Eens. De Mainstage is denk ik veel meer gericht op de massa. En de massa luistert misschien vooral inspiratieloze muziekIk vind die line-up van Dauwpop ook erg mager, maar dat komt vooral omdat ik met name de Mainstage nogal inspiratieloos vind. Zo'n Kingfishr deed in 2025 liefst 14(!) optredens in Nederland. En dan is het verder de Nederlandse artiesten Douwe Bob, Son Mieux, Maan, Bente en Antoon, die je ook op allerlei lokale (gratis) festivals kunt zien. (Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar dat terzijde...). Dan hebben we nog Sugababes, wat in hun hoogtijdagen al een meme was, laat staan nu. Waar komen die nou opeens weer vandaan? En blijven er eigenlijk maar twee acts over waarvan ik denk: mooie boeking. En dat zijn Skunk Anansie en The Wombats.
Als ik me er echt eens in zou verdiepen, dan valt er wellicht met de acts in de Barn, King King en Hotel Vegas voor mij wel een redelijk programma uit te peuren. Maar zeker niet voldoende om een tripje naar Hellendoorn te overwegen. Wel jammer op zich, want ik zou dat festivalterrein best een keer willen zien.
Heeft er denk ik ook mee te maken dat ze zoveel mogelijk mensen willen aanspreken, om het festival draaiende te kunnen houden. En hogere kosten voor artiesten, met name buitenlandse, zal ook een rol spelen.
Ben er alleen voor The Wombats te vinden!