop).

Ze pakken het naar de grote massa toe in elk geval slim aan. Zeker met de toekomst in het achterhoofd. Maar het is geen 2017 dat stijf uitverkocht is.
Dus de weekendtickets zijn niet echt uitverkocht, maar ze hebben de verkoop van weekendtickets stilgelegd om komende jaren sneller tickets te kunnen schuiven? Vreemd verhaal, maar zou wel goed nieuws zijn voor de drukte op het terrein dit jaar.

Beste mensen,
Wat mag ik absoluut niet missen qua muziek volgende week? Ik ken alleen de grotere namen maar ik vind het geweldig om verrast te worden zoals vorig jaar bij King Hannah.
Heb je nog bepaalde genres waar je graag naar toe gaat?
Van de wat grotere namen (buiten de headliners) zijn voor mij Ethel Cain, Tropical Fuck Storm en Nation of Language de must-sees.

Daaronder staat voor mij ook veel moois met Croithe, Dressed Like Boys, Ao, Genesis Owusu, NewDad.

Helaas hier toch langzaam geturned naar glas halfleeg. Fijn dat BKS "uitverkoopt" (los van van de discussie hierboven). Maar nu ik het eindresultaat bekijk dan is het net aan voldoende als je het mij vraagt.

Natuurlijk staan er leuke kleinere bands. En hebben ze dit jaar gewoon 3 prima headliners. Maar de midcard is gewoon heel erg matig. Misschien is het niet eerlijk, maar ik blijf verlangen naar de eerste edities van BKS. Die scherpte in de line-ups maakte BKS uniek in het Nederlands festival landschap. Nu heb ik niet echt het idee dat zich ze heeft onderscheden met Lowlands of BKS.

Ja ik ga er met vast wel weer vermaken. Maar als ik zie dat een dagticket €140,00 kost, dan is echt wel karig wat je er voor terugkrijgt. Dan krijg je Jack White, De La Soul, Blood Incantantion, Amaare, Curtis Harding, Sudan Archives, Yin Yin en New Dad. Voor voor € 15,00 meer kan je ook naar Landgraaf wat we allemaal bekritiseren, maar daar kan je dan wel The Cure, Editors, Halsey, Soulwax, IDLES. Franz Fedinand, The Haunted Youth, Jehnny Beth, Wodan Boys, Triggerfinger en Hang Youth bekijken. En tuurlijk is het een commercieel bedrijf wat ook geld moet verdiennen. Maar voor mij voelt het steeds meer als een commercieele festival organisatie dan een organisatie dat bestaat uit liefhebbers.

Helaas hier toch langzaam geturned naar glas halfleeg. Fijn dat BKS "uitverkoopt" (los van van de discussie hierboven). Maar nu ik het eindresultaat bekijk dan is het net aan voldoende als je het mij vraagt.

Natuurlijk staan er leuke kleinere bands. En hebben ze dit jaar gewoon 3 prima headliners. Maar de midcard is gewoon heel erg matig. Misschien is het niet eerlijk, maar ik blijf verlangen naar de eerste edities van BKS. Die scherpte in de line-ups maakte BKS uniek in het Nederlands festival landschap. Nu heb ik niet echt het idee dat zich ze heeft onderscheden met Lowlands of BKS.

Ja ik ga er met vast wel weer vermaken. Maar als ik zie dat een dagticket €140,00 kost, dan is echt wel karig wat je er voor terugkrijgt. Dan krijg je Jack White, De La Soul, Blood Incantantion, Amaare, Curtis Harding, Sudan Archives, Yin Yin en New Dad. Voor voor € 15,00 meer kan je ook naar Landgraaf wat we allemaal bekritiseren, maar daar kan je dan wel The Cure, Editors, Halsey, Soulwax, IDLES. Franz Fedinand, The Haunted Youth, Jehnny Beth, Wodan Boys, Triggerfinger en Hang Youth bekijken. En tuurlijk is het een commercieel bedrijf wat ook geld moet verdiennen. Maar voor mij voelt het steeds meer als een commercieele festival organisatie dan een organisatie dat bestaat uit liefhebbers.
Dat is toch het mooie van keuze. Je hoeft niet naar Best Kept Secret te gaan. Je kan ook beslissen om naar Pinkpop te gaan. Niemand houd je tegen. Als je telkens het glas half leeg vind, dan wordt het tijd om met je portemonnee te stemmen.

Maar als ik zie dat een dagticket €140,00 kost, dan is echt wel karig wat je er voor terugkrijgt. Dan krijg je Jack White, De La Soul, Blood Incantantion, Amaare, Curtis Harding, Sudan Archives, Yin Yin en New Dad. Voor voor € 15,00 meer kan je ook naar Landgraaf wat we allemaal bekritiseren, maar daar kan je dan wel The Cure, Editors, Halsey, Soulwax, IDLES. Franz Fedinand, The Haunted Youth, Jehnny Beth, Wodan Boys, Triggerfinger en Hang Youth bekijken. En tuurlijk is het een commercieel bedrijf wat ook geld moet verdiennen. Maar voor mij voelt het steeds meer als een commercieele festival organisatie dan een organisatie dat bestaat uit liefhebbers.
Al eerder benoemd, maar zelf vooral moeite met dat de prijs van vrijdag gelijk is aan zaterdag en zondag. De vrijdag tickets voor 100/120 euro, was voor mij veel logischer geweest.

Users who are viewing this thread