Sport algemeen

Eens hoor Koeman is na zijn 2e periode gewoon pure drama. Maar toch, ook met Depay of Koopmeiners en Aké had je dit moeten kunnen uitspelen. Ik snap alleen niet dat je een half uur voor het einde van de wedstrijd al met z'n allen voor de goal wil gaan liggen. Dat vind ik persoonlijk een grotere fout dan wel of niet Malen of Depay er in of er uit halen.

Maar ik vind dat je als voetballer ook bepaalde inzichten mag hebben, en dat bijvoorbeeld een absolute (ex)wereld-topper als Van Dijk niet eens aangeeft dat je met z'n allen van die 16 af moet verdedigen. Idem geld voor de Keeper, die moet dit ook gewoon zien los van wat de trainer zegt of wisselt. Ik vind dit ook een mentaliteits dingetje.
Aan de ene kant heb je gelijk, je speelt voor je land en als je dan de mentaliteit niet hebt mag niet liggen aan de bondscoach. Aan de andere kant zou ik ook helemaal moet worden van coach als Koeman. Ik zou oprecht al zijn prestaties als speler vandaag nog inruilen voor zijn ontslag. Zet Van Nistelrooij maar voor de ploeg, ik denk echt dat je kans had op de wereldtitel met een capabele coach.

Die overgangsperiode had je al moeten starten, in ieder geval op het trainingsveld. Snap niet dat je iemand als De Roon meeneemt terwijl bijvoorbeeld Smit en/of Valente de ervaring goed hadden kunnen gebruiken.

De Roon, Depay, Weghorst en vast nog een paar!

Aan de ene kant heb je gelijk, je speelt voor je land en als je dan de mentaliteit niet hebt mag niet liggen aan de bondscoach. Aan de andere kant zou ik ook helemaal moet worden van coach als Koeman. Ik zou oprecht al zijn prestaties als speler vandaag nog inruilen voor zijn ontslag. Zet Van Nistelrooij maar voor de ploeg, ik denk echt dat je kans had op de wereldtitel met een capabele coach.
Ik vind dat wel heel optimistisch. We hebben echt goede voetballers en zijn gewoon sterk team. Maar als je kijkt naar de absolute wereldtop, heb je weinig spelers die echt het verschil maken bij hun teams. Frenkie De Jong misschien, maar Barcelona kan ook aardig ballen zonder hem. Reijnders zit regelmatig op de bank bij City. Van Dijk.. is ook wel het beste van af is dit seizoen gebleken, Gravenbergh heeft dit seizoen ook niet het absolute verschil gemaakt. Van De Ven, alle loof maar heeft tegen degradatie gespeeld dit seizoen. Summerville is gedegradeerd. Malen deed het prima bij AS Roma, maar ook dat is Italiaanse Sub top.

De enige die dit jaar genoemd kan worden is er niet eens bij en dat is misschien Timber geweest. En of hij nou de missing link daar is geweest... ik weet het ook niet. Ik denk nog steeds dat andere landen (Frankrijk, Spanje, Portugal, Argentinië, Engeland) net iets verder zijn dan wij.

Maar eens hoor, ik ben ook wel klaar met Koeman. Maar nu moet je het er mee doen.

ondertussen wordt Giovanni van Bronckhorst (opnieuw) de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord
Dat lijkt mij (iets) verstandiger dan Hulshoff tot hoofdtrainer te bombarderen, maar lijkt mij ook niet de man te zijn om Feyenoord verder te brengen.

Het geld wint helaas altijd, helemaal in het voetbal. Dus ik zou er echt niet raar van op kijken als we straks een EK in de zandbak gaan krijgen. Italië en Turkije voor het EK-2032 is ook al een beetje raar.

Overigens eens dat WK Marokko-Spanje-Portugal prima kan hoor.
Dat vind ik juist een goede ontwikkeling. Er zijn genoeg grote stadions in Europa dus laten we die vooral gebruiken bij grote toernooien. En dan heb ik liever een toernooi over meerdere landen verdeeld waardoor er alleen maar stadions van 50.000 of meer gebruikt worden dan geforceerd in één land houden waarbij de helft van de wedstrijden maar 30.000 bezoekers kunnen.

Dat vind ik juist een goede ontwikkeling. Er zijn genoeg grote stadions in Europa dus laten we die vooral gebruiken bij grote toernooien. En dan heb ik liever een toernooi over meerdere landen verdeeld waardoor er alleen maar stadions van 50.000 of meer gebruikt worden dan geforceerd in één land houden waarbij de helft van de wedstrijden maar 30.000 bezoekers kunnen.
Of een land waar ze met moderne slavernij speciaal nieuwe stadions bouwen die na 1 sportevenment leeg staan.

Ik ben een beginnend ambitieuze trainer en zal vaak genoeg op mijn bek gaan, maar zolang er geen reden is (ongelooflijk veel druk van de tegenstander) zou ik nooit een verdedigende wissel toepassen om het onheil over onszelf af te roepen.
Hoe train jij op standaardsituaties? Ik vind het onvoorstelbaar hoe daar zo veel doelpunten uit voortkomen, bij Ajax dit seizoen natuurlijk. Maar gisteren ook weer. Vd Ven had duidelijk de taak de zone achter te pakken (waardoor hij er nu ook slecht uitziet), maar in drie corners daarvoor zie je dat de beweging van de lopende mensen bij Japan maakt dat ze daardoor in overtal komen.

Users who are viewing this thread