Alcatraz Open Air 2026

my-image.png

Een podium met veel bands die me wel aanspreken maar ook wel niet zó erg dat het must sees zijn. Opzich ideaal. Je kunt er de tijd prima mee vullen maar ook zonder al teveel pijn slachtofferen bij een clash.

Winnaar is voor mij misschien wel verrassend Northlane. Leren kennen bij de Graspop editie die gecanceld werd door Corona en sindsdien wil ik ze nog steeds een keer live zien. Die wens gaat eindelijk in vervulling. Daarna komen de vrienden van Sanguissabog, Animals as Leaders en FFAA. Allemaal tof en zou ze graag meepakken! Paleface en de reizende noorderster vind ik prima bands om gaatjes te vullen.

De rest heb ik weinig mee of ken ik simpelweg niet. Dit laatste betekent dan vaak dat ze de paar keer dat ze voorbij kwamen in de playlist geen indruk hebben achtergelaten.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
het is waarschijnlijk geen geheim dat ik grote northlane fan ben gezien mijn profielfoto.

de laatste nieuwe northlane staat al weken op repeat hier:

deze is een must see voor mij

• On fire
Waarderingen: Joslittel
Ook voor mij staat Northlane (must) bovenaan de lijst van de Helldorado die dag, met net ervoor Animals As Leaders (really want to see). The Ghost Inside is ook zeker een mogelijkheid, maar hebben mij vooralsnog niet 100% overtuigd. Live kan dat natuurlijk veranderen en ik hoef Powerwolf ook niet nog eens te zien. Het zal wat afhangen van de exacte timetable denk ik want ook Kylesa staat op het lijstje.

De rest ken ik eigenlijk niet echt en zal ik wellicht niet zien, al moet ik Fit For An Autopsy zeker nog wat beter inluisteren geven na alle positieve comments hier. Die mogen dus nog bij de 'maybe see'.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Ook voor mij staat Northlane (must) bovenaan de lijst van de Helldorado die dag, met net ervoor Animals As Leaders (really want to see). The Ghost Inside is ook zeker een mogelijkheid, maar hebben mij vooralsnog niet 100% overtuigd. Live kan dat natuurlijk veranderen en ik hoef Powerwolf ook niet nog eens te zien. Het zal wat afhangen van de exacte timetable denk ik want ook Kylesa staat op het lijstje.

De rest ken ik eigenlijk niet echt en zal ik wellicht niet zien, al moet ik Fit For An Autopsy zeker nog wat beter inluisteren geven na alle positieve comments hier. Die mogen dus nog bij de 'maybe see'.
Je maakt er wel een puzzeltje van zo.. 😅
Ik weet niet zo goed of je nou serieus scores wil geven of niet. 😉

Prima om het gewoon in tekst te doen, maar kun je ze dan misschien wel even op een rijtje zetten ofzo?
Ik heb nu alleen:
Northlane - 9
Animals As Leaders - 8
Fit For An Autopsy - 5

Laatst bewerkt:
Je maak er wel een puzzeltje van.. 😅
Ik weet niet zo goed of je nou serieus scores willen geven of niet. 😉

Prima om het gewoon in tekst te doen, maar kun je ze dan misschien wel even op een rijtje zetten ofzo?
Ik heb nu alleen:
Northlane - 9
Animals As Leaders - 8
Fit For An Autopsy - 5
Ja die poll website werkt niet fantastisch bij mij. Ik zal nog een overzicht geven van de volledige zondag als we het laatste podium bespreken, want het vorige podium heb ik ook nog gemist.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ja die poll website werkt niet fantastisch bij mij. Ik zal nog een overzicht geven van de volledige zondag als we het laatste podium bespreken, want het vorige podium heb ik gemist.
Hoeft ook geen tier list te zijn, een simpel lijstje in tekst is meer dan prima. 🙂

En zo zijn we alweer bij het allerlaatste podium beland!

