Net terug van Zornik in de AB. Nostalgische avond maar wel zeer strak en vernieuwend gespeeld. Zeer sterk.
Ik sluit mij hier volledig bij aan het was de reis naar Enschede van meer dan 2 uur waard. Waarbij ik vooraf mijn persoonlijke hoogte punt van de eerste helft verwachtte bij de nummers met Maria Franz werd dat het stuk met Lucie Dehli waar dit nog vrij rustig begon volgde in dit stuk hoogtepunt na hoogtepunt elkaar op. Ik zat vrij vooraan dus was het wel een beetje jammer om na de pauze al wat lege stoelen te zien van publiek dat alleen de eerste helft heeft gekeken.Ik ben gisteren naar een zeer bijzonder optreden geweest van Jo Quail & Friends.
Jo Quail is een celliste die een avond organiseerde met het Wilmink Project Orkest. In het eerste kleine uur voor de pauze nodigde ze hier ook 3 vocalisten voor uit. Eerst 3 nummers met Maria Franz (van Heilung) die vooral ademtechnieken en hoge uithalen over de klassieke muziek legde. Daarna 3 nummers met Lorenzo Esposito Fornasari die met zijn hoge stem een zeer filmische beleving gaf. Het hoogtepunt voor de pauze was echter het nummer samen met Lucie Dehli. Dit nummer was een langer, meer uitgesponnen nummer met rustige en opbouwende stukken waar het zo af en toe tot een climax kwam. Mooi om die samenwerking tussen orkest en vocalen op een hoog niveau te horen. Jo Quail zelf was grotendeels onderdeel van het geheel en sprong er individueel in de eerste helft niet ontzettend bovenuit.
In de tweede helft veranderde het en werd de avond nog bijzonderder. Het eerste nummer speelde ze solo, waarbij ze met een loopstation laag op laag stapelde. Het tweede nummer improviseerde ze samen met de organist. Wat een machtig groot contrast geeft dat. Zij met een elektrische cello dichtbij en de organist ver weg tegen de achterwand met zo'n joekel van een kerkorgel die in het muziekkwartier zit.
Het derde nummer na de pauze was het meest indrukwekkend en zal me altijd bijblijven. Het nummer heette 'Enschede', speciaal voor deze avond geschreven en eigenlijk waar dit project voor samenkwam. Door het stuk heen zaten verschillende referenties naar de stad. Zo waren de letters uit de naam als grit gebruikt, het ritme bepaald op basis van de weefmachines in de Museumfabriek (Enschede was een echte textielstad) en hadden de kerkklokken die werden gebruikt precies dezelfde tonen als de klokken uit de Oude kerk in het centrum. Door het muziekstuk werd de geschiedenis van de stad vertelt. In het teken van de 700ste verjaardag van de stad. Voor een geboren en getogen Enschedeër als ik heel uniek.
Gelukkig was er nog tijd om af te sluiten met een dynamisch stuk onuitgebrachte muziek, wat afwisselend rustig en bombastisch was. Bijzondere en mooie avond.
Die hype is ook weer een beetje voorbij zo te lezen.