Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Leuk om alle verslagen te lezen.
De band is echt fantastisch. Daarom erg getwijfeld om te gaan.
Echter door de hoge prijzen plus het moete reizen ervoor, er van afgezien.
Wij hadden ook voor Duitsland gekozen en als ik alle chaos lees die er was, krijg ik herinneringen aan Rock am Ring van 2 jaar terug. De concerten zijn vet, de organisatie van het managen van zoveel mensen heel slecht.

Ook bij SOAD geweest. Voordat SOAD begon serieus overwogen om nooit meer naar zo’n massaal concert te gaan, maar na de berichten hierboven en het geniale optreden bleek dat vooral aan de venue zelf te liggen.

Gek genoeg konden wij parkeren op P1, terwijl we een ticket voor de ‘Messe’ hadden. Stom geluk voor ons, maar natuurlijk erg vreemd, aangezien P1 uitverkocht was. Omdat we er al om half 4 waren niet veel last van de drukte vooraf gehad, en door deze parkeerplek redelijk snel weg kunnen rijden.

Het duurde ongelofelijk lang om in het front vak te komen, iedere ticket moest opnieuw gescand worden en deze scanners leken ook een slechte verbinding te hebben (geef bij binnenkomst gewoon een bandje oid). Er maar voor gekozen om uit de rij te gaan en QOTSA vanuit achter te kijken. Bleek er vervolgens rechtsom ook een ingang voor de front te zijn waar helemaal niemand stond, omdat dit volgens mij nauwelijks aangegeven stond? Ook weer een rare bottleneck gecreëerd.

Het optreden zelf was geniaal, daar is het meeste ook hierboven over gezegd. Heb ze hiervoor in de Ziggo en op Werchter gezien, maar ondanks het uitblijven van nieuwe muziek, blaast deze band je iedere keer weg in een onnavolgbaar tempo. Hierdoor ook snel al het gedoe vergeten, wauw!

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Ook naar SOAD in Dusseldorf geweest en herken niet alle negatieve dingen die ik hier lees.

SOAD was echt grandioos en inderdaad het beste optreden dat ik (bijna) ooit heb gezien. In Vorst destijds was het trouwens ook geweldig. QOTSA was ook te doen, maar daar ben ik wel een beetje klaar mee. Acid Bath was ook wel aardig.

Ik las iets over bier op. Op de plek waar ik stond was de gehele dag voldoende bier te krijgen in ieder geval. Naar en van de venue komen had ik ook geen problemen mee. Ik had een appartement gehuurd en liep in alle rust naar en van de venue. 30 minuten. De merch op het festival was de gehele dag ramdruk, dus gisteren nog naar de pop-up geweest, maar ook daar was het ramdruk. Toch nog wel een (te duur) shirt gekocht.

• Leuk
Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit nog steeds enorm na te genieten. Het besef daalt ook een beetje in, wat voor iets geweldigs ik mee heb mogen maken en wat zo'n concert ervaring los kan maken.

En dan zijn er ook nog mensen die het leuk vinden om het hele concert te filmen. Ergens vervloek je ze, maar ergens toch ook wel lekker om al die beelden terug te zien.

Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit nog steeds enorm na te genieten. Het besef daalt ook een beetje in, wat voor iets geweldigs ik mee heb mogen maken en wat zo'n concert ervaring los kan maken.

En dan zijn er ook nog mensen die het leuk vinden om het hele concert te filmen. Ergens vervloek je ze, maar ergens toch ook wel lekker om al die beelden terug te zien.
Zit hier inderdaad ook nog lekker na te genieten, hoop dat ze zo snel mogelijk terugkomen naar Europa want dan ben ik er weer bij 😁 🤘

• Leuk
Bobo & Behaja in de Tolhuistuin.
Hele vette tsapiky uit Madagaskar. Met minder dan 50 man in de zaal, maar wel allemaal heerlijk kunnen dansen. Prima avondje.

Zeker nog aan het nagenieten. Het lijkt wel of mijn hele insta-tijdlijn alleen maar SOAD-filmpjes toont. Erg lekker!

Tamino op Gent Jazz vond ik echt weergaloos goed. Loepzuiver, meeslepend, betoverend. Hard en bombastisch enerzijds en super zacht en breekbaar anderzijds. Ook een nieuw nummer gehoord en ik dacht dat hij zei dat het zijn laatste optreden voor langere tijd ging zijn, wellicht om nieuwe muziek te schrijven. Fijn publiek ook in de zaal, muisstil.

• Leuk
Waarderingen: Inaaaa
Ook ik ben naar System Of A Down geweest in Düsseldorf en herken mij heel erg in bovenstaande verhalen. Als eerste de muziek, Acid Bath helaas moeten missen vanwege drukte op de snelweg vanaf Zeeland naar ons hotel in Dusseldorf en daardoor pas bij laatste noten het eerste poortje door. Dan QOTSA, ja het was te merken dat ze voorprogramma waren en geen hoofdact dus verschil bij publiek was heel erg aanwezig. Zelf houden mijn vrienden en ik ontzettend erg van de muziek van QOTSA dus wij hebben er van genoten en geprobeerd door het geklets van andere bezoekers heen te luisteren. Hele mooie show met leuke visuals en de eerste keer dat ik dat bij ze gezien heb. Dan System Of A Down, voor mij en de meerderheid van mijn vrienden de eerste keer dat we ze zagen en daarom de reis naar Düsseldorf zeker wilden maken. Vanaf de eerste noten tot en met de allerlaatste hebben wij met zijn allen staan genieten van de show. Wat was dit geweldig zeg! Voor mij en mijn vrienden is dit het beste concert wat we ooit hebben gezien! Als je ze nog gaat zien op een van de andere locaties, kun je je alvast voorbereiden op een onvergetelijke show.