Sunday's La Morgue​

1779845243625.png

Kylesa:​

Voor fans van: Baroness, Torche, High on Fire, Black Tusk, Red Fang, Mastodon

Voivod:​

Voor fans van: Coroner, Vektor, Watchtower, Razor, Flotsam & Jetsam, Gorguts

Mortal Sin:​

Voor fans van: Testament, Forbidden, Dark Angel, Death Angel, Exodus, Onslaught

Deceased:​

Voor fans van: Autopsy, Possessed, Death, Necrophagia, Massacre, Incantation

(vervolg)

Internal Bleeding:​

Voor fans van: Suffocation, Dying Fetus, Devourment, Pyrexia, Skinless, Sanguisugabogg

Nefarious:​

Voor fans van: Heathen, Testament, Death Angel, Exodus, Overkill, Dark Angel

Hemelbestormer:​

Voor fans van: Cult of Luna, ISIS, Russian Circles, Year Of No Light, Pelican, Telepathy

Turpentine Valley:​

Voor fans van: Amenra, LLNN, Neurosis, Briqueville, Pothamus, Hippotraktor

Steengruis:​

Voor fans van: Napalm Death, Nails, Full Of Hell, Primitive Man, Trap Them, Black Breath

• Leuk
Waarderingen: johanra en Joslittel
Ik sta - door vakantie - hopeloos achter, dus echt veel meerwaarde hebben mijn bijdrage niet meer, maar toch, voor de statistieken ;)
Voor dit podium ook niet ontzettend veel enthousiasme.
Animals as leaders voor het laatst gezien op fortarock, dus daar kijk ik naar uit om die eens opnieuw te zien.
Sanguisugabogg was vermakelijk op graspop dus als het even past, ben ik daar ook wel bij.

Schermafbeelding 2026-05-27 om 09.22.14.png

Verder nog even een lans opgooien voor het podium ervoor. De rest haal ik puur qua scores nadien wel in.
Blackbraid was sterk live op samhain, benieuwd hoe dat zich vertaalt op een festival.
Anaal Nathrakh stond normaal gezien vorig jaar op Samhain Antwerpen en ik had daar toen ontzettend veel zin in, dus erg blij met de herkansing die nu komt. De fusie die zij maken zou een geluidsbrij kunnen worden, maar dat doet het niet. Er zit een heerlijke gelaagdheid in, en veel dynamiek die daardoor blijft verrassen. Van agressieve intensiteit naar industrial (noise/elektronics) en ambient, de mix tussen harsh en clean, van sfeervol tot snelle blastbeats.
Bij Misþyrming & Nergal weinig toe te voegen aan wat al eerder gezegd is, het concept erachter is duidelijk heel bewust uitgedacht en dat maakt het sowieso een must see.

Izegrim 4 (might)

Blackbraid 8 (really want to)

Firespawn 2 (won't)

Anaal Nathrakh 10 (absolute must)

Misþyrming & Nergal 9 (must)

Death Angel 5 (maybe)

Deicide 3 (probably won't)

Satyricon 7 (want)

Gutalax (Aftershow) 2 (won't)

Laatst bewerkt:
Weetje over turpentine valley trouwens, de bassist is de voormalige janez detd bassist.

Kylesa nog nooit gezien en must-see in La Morgue op zondag . Turpentine Valley vond ik tegenvallen toen ik ze de eerste keer zag een paar jaar geleden, maar heb hen een tweetal weken geleden op Dunk gezien en daar waren ze een pak sterker. Hemelbestormer is altijd goed. Als de clashes voor beide goed uitvallen ga ik ze kijken , de andere bands in La Morgue zeggen mij op dit moment niet al te veel.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kylesa: vond ik ooit cool maar uit het oog verloren en ik geraak niet opnieuw in hun muziek niet meer

Voivod: beetje he zelfde probleem

Mortal Sin: Hangt af van de timetable

Deceased: niks voor mij

Internal Bleeding: niks voor mij

Nefarious: beetje te traag voor mij

Hemelbestormer: niks voor mij

Turpentine Valley: niks voor mij

Steengruis: misschien

Users who are viewing this thread