Best Kept Secret 2026

Jammer! Maar ook begrijpelijk. Gelukkig ga ik ook naar DTRH, ik heb alleen wat vrienden die nu al lastig over te halen waren om mee te gaan naar BKS.... Vorig jaar na Nia Archives / Lander & Adriaan geen enkele plek vinden waar dezelfde energie is vond ik een flinke domper. Er kan me veel bekoren wat edm betreft, afhankelijk van het moment. Tim Reaper heel veel zin in, zeker als laatste act van het hele festival. Jammer dat de rest van de Jungle / DnB tijdens Nick Cave is.

Heb Lucky Done Gone en Job Jobse een paar keer gezien en die passen zich doorgaans moeiteloos aan aan het publiek. Daarom bang dat ze nu wat tragere comedown-house gaan draaien, ipv de techno/trance-vibe die ik het liefst in de nacht zou vinden. Also: wie verzint het om Job Jobse maar één uurtje te geven??

Snap dat BKS geen festival voor die stijlen is, maar je zou toch vermoedelijk een flink stuk van het publiek blij maken door in ieder geval op één plek nog een beetje tempo erin te houden. Ik ga wel een bordje met 'harder' omhoog houden bij LDG ;-)
Ik denk dat hun focus gewoon ook niet op het publiek uit die hoek ligt. De nacht op BKS lijkt meer een leuk extraatje. Is natuurlijk ook wel zo dat er zat andere festivals zijn waar dat publiek beter aan hun trekken komt.

Jammer! Maar ook begrijpelijk. Gelukkig ga ik ook naar DTRH, ik heb alleen wat vrienden die nu al lastig over te halen waren om mee te gaan naar BKS.... Vorig jaar na Nia Archives / Lander & Adriaan geen enkele plek vinden waar dezelfde energie is vond ik een flinke domper. Er kan me veel bekoren wat edm betreft, afhankelijk van het moment. Tim Reaper heel veel zin in, zeker als laatste act van het hele festival. Jammer dat de rest van de Jungle / DnB tijdens Nick Cave is.

Heb Lucky Done Gone en Job Jobse een paar keer gezien en die passen zich doorgaans moeiteloos aan aan het publiek. Daarom bang dat ze nu wat tragere comedown-house gaan draaien, ipv de techno/trance-vibe die ik het liefst in de nacht zou vinden. Also: wie verzint het om Job Jobse maar één uurtje te geven??

Snap dat BKS geen festival voor die stijlen is, maar je zou toch vermoedelijk een flink stuk van het publiek blij maken door in ieder geval op één plek nog een beetje tempo erin te houden. Ik ga wel een bordje met 'harder' omhoog houden bij LDG ;-)
Ik sta naast je als je dat bord omhog houdt.

Als iemand die op mijn vorige en eerste keer BKS in 2023 erg teleurgesteld was in wat het avondprogramma te bieden had, ben ik nu juist wel enthousiast. Het gaat tot later door en er valt een stuk meer te kiezen.

Kan ook komen omdat ik niet per se elektronische dansmuziek zoek om op te dansen, maar ik zie op elk willekeurig moment in de nacht wel iets leuks om te checken. Vaak zelfs meerdere leuke dingen tegelijker tijd. BKS is voor mijn gevoel dus al van ver gekomen sinds 3 jaar geleden.

Iets langer geleden toch juist in de nacht verschroeiend harde dance-electro gezien met Giant Swan, Koreless en Vatican Shadow. Helaas moet het nú voornamelijk mellow zijn en veel van hetzelfde.
Toen was voor mij het nachtprogramma op Best Kept nog een absoluut hoogtepunt in plaats van een nagedachte.
Overduidelijk dat het niet meer dezelfde persoon is die nu het nachtprogramma boekt, jammer genoeg.

• Leuk
Waarderingen: LIBOH en Dillinger2.0
Ik vind juist de plekken waar tot redelijk laat nog indie gedraaid wordt leuk op BKS, dat is voor mij gewoon het nachtprogramma van BKS en altijd heel gezellig. Niet knallen maar gewoon leuk, sta er altijd tot best laat

Al eerder gezegd maar dit is exact de reden waarom ik vrienden niet meer meekrijg naar BKS. Twee jaar geleden sloeg het echt dood in de nacht helaas. Nu ga ik met mn wederhelft dus zullen we het vast ook redelijk houden qua late uurtjes. Maar een gemis is het wel.

Wel mee eens dat de dj namen niet echt spannend zijn in de nacht van BKS en ook balen dat Weval niet snachts staat.

