Dauwpop 2026

Ik vind die line-up van Dauwpop ook erg mager, maar dat komt vooral omdat ik met name de Mainstage nogal inspiratieloos vind. Zo'n Kingfishr deed in 2025 liefst 14(!) optredens in Nederland. En dan is het verder de Nederlandse artiesten Douwe Bob, Son Mieux, Maan, Bente en Antoon, die je ook op allerlei lokale (gratis) festivals kunt zien. (Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar dat terzijde...). Dan hebben we nog Sugababes, wat in hun hoogtijdagen al een meme was, laat staan nu. Waar komen die nou opeens weer vandaan? En blijven er eigenlijk maar twee acts over waarvan ik denk: mooie boeking. En dat zijn Skunk Anansie en The Wombats.

Als ik me er echt eens in zou verdiepen, dan valt er wellicht met de acts in de Barn, King King en Hotel Vegas voor mij wel een redelijk programma uit te peuren. Maar zeker niet voldoende om een tripje naar Hellendoorn te overwegen. Wel jammer op zich, want ik zou dat festivalterrein best een keer willen zien.
Eens. De Mainstage is denk ik veel meer gericht op de massa. En de massa luistert misschien vooral inspiratieloze muziek ;).
Heeft er denk ik ook mee te maken dat ze zoveel mogelijk mensen willen aanspreken, om het festival draaiende te kunnen houden. En hogere kosten voor artiesten, met name buitenlandse, zal ook een rol spelen.

Ben er alleen voor The Wombats te vinden!

• Leuk
Waarderingen: tosti, Maxbrm en Jamel
Update in de app met de camping activiteiten. Moet zeggen leuke initiatieven (vossenjacht, natuurwandeling, Micha + Sarah & Julia). Daarnaast op zaterdag een nieuwe podium (i.s.m. Festileaks?).

Goed gezien! Volgens mij volgt er heel snel nog iets van officiële communicatie, dus stay tuned :)

Update in de app met de camping activiteiten. Moet zeggen leuke initiatieven (vossenjacht, natuurwandeling, Micha + Sarah & Julia). Daarnaast op zaterdag een nieuwe podium (i.s.m. Festileaks?).
Bij deze de officiële communicatie!

• Leuk
Waarderingen: Heemstock1 en JB.
Ik vind die line-up van Dauwpop ook erg mager, maar dat komt vooral omdat ik met name de Mainstage nogal inspiratieloos vind. Zo'n Kingfishr deed in 2025 liefst 14(!) optredens in Nederland. En dan is het verder de Nederlandse artiesten Douwe Bob, Son Mieux, Maan, Bente en Antoon, die je ook op allerlei lokale (gratis) festivals kunt zien. (Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar dat terzijde...). Dan hebben we nog Sugababes, wat in hun hoogtijdagen al een meme was, laat staan nu. Waar komen die nou opeens weer vandaan? En blijven er eigenlijk maar twee acts over waarvan ik denk: mooie boeking. En dat zijn Skunk Anansie en The Wombats.

Als ik me er echt eens in zou verdiepen, dan valt er wellicht met de acts in de Barn, King King en Hotel Vegas voor mij wel een redelijk programma uit te peuren. Maar zeker niet voldoende om een tripje naar Hellendoorn te overwegen. Wel jammer op zich, want ik zou dat festivalterrein best een keer willen zien.
Die Sugababes waren echt wel top op LL 2024, was echt een heerlijk feestje: Sugababes LL 2024
Hoop voor Dauwpop op weer zo'n feestje 🍻 🍻 🍻

Slechte dag op het werk gehad. Dus even naar Burgerweeshuis (Wodan Boys). Het voorprogramma: Fellatio! Ga dat checken op Dauwpop 👌🏻

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Slechte dag op het werk gehad. Dus even naar Burgerweeshuis (Wodan Boys). Het voorprogramma: Fellatio! Ga dat checken op Dauwpop 👌🏻
Ik was er gister ook bij. Mij kon het niet echt bekoren, maar kwam ook halverwege binnen en stonden toen nog vrij achteraan. Denk als je meer vooraan staat, je er goed in op gaat

• Leuk
Waarderingen: piep
Kijk ik nou scheel of zie ik de timetable van vorig jaar??

