Zwarte Cross 2025

Dagje zwarte Cross en wat een feest. Met normaal, reytons op het hoofdpodium in de middag en tussendoor K3 coverband op het een na grootste podium uitverkopen terwijl bijna elk festival niet kan uitverkopen

Dagje zwarte Cross en wat een feest. Met normaal, reytons op het hoofdpodium in de middag en tussendoor K3 coverband op het een na grootste podium uitverkopen terwijl bijna elk festival niet kan uitverkopen
Er verkopen tig festivals uit?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
De zaterdag geweest met tussendoor een paar uren werken.

In de ochtend eerst een ronde terrein gemaakt. Ik vind het gebied van het hoofdpodium/megatent niet speciaal, echter de andere weides zijn mooi ingericht, zoals bijvoorbeeld de theaterweide.

Gezien:
- Eva Vrijdag: zeer goede set
- Superstrings: nog niet eerder gezien, vond het uiteindelijk te lomp, had meer trance verwacht
- Sugababes: ik stond in het begin wat achteraan en daar was de sfeer 0,0. Vervolgens naar voren gelopen en dan krijg je het toch beter mee. Zoals LL2024 gaat het nooit worden, maar het was meer dan prima
- Ferry Corsten: beste set van de dag. Zelfs de regen kon de pret niet drukken
- Orgel Joke (feat. Frans Bauer, Bökers, Sven Versteeg, Mental Theo en Willeke Alberti): je kan er alles van vinden maar de show zat van het begin tot het einde goed in elkaar. Hier heeft een heel team aan gewerkt om het headlinerwaardig te krijgen. Nooit saai, veel meezingers en pyro's. En heel belangrijk er stond 60.000 mensen die plezier aan het maken waren!! Het grootste nadeel het werkt maar 1 keer, het is echt flinterdun: Joke die op een keyboard meespeelt met een bandje met een karaoke scherm erachter.

2 grote minpunten voor de Zwarte Cross: 80% komt niet voor de muziek en praat overal doorheen; het geluid is op het Hoofdpodium en Megatent om te janken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gesp en Joslittel

In de ochtend eerst een ronde terrein gemaakt. Ik vind het gebied van het hoofdpodium/megatent niet speciaal, echter de andere weides zijn mooi ingericht, zoals bijvoorbeeld de theaterweide.

Gezien:
- Superstrings: nog niet eerder gezien, vond het uiteindelijk te lomp, had meer trance verwacht
- Sugababes: ik stond in het begin wat achteraan en daar was de sfeer 0,0. Vervolgens naar voren gelopen en dan krijg je het toch beter mee. Zoals LL2024 gaat het nooit worden, maar het was meer dan prima
- Orgel Joke (feat. Frans Bauer, Bökers, Jeffrey Parmentier, Mental Theo en Willeke Alberti): je kan er alles van vinden maar de show zat van het begin tot het einde goed in elkaar. Hier heeft een heel team aan gewerkt om het headlinerwaardig te krijgen. Nooit saai, veel meezingers en pyro's. En heel belangrijk er stond 60.000 mensen die plezier aan het maken waren!! Het grootste nadeel het werkt maar 1 keer, het is echt flinterdun: Joke die op een keyboard meespeelt met een bandje met een karaoke scherm erachter.

2 grote minpunten voor de Zwarte Cross: 80% komt niet voor de muziek en praat overal doorheen; het geluid is op het Hoofdpodium en Megatent om te janken.
Denk je dat 1 op de 5 wél voor de muziek komt?

• Haha
Waarderingen: DanielNedelko
Er verkopen tig festivals uit?
Majors hebben toch steeds meer moeite met de aantallen en zwarte cross heeft met een line-up waar je van denk "dit is een uit de hand gelopen buurtfeest" het weer voor elkaar. Ik snap er niks van is wat ik eigenlijk wil zeggen want ik vermaak mij er ook nog beter als op menig festival.

Majors hebben toch steeds meer moeite met de aantallen en zwarte cross heeft met een line-up waar je van denk "dit is een uit de hand gelopen buurtfeest" het weer voor elkaar. Ik snap er niks van is wat ik eigenlijk wil zeggen want ik vermaak mij er ook nog beter als op menig festival.
Dagkaart is ook maar 40 a 50 euro en er is zoveel te zien det je geen band hoeft te zien om je te vermaken.

Hier omgeving twente is het echt even een dagje uit met vrienden, weinig kennen de line up.

