Helaas hier toch langzaam geturned naar glas halfleeg. Fijn dat BKS "uitverkoopt" (los van van de discussie hierboven). Maar nu ik het eindresultaat bekijk dan is het net aan voldoende als je het mij vraagt.
Natuurlijk staan er leuke kleinere bands. En hebben ze dit jaar gewoon 3 prima headliners. Maar de midcard is gewoon heel erg matig. Misschien is het niet eerlijk, maar ik blijf verlangen naar de eerste edities van BKS. Die scherpte in de line-ups maakte BKS uniek in het Nederlands festival landschap. Nu heb ik niet echt het idee dat zich ze heeft onderscheden met Lowlands of BKS.
Ja ik ga er met vast wel weer vermaken. Maar als ik zie dat een dagticket €140,00 kost, dan is echt wel karig wat je er voor terugkrijgt. Dan krijg je Jack White, De La Soul, Blood Incantantion, Amaare, Curtis Harding, Sudan Archives, Yin Yin en New Dad. Voor voor € 15,00 meer kan je ook naar Landgraaf wat we allemaal bekritiseren, maar daar kan je dan wel The Cure, Editors, Halsey, Soulwax, IDLES. Franz Fedinand, The Haunted Youth, Jehnny Beth, Wodan Boys, Triggerfinger en Hang Youth bekijken. En tuurlijk is het een commercieel bedrijf wat ook geld moet verdiennen. Maar voor mij voelt het steeds meer als een commercieele festival organisatie dan een organisatie dat bestaat uit liefhebbers.