Sport algemeen

Het EK is misschien wel een hoger niveau met weinig flutlanden ertussen? Natuurlijk WK is een grotere prijs, maar een EK heeft op Argentinië en Brazilië na gewoon dezelfde toplanden als een WK én ook nog eens Italië erbij.

Marokko speelde laf tegen Frankrijk, maar stond verder wel terecht in de kwartfinale. En Senegal was gewoon beter dan België en had het Spanje vermoedelijk moeilijker kunnen maken dan België kon. De top van Afrika moet zeker niet onderdoen voor de top van Zuid-Amerika.

Het was vooral het toeval, het lot of de VAR die alles nogal vaak naar Europa deed kantelen. Frankrijk en in mindere mate Spanje steken er een beetje bovenuit, maar daarachter zit het allemaal op elkaar en daar zit genoeg niet-Europees bij.

Marokko speelde laf tegen Frankrijk, maar stond verder wel terecht in de kwartfinale. En Senegal was gewoon beter dan België en had het Spanje vermoedelijk moeilijker kunnen maken dan België kon. De top van Afrika moet zeker niet onderdoen voor de top van Zuid-Amerika.

Het was vooral het toeval, het lot of de VAR die alles nogal vaak naar Europa deed kantelen. Frankrijk en in mindere mate Spanje steken er een beetje bovenuit, maar daarachter zit het allemaal op elkaar en daar zit genoeg niet-Europees bij.

Het is toch gewoon alleen maar Zuid Amerika en Europa in de kwartfinales plus Marokko. Landen buiten die twee continenten komen eigenlijk zelden tot nooit in de kwartfinales terecht.

Toch denk ik dat het zou kunnen werken. Volgens mij hebben ze in Antwerp meer geduld dan in Anderlecht. Bij die laatste loopt het mijns inziens continue mis omdat ze daar telkens weer het geweer van schouder veranderen omdat er te veel druk is om snel resultaat te boeken. Bovendien is het gemakkelijk om daarbij alle schuld bij Vandenhaute als zondebok te leggen.

Ze kunnen best een voorbeeld nemen aan Verhaeghe bij Club: rustig gebouwd, enkele jaren uitgelachen, maar nadien wel geoogst wat ze gezaaid hadden. Het doel van Antwerp is wellicht anders dan dat van Club (of zou het dat volgens mij toch moeten zijn). Als ze een stabiele topclub kunnen worden die elk jaar top 5 speelt en om de zoveel tijd een titel behaalt, een beetje zoals KRC Genk, dan denk ik dat ze dat goed doen. Dat zou volgens mij dan ook het doel moeten zijn. Als je als supporter daar de tijd voor geeft, zie ik dat wel lukken.
Het was toch ook vooral Wouter die geen geduld had. En dan ook telkens weer de verkeerde beslissing nam. Uiteindelijk was een een move van Coucke die Wouter de finale push gaf om zijn plaats af te staan.
Ok, je kan afscheid nemen van Kompany maar wie haalt er dan in godsnaam Mazzu binnen, Hasi coach maken, Kindermans buitenwerken, Bornauw die uit frustratie afbolde. Geen toeval dat die laatste twee na het vertrek van Wouter terugkwamen.

Voor de Antwerpfans kan je maar hopen dat hij uit zijn passage bij Anderlecht leerde want anders gaan ze hem daar levend villen.

Nope, bovenarm is in normale positie en bal raakt de mouw van het shirt, wat volgens de officiële spelregels nog onder "schouder" valt, dus geen hands.
Ah ok. Dacht altijd dat zijkant van de schouder hands was en bovenkant niet, maar blijkbaar is het toch anders.

Frankrijk tactisch weggespeeld door Spanje, Mbappe had zojuist ook wel rood kunnen krijgen voor doorlopen/natrappen op de keeper

Toch wel een zeer sterke Spaanse teamprestatie tegen een onmondig, onherkenbaar, ontstellend zwak Frankrijk.

Users who are viewing this thread