Haha ja het is behelpen met die zalen daar. Ook wel eens in Palladium geweest, dat is nog erger.Ja, ik had me er ook wel op ingesteld. Het was vooral de zaal indeling die me tegenviel. Rest wel gecalculeerd omheen gewerkt. Maar blijft suboptimaal![]()
Haha ja het is behelpen met die zalen daar. Ook wel eens in Palladium geweest, dat is nog erger.Ja, ik had me er ook wel op ingesteld. Het was vooral de zaal indeling die me tegenviel. Rest wel gecalculeerd omheen gewerkt. Maar blijft suboptimaal![]()
Kraftwerk in het Klokgebouw. Geinig een keer gezien te hebben, voelde wel een beetje als playbackshow.
Willen alle boomers wel alsjeblieft stoppen met lullen, continu filmen (met flits) en tegen me aan beuken. Dieptepunt was een knaller van Dutch Disease tijdens een eerbetoon aan Ryuichu Sakamoto.
Enigzins in het midden. Voor mij was een man die van elk nummer elke keer 20 seconden van het intro ging opnemen, mensen die continu mensen met volle helderheid aan het appen waren et cetera. Waarom betaal je dan 70 euro...Wat jammer dat je zo veel last had vsn het publiek, was linksvoor echt heel fijn met stil en respectvol publiek. Waar stond je?
Enigzins in het midden. Voor mij was een man die van elk nummer elke keer 20 seconden van het intro ging opnemen, mensen die continu mensen met volle helderheid aan het appen waren et cetera. Waarom betaal je dan 70 euro...
Nog een kleine toevoeging, ik was op voorhand van plan om een bepaalde vinyl aan te schaffen en te laten signeren maar die hadden ze niet bij.Vrijdagavond Psychonaut (voorprogramma Bloed) op Great Gigs in the Park, De Casino, Sint-Niklaas.
Wat te zeggen over Bloed?
Het was nu de 2e keer dat ik ze als voorprogramma per toeval te zien kreeg, eerder bij Pothamus in Trix. Puur muziek zit er af en toe een nummer tussen dat iet of wat oké klinkt, puur muzikaal dan maar eens dat die brulboei van een pitbull zijn keel opentrekt en ieder omver begint te blaffen, haak ik af en kunnen de oorbescherming niet diep genoeg zitten. Samengevat: duivelse pokkeherrie met toch enkele eenzame fans hier en daar.
Dan Psychonaut, hun World Maker release show in de AB vorig jaar was bij momenten verrassend iets minder overtuigend dan normaal, als voorbeeld o.a. de sterke single Endless Currents kwam toen live niet over als op vinyl, dus benieuwd of dat nieuw materiaal ondertussen wel met nodige overtuigend gebracht werd? Jazeker, van begin tot einde toonde Psychonaut als vanouds hun klasse, en wat een geweldig album is World Maker uiteindelijk geworden.
De set was een trance van start tot finish, iedereen genoot ervan, de band inclusief, mede door de fijne setting.
Het kan vreemd klinken maar Psychonaut vond het nodig mij te laten herinneren wat een fantastische band ze werkelijk zijn
Was er dan geen enkel minpunt? Toch wel, een vriendenclubje 35-40'ers die het broodnodig vonden om een privé praatcafé te openen op de ±5e rij, vlak achter ons, van begin tot einde lullen, lachen en roepen onder mekaar, steeds luider om toch nog boven Psychonaut uit te komen.
Jammer dat ik niet de Bloed-brul in mij heb want mijn bloed kookte
Concertlocaties hebben nood aan stewards zoals in voetbalstadions, zet de praatgrage, onrespectvolle ongeïnteresseerden a.s.a.p. buiten, zonder pardon!
Respect the artist, stop talking !!!
Shut up, the band is playing !!!
Ongekend. Weet niet wat ik zojuist heb meegemaakt gewoon.Knocked Loose in Doornroosje.