Dagkaart is ook maar 40 a 50 euro en er is zoveel te zien det je geen band hoeft te zien om je te vermaken.

Hier omgeving twente is het echt even een dagje uit met vrienden, weinig kennen de line up.
Ik heb ook het idee dat de organisatie van Zwarte Cross erg goed weet waar hun meerwaarde als festival zit. Voor een relatief kleine prijs een sfeervol en leuk aangekleed festival bieden waar iedereen zich kan vermaken. En waar muziek een leuke bijzaak is. De line-ups worden per jaar een soort kopie van Paaspop, ze doen niet echt meer moeite om grote namen aan te trekken. Aan de ene kant slim om zo de prijs laag te houden en als er toch geen kaartje meer door wordt verkocht..

Het lijkt er wat mij betreft vooral op dat festivals die zich heel erg richten op de totaalbeleving qua sfeer, aankleding etc. (Zoek even het juiste woord) het op dit moment beter doen daar waar de focus alleen/hoofdzakelijk op de muziek ligt

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het lijkt er wat mij betreft vooral op dat festivals die zich heel erg richten op de totaalbeleving qua sfeer, aankleding etc. (Zoek even het juiste woord) het op dit moment beter doen daar waar de focus alleen/hoofdzakelijk op de muziek ligt
DTRH en Lowlands waren toch direct uitverkocht? Festivals waar het uiteindelijk toch meer om de muziek gaat dan om sfeer etc? Het is vooral Pinkpop dat zoekende is, dat niet uitverkoopt.

Als er 1 festival vooral om de totaalbeleving gaat is het Lowlands wel 😅
Deels eens. Gaat om de totaal beleving waar de muziek nog steeds het belangrijkste is. Kom je een jaar met orgel Joke aan, dan heb je het jaar daarna moeite met het verkopen van kaarten.

Had wel voor het eerst dit jaar dat ik dacht wow het is bij momenten echt druk terwijl ik dat nooit echt had doordat het zo'n groot terrein is en iedereen toch wel overal loopt.

Ik heb ook het idee dat de organisatie van Zwarte Cross erg goed weet waar hun meerwaarde als festival zit. Voor een relatief kleine prijs een sfeervol en leuk aangekleed festival bieden waar iedereen zich kan vermaken. En waar muziek een leuke bijzaak is. De line-ups worden per jaar een soort kopie van Paaspop, ze doen niet echt meer moeite om grote namen aan te trekken. Aan de ene kant slim om zo de prijs laag te houden en als er toch geen kaartje meer door wordt verkocht..
Ja, het concept staat gewoon en in deze tijden goed betaalbaar nog. Lagedrempel om te gaan en vooral gezellig feestje en gekkigheid.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Gister een lekker dagje onszelf ondergedompeld in het festival leven op de Zwarte Cross.

Normaal, Guus Meeuwis, Dirty Daddies, gezellig feestje.

Voor Grade 2 even van de groep gesplit om alsnog mezelf een beetje te wanen op een muziekfestival.

Zoals hierboven al veelvuldig aangekaart, gros komt er voor een lekker dagje uit met vrienden. Muziek is bijzaak. Geluid op sommige plekken wel echt bedroevend slecht.

Het is dat ik in de buurt woon, anders had ik dit niet gezegd; Tot volgend jaar ZC!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en piep
Nieuwsuur heeft een blik achter de schermen bij de Zwarte Cross linkje
Ik ben toch altijd weer verbaasd hoe mensen zoveel zooi kunnen achterlaten na afloop van een festival.

Gezien:
- Orgel Joke (feat. Frans Bauer, Bökers, Sven Versteeg, Mental Theo en Willeke Alberti): je kan er alles van vinden maar de show zat van het begin tot het einde goed in elkaar. Hier heeft een heel team aan gewerkt om het headlinerwaardig te krijgen. Nooit saai, veel meezingers en pyro's. En heel belangrijk er stond 60.000 mensen die plezier aan het maken waren!! Het grootste nadeel het werkt maar 1 keer, het is echt flinterdun: Joke die op een keyboard meespeelt met een bandje met een karaoke scherm erachter.

Het geluid was inderdaad om te janken en wie bedacht heeft om die 2 barren (+ een beetje licht en geluid) midden in de zichtlijn voor het hoofdpodium te zetten heeft het ook niet echt begrepen.

Users who are viewing this thread