Rock Werchter 2025

Ook niet zo goed / gematigd ontvangen toch? Meer kritische dan lovende reacties en reviews gelezen iig.
Het enige wat telt is de verkoop & de plaatsen in de hitlijsten en die zijn (niet alleen in België) uitzonderlijk straf.
De omhooggevallen muziekkenners van bv HUMO breken altijd alles af wat iets of wat commercieel is of "te gemakkelijk" is voor hun hoogbegaafdheid.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: koolket en Pommer
Het enige wat telt is de verkoop & de plaatsen in de hitlijsten en die zijn (niet alleen in België) uitzonderlijk straf.
Maar dat zegt vrij weinig over de kwaliteit verder.

Ik had het niet alleen over de persrecensies trouwens. Veel userreviews waren ook vrij lauw.

Maar dat zegt vrij weinig over de kwaliteit verder.

Ik had het niet alleen over de persrecensies trouwens. Veel userreviews waren ook vrij lauw.

Userreviews zijn vaak ook vooringenomen reacties van bro's die het niks vinden omdat de band verder gaat zonder Chester. Persoonlijk vind ik dat Linkin Park nu meer klinkt als Linkin Park dan dat ze op One More Light en Hunting Party deden.

Userreviews zijn vaak ook vooringenomen reacties van bro's die het niks vinden omdat de band verder gaat zonder Chester. Persoonlijk vind ik dat Linkin Park nu meer klinkt als Linkin Park dan dat ze op One More Light en Hunting Party deden.
Ja, ik had dat misschien iets duidelijker moeten verwoorden - ik bedoelde los van de algemene klaagzangreviews leek een groot gedeelte bij release ook met name wat gematigd of gematigd enthousiast. Ook hier op het forum b.v.

Maar misschien is die verhouding (nu) wel weer compleet anders. :)

Ik ben wel fan van Emily haar stem
Ik ook, daar gaat het niet over. t Zijn ook best ok nummers. Het enige wat ik zeg is dat zonder alles wat er nu rond gecreëerd wordt, nooit 3 nummers van deze plaat op nummer 1-2-3 zouden staan in de Afrekening. Het is voor een groot deel kuddegedrag, maar dat is helemaal ok. De mens zit nu eenmaal zo in elkaar. Ik benoem het gewoon eens. That's all. Ik ga kijken op 3 julie! ;-)

• Leuk
Waarderingen: mattman en johanra
Ja, ik had dat misschien iets duidelijker moeten verwoorden - ik bedoelde los van de algemene klaagzangreviews leek een groot gedeelte bij release ook met name wat gematigd of gematigd enthousiast. Ook hier op het forum b.v.

Maar misschien is die verhouding (nu) wel weer compleet anders. :)
Mensen die Linkin Park nooit goed hebben gevonden, vinden dit album ook niks.

Mensen die Linkin Park wel goed vonden wel. Met uitzondering van van enkele hardcore Chester fanaten.

Enneh, ik heb me ook vaker positief uitgelaten over de nieuwe richting. Ik vind (daar is die) het dus geen goed album geworden, maar de toevoeging van Emily is gewoon cool en goed. Livebeelden zien er ook goed uit. En eens, album is zeker beter dan die laatste gedrochten in de oude bezetting.

Enneh, ik heb me ook vaker positief uitgelaten over de nieuwe richting. Ik vind (daar is die) het dus geen goed album geworden, maar de toevoeging van Emily is gewoon cool en goed. Livebeelden zien er ook goed uit. En eens, album is zeker beter dan die laatste gedrochten in de oude bezetting.
zo moeilijk was dat nu toch ook niet he :-) :-)

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: Paddy, elo en Timmetje
Ik heb de muziek van Linkin Park - zeker Hybrid theory, Meteora en nu hun laatste - altijd sterk kunnen waarderen. Steevast tandje bij in de wagen bij de meeste hits. Echter, ik zag ze één maal live in 2011 na Qotsa: een draak. Zes jaar later zag ik ze live na System of a down: vreselijk. Van weggevlucht. Wat een plastieken showtje was me dat. Terwijl ik ze oprecht een tweede kans wou geven, werd ik twee maal geconfronteerd met het feit dat co-headliner vele malen beter, scherper en meer oprecht speelde en performde. Sta me dan wél gewoon toe, ondanks de mogelijk derde kans die ze van mij krijgen, licht sceptisch te zijn. Dank bij voorbaat é zeg!

Ik ook, daar gaat het niet over. t Zijn ook best ok nummers. Het enige wat ik zeg is dat zonder alles wat er nu rond gecreëerd wordt, nooit 3 nummers van deze plaat op nummer 1-2-3 zouden staan in de Afrekening. Het is voor een groot deel kuddegedrag, maar dat is helemaal ok. De mens zit nu eenmaal zo in elkaar. Ik benoem het gewoon eens. That's all. Ik ga kijken op 3 julie! ;-)

Als een band exact dezelfde nummers uitbrengt onder andere naam staan ze niet op 1,2 en 3 en ook niet als headliner op werchter. Komt deels door verleden, de hype, deels door nieuwe muziek.

Gaat denk k niet om "bro's die het niet zonder chester willen zien" , het klinkt ook anders. Waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is. Maar de hype vind ik wat overroepen. Ok album van een groep met mooie geschiedenis en goede nieuwe zangeres

Het is ook gewoon voor een hele generatie de band waar ze mee opgegroeid zijn die nu een nieuwe smoel krijgt opnieuw tot leven is gebracht en terug klinkt als toen. Natuurlijk zijn wij hyped.

Geen idee of die generatie nog massaal naar de afrekening luistert, ik niet want ik kan op zaterdagochtend nooit naar de radio luisteren. Ze spreken blijkbaar ook een jong publiek aan.

Ik vond de eerste keer Emptiness machine ook niets, maar het nummer vaker horen zorgde er wel voor dat ik ze ben gaan waarderen. En als er op het nieuwe album 2 of 3 nummers zijn die ze over 10 jaar ook nog spelen is het toch al genoeg? Genoeg bands die teren of hun eerste albums en daarna niet veel bijzonders meer uitbrachten. Ik ben in ieder geval benieuwd naar Linkin Park 2.0

• Leuk
Waarderingen: PK82 en prettyvisitor
Die vorige plaat was echt wel kut, blij dat ze deze weg zijn in geslagen - ook en vooral voor de fans. Die top 3 vind ik dan weer wel pure hype, en Stubru heeft er ergens ook een beetje een hand in natuurlijk wie ze wel veel, meer aandacht geven en wie niet.

• Leuk
Waarderingen: elo

Users who are viewing this thread