Hoewel ik het ze heel erg gun dat ze groter worden komen ze zoveel beter tot hun recht in een kleinere setting zonder barrier. Een grote chaos van begin tot het einde. Blij dat ik dit nog een keer hebben kunnen meemaken voor ze ongetwijfeld naar een AFAS live trekken de volgende headlinetour.
Over het algemeen zeker wel eens. Maar hun beste show vond ik eigenlijk nog degene op de grootste stage, namelijk op de Cupra op Primavera Sound 1,5 week geleden. Maar dat lag denk ik ook meer aan de algehele setting en omdat ik er al goed inzat. Want ze klonken denk ik net zo goed als daar (al zou ik zeggen dat het geluid nog net wat beter en harder was op Primavera, al was het hier ook gewoon uitstekend). Maar inderdaad wel super tof om ze zo een keer zonder barrier te zien, wist ook helemaal niet dat dat ging gebeuren. Deze staat denk ik ook wel op nummer 2 van de 5 keer dat ik ze heb gezien.Hoewel ik het ze heel erg gun dat ze groter worden komen ze zoveel beter tot hun recht in een kleinere setting zonder barrier.
Ook lekker om ze qua geluid op een andere setting dan een festival te zien, ik merkte dat ik ze al vaak had gezien maar enkel op festivals. Geluid bij Doornroosje lag er goed bij!Over het algemeen zeker wel eens. Maar hun beste show vond ik eigenlijk nog degene op de grootste stage, namelijk op de Cupra op Primavera Sound 1,5 week geleden. Maar dat lag denk ik ook meer aan de algehele setting en omdat ik er al goed inzat. Want ze klonken denk ik net zo goed als daar (al zou ik zeggen dat het geluid nog net wat beter en harder was op Primavera, al was het hier ook gewoon uitstekend). Maar inderdaad wel super tof om ze zo een keer zonder barrier te zien, wist ook helemaal niet dat dat ging gebeuren. Deze staat denk ik ook wel op nummer 2 van de 5 keer dat ik ze heb gezien.
Maar mijn eindconclusie is wel dat ze op deze tour beter en hongeriger dan ooit klinken. Naar mijn idee sloeg Bryan eerst nog regelmatig wat lyrics over maar dat is nu echt veel minder. En ook gewoon qua stemgeluid klinkt die beter en voller (?) dan ooit. En de band en de live sound ervan is natuurlijk ook ongekend goed.
Haha, ja bij mij was dat op Primavera juist precies andersom. Daarvoor enkel nog 2x in 013 (main en next) en 1x in Patronaat gezien.Ook lekker om ze qua geluid op een andere setting dan een festival te zien, ik merkte dat ik ze al vaak had gezien maar enkel op festivals. Geluid bij Doornroosje lag er goed bij!
Hoe was de locatie voor de rest? Ik ben nog nooit in De Casino of in hun tuin geweest en vroeg me af de hoe de omgeving en het zicht op het podium/prieeltje daar is. Speelde de headliner een volledige set of wat het een ingekorte festivalset? Ik ben van plan om daar volgende week naar Tropical Fuck Storm te gaan kijken...Great Gigs in the Park, De Casino, Sint-Niklaas.
Geluid in Doornroosje, zowel de grote als de kleine zaal, is met een goede geluidstechnicus achter de knoppen het beste wat je in NL hebt imoOok lekker om ze qua geluid op een andere setting dan een festival te zien, ik merkte dat ik ze al vaak had gezien maar enkel op festivals. Geluid bij Doornroosje lag er goed bij!
De locatie in de tuin is steeds prima en als het weer meewerkt, is het toch wel apart, zicht op podium/prieel is langs alle kanten perfect. Psychonaut speelde een volledige set (meestal ± 1u15), zelden spelen ze langer.Hoe was de locatie voor de rest? Ik ben nog nooit in De Casino of in hun tuin geweest en vroeg me af de hoe de omgeving en het zicht op het podium/prieeltje daar is. Speelde de headliner een volledige set of wat het een ingekorte festivalset? Ik ben van plan om daar volgende week naar Tropical Fuck Storm te gaan kijken![]()