Dan de locatie, ja het is te merken dat het de eerste keer was dat ze hier een concert organiseerde. De U-Bahn was veel te vol vanaf de Altstadt (waar we even hapje hadden gegeten) naar de Merkur Spiel Arena. Tijdens QOTSA gingen vrienden even drinken halen, die zijn pas drie kwartier later teruggekomen tijdens de pauze en SOAD in en toen was het water al op bij de bar. Later bleek idd frisdrank ook op te zijn en dat er nog alleen maar bier en wijn te verkrijgen was. Ook 2x je ticket laten scannen voordat je bij GA Front kan komen vond ik vrij bijzonder. Dit hadden ze volgens mij kunnen tackelen door bij de eerste keer scannen gelijk iets van een bandje te geven voor het juiste vak. Ook geen enkel bereik (ook niet met switchen van provider) was aan de ene kant fijn want je geniet extra van het optreden omdat je niet gestoord wordt door je telefoon maar het is ook heel irritant omdat je niet met iemand contact kan zoeken. De terugreis ging voor ons gelukkig vrij soepel en waren vrij snel in de U-Bahn naar het hotel. Kortom ze hebben nog veel te leren daar, hoop dat het voor de mensen komende zaterdag (OneRepublic) en zondag (Pitbull) beter geregeld is.

• Leuk
Waarderingen: Brian en Lawaaipapegaai
Gaat het kwalitatief gezien dan zo snel achteruit met de band? Kan me nog herinneren van jaaaaren geleden op Bospop dat ze toen wel erg strak speelden.
Ik zag ze op het Cactus festival. Het was een leuk optreden, dat zeker. Dat het niet meer swingt zoals vroeger, is te begrijpen. Die gasten zijn ook niet meer van de jongste.

Zaterdag naar Luke Combs geweest in de Arena, het grootste countryconcert ooit in Nederland! Eerst maar het negatieve. De Arena was weer op zijn allerkutst, wat een galmbak bah..... Als Luke wat zei kon je het niet een verstaan, zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt en ik ga er nooit weer heen tenzij het echt niet anders kan qua artiest en tour. Dit moet oprecht wel de slechtste venue van Europa zijn qua geluid. Ook dat er geen apart toilet was voor de golden circle vond ik bijzonder, je moest een heel stuk lopen en er waren ook nog eens veel te weinig toiletten, toen nog maar de helft van het stadion gevuld was stond je al meer als een kwartier te wachten.

Eerst 2 voorprogramma's op een afstandje gekeken en waren prima maar niet bijzonder, de leegte die er nog was in het stadion hielp ook niet mee.

The Script was het voorprogramma, vond het muzikaal niet bijzonder en met het slechte geluid kon het mij nooit echt boeien, wel veel hits die goed landden bij het publiek.

Dan Luke Combs, wat een rasartiest! Maakte er een geweldige show van en had er overduidelijk zin in! In de golden circle was ook genoeg ruimte en een heel fijn publiek, gezongen, gedanst en ondanks het geluid een geweldig concert beleefd! Vooral toen hij op het eind zijn grootste hits er achter elkaar doorknaldde was het een geweldige sfeer!

Ben er zonder twijfel weer bij als hij ergens in Europa tourt, maar niet in de Arena.....

• Leuk
Waarderingen: TheFrames
Ik ga hier ook wat meer posten!

Paar weken terug bij BEAT geweest in 013. Er was al een andere post over, maar super group met Adrian Belew, Tony Levin, Steve Vai en Danny Carey. Brachten de trilogie aan Belew-King Crimson albums ten gehore. Hele complexe muziek en daardoor super vet. Eerste helft van de set waren nummers die weinig live zijn gespeeld, veel abstract werk, minder mijn favorieten. Tweede helft komen alle bekende nummers van die albums voorbij; 'Neal and Jack and Me', 'Elephant Talk', 'Three of a Perfect Pair' en het geweldige 'Matte Kudasai' onder andere. Op het einde nog een verrassing toen ze 'Red' speelden. Heerlijke virtuoze show. Alle vier de muzikanten geweldig, maar ik was vooral gefascineerd door de 80-jarige Tony Levin met de Chapman Stick waar hij met 2 handen twee verschillende baslijnen wist te spelen, echt bizar.

Net naar Florence road geweest in huis van iemand anders (leuk cafeetje in Amsterdam). Had niet een van de gratis kaartjes kunnen bemachtigen, maar ze lieten mij toch naar binnen. Het was de 2 uur durende reis van Almelo naar Amsterdam helemaal waard.

Users who are viewing this thread

• TDZ