Ik sta - door vakantie - hopeloos achter, dus echt veel meerwaarde hebben mijn bijdrage niet meer, maar toch, voor de statistieken

Voor dit podium ook niet ontzettend veel enthousiasme.
Animals as leaders voor het laatst gezien op fortarock, dus daar kijk ik naar uit om die eens opnieuw te zien.
Sanguisugabogg was vermakelijk op graspop dus als het even past, ben ik daar ook wel bij.
Verder nog even een lans opgooien voor het podium ervoor. De rest haal ik puur qua scores nadien wel in.
Blackbraid was sterk live op samhain, benieuwd hoe dat zich vertaalt op een festival.
Anaal Nathrakh stond normaal gezien vorig jaar op Samhain Antwerpen en ik had daar toen ontzettend veel zin in, dus erg blij met de herkansing die nu komt. De fusie die zij maken zou een geluidsbrij kunnen worden, maar dat doet het niet. Er zit een heerlijke gelaagdheid in, en veel dynamiek die daardoor blijft verrassen. Van agressieve intensiteit naar industrial (noise/elektronics) en ambient, de mix tussen harsh en clean, van sfeervol tot snelle blastbeats.
Bij
Misþyrming & Nergal weinig toe te voegen aan wat al eerder gezegd is, het concept erachter is duidelijk heel bewust uitgedacht en dat maakt het sowieso een must see.
Izegrim 4 (might)
Blackbraid 8 (really want to)
Firespawn 2 (won't)
Anaal Nathrakh 10 (absolute must)
Misþyrming & Nergal 9 (must)
Death Angel 5 (maybe)
Deicide 3 (probably won't)
Satyricon 7 (want)
Gutalax (Aftershow) 2 (won't)