Ik zie Panic Shack niet meer. Ik zie Stone in het programma staan op de King King..

Kijk ik nou scheel of zie ik de timetable van vorig jaar??

Ik zie Panic Shack niet meer. Ik zie Stone in het programma staan op de King King..
Stone is vervanger. The Royston Club heeft gecancelled. Ook Panic Shack idd vervallen.

‘Er zijn een paar wijzigingen in het programma. Sarah Julia moeten helaas hun camping show op vrijdag om 10.30 uur afzeggen. Hun reguliere festivalshow op de King King gaat wel gewoon door. Bas van Holt (Dawn Brothers) verzorgt de vervangende campingsessie van 10.30 tot 11.00 uur.
Daarnaast heeft The Royston Club (UK) hun optreden op vrijdag op de King King geannuleerd. STONE (UK) neemt het tijdslot van 18.45 tot 19.45 uur over.
Ook wisselen Brògeal en Heidi Curtis van plek in het programma van The Barn op vrijdag.
Panic Shack moet helaas hun optreden annuleren. L.A. SAGNE vervangt de band op vrijdag 29 mei in Hotel Vegas.
Tot slot moeten Money & The Man helaas afzeggen wegens lichamelijk ongemak. Politie Warnsveld vervangt hen op zaterdag 30 mei van 13.15 tot 14.00 uur op Hotel Vegas.
Het meest actuele programma vind je altijd in de Dauwpop-app’

Dank u. Panic Shack is jammer. Had ze graag gezien. Stone op de King King is mooi. Vorig jaar was het een mooie feestje in de (te kleine) Barn voor ze. Nu een stapje groter met een nieuw album.

Oh, L.A. Sagne is ook een leuke vervanger. Uiteraard wel een Nederlandse band en verwacht voor een last minute vervanger. Maar hebben een leuk album uitgebracht dit jaar. Ga ik wellicht wel checken.

Ik ben er ook bij vanuit Festileaks op de vrijdag! Zin in, benieuwd naar dit festival

L.A. Sagne klinkt inderdaad prima. Ook maar even kijken. Toch even stiekem kijken bij de "collega's" van Vestrock en Magazines was ook wel leuk geweest.

Politie Warnsveld is ook leuk. Alleen jammer dat het zaterdag zo vroeg is.

Mijn nieuwe spoorboekje na de wijzigingen:

15:00 - 15:30 Hotel Vegas - Roundabouts
15:30 - 16:00 King King - Micha
16:00 - 16:45 MainStage - Douwe Bob
16:45 - 17:15 Hotel Vegas - POM
17:15 - 17:45 Barn - Brogeal
17:45 - 18:45 MainStage - Kingfishr
18:45 - 19:15 Barn - Heidi Curtis
19:15 - 19:45 King King - Stone
19:45 - 20:45 MainStage - Son Mieux
20:45 - 21:45 Barn - Shame
21:45 - 23:00 MainStage - Skunk Anansie
23:00 - 23:55 King King - My Baby

Jammer van de afzegging van Panic Shack en blij met de toevoeging van Stone

Het gaat hier het volgende ongeveer worden:

Vrijdag:

Brogeal
Kingfishr
Stone
Shame
Bleech
Fit

Zaterdag:

Iguana death cult
Ploegendienst
The Wombats
Overpass
Grote Geelstaart
Sons
Basht
Paceshifters plays Nirvana

Maar zal wel iets te veel worden allemaal denk ik 🤗

Veel plezier allemaal, lekker weertje erbij, te warm🥵 maar weer ontzettend veel zin in 🤩😎🤘

• Leuk
Waarderingen: Guus en grolschtukker
Gaat nog spannend worden of het goed gaat met het weer. Vooralsnog lijkt het echt zware noodweer net wat zuidelijker te zitten maar dat kan ook zo veranderen.

Alleen de zaterdag dit jaar.
Denk dat het zoiets gaat worden:

Honey I'm Home > Politie Warnsveld > Iguana Death Cult of Chloe Slater > Ploegendienst > Wombats > Fat Dog > Sugababes > Sons > Basht

Maar dat voelt al als een te strakke planning. Laten we het houden op een hoofdlijnenakkoord.

Users who are viewing this thread