Maar aan de andere kant trekt BKS mij op dit moment juist omdat het nachtprogramma bij bijvoorbeeld een Lowlands wel steeds meer de overhand kreeg (gelukkig laatste jaren wel de balans weer iets meer terug) en er voor indie liefhebbers op LL niks te doen is. Dat is bij BKS wel anders volgens mij. Daarnaast hoeft het van mij ook niet veel later te worden dan tussen 02:00 en 04:00. Daarna ergens bananen , croisantje en een grote fles water halen en proberen te slapen.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Als je echt voor het nachtprogramma gaat moet je je misschien afvragen waarom je een BKS ticket gekocht hebt. Nachtprogramma lijkt me meer een extraatje… Wel eens dat het wat steviger geprogrammeerd mag worden

• Winning
Waarderingen: degrotegeneraal
Ondanks dat er zeker nog veel te verbeteren is denk ik dat er dit jaar een veel sterker nachtprogramma staat dan vorig jaar, en ook het jaar daarvoor. Techno is nog steeds zo goed als afwezig, maar er zijn wel genoeg interessante DJ's in house, bass, jungle en dubstep vinden op het programma. Ik snap alleen niet zo goed dat the Shore op vrijdag maar tot 2:00 is. Daarmee is de vrijdag vrij kaal, maar zaterdag is er genoeg interessants te zien. Zondag is zo goed als verwaarloosbaar omdat dat maar tot 00:30 is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Cornholio
Ik begin met elke nieuwe luisterbeurt van haar nieuwe album steeds meer zin te krijgen in het optreden van Aldous Harding. Moest er even inkomen maar die plaat is inmiddels geland!

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Martijn76 en Jean
Ondanks dat er zeker nog veel te verbeteren is denk ik dat er dit jaar een veel sterker nachtprogramma staat dan vorig jaar, en ook het jaar daarvoor. Techno is nog steeds zo goed als afwezig, maar er zijn wel genoeg interessante DJ's in house, bass, jungle en dubstep vinden op het programma. Ik snap alleen niet zo goed dat the Shore op vrijdag maar tot 2:00 is. Daarmee is de vrijdag vrij kaal, maar zaterdag is er genoeg interessants te zien. Zondag is zo goed als verwaarloosbaar omdat dat maar tot 00:30 is.
Dat stoppen om 00.30 vind ik zowat het grootste minpunt van BKS. Die Arctic Monkeys afsluiter op de Floor zou nog een stuk fijner zijn om een uurtje of twee. De zondagavond ben ik vaak op m’n fitst en is het helaas aftaaien met nog plenty energie over.

Ik begin met elke nieuwe luisterbeurt van haar nieuwe album steeds meer zin te krijgen in het optreden van Aldous Harding. Moest er even inkomen maar die plaat is inmiddels geland!
Het is inderdaad een kanjer van een plaat, mede dankzij John Parish.
Ik heb torenhoge verwachtingen van het optreden zaterdagmiddag!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Martijn76 en timbo
Het is inderdaad een kanjer van een plaat, mede dankzij John Parish.
Ik heb torenhoge verwachtingen van het optreden zaterdagmiddag!
In België hoor ik Aldous Harding quasi nooit op de radio (StuBru), ondanks haar groot talent.
Tot mijn kleine frustratie hoor ik wel heel veel Vlaamse doorsnee bands zoals Black Box Revelation, Equal idiots en Bazart. De eerste twee hebben (weinig toevallig denk ik) banden met de presentatoren van StuBru…
Het onevenwicht is me te groot,

• Leuk
Waarderingen: Glow en submarine
Als je echt voor het nachtprogramma gaat moet je je misschien afvragen waarom je een BKS ticket gekocht hebt. Nachtprogramma lijkt me meer een extraatje… Wel eens dat het wat steviger geprogrammeerd mag worden
Ik vind dit zo'n makkelijk antwoord. Elk drie daags festival heeft een nacht programma. Zeker wat iedereen moet neerleggen voor een ticket. Het hoeft niet zo uitgebreid als op LL of DTRH maar ergens een area met wat goede electronische muziek zou toch moeten kunnen?

Twee jaar geleden liepen we echt te zoeken en er was echt amper wat. En dan een klein beetje stevig en geen "90s hits" bijvoorbeeld.

Ik zit zelf deze dagen juist te overwegen om toch de dubbel Etta Marcus - Radio Free Alice te gaan doen, juist omdat het met mij en Harding en dan vooral met die nieuwe plaat nog niet echt wil klikken. Ik vind hem vooralsnog vooral vrij saai helaas. Aan de andere kant denk ik dat Etta en Alice vooral leuk, maar niet memorabel kunnen worden terwijl Aldous die potentie wel heeft. Ik weet nog niet zo goed of het mij een kwestie van 'hij moet nog landen' is, of een gevalletje PJ Harvey: iedereen loopt ermee weg, maar mij doet het weinig.

Users who are viewing this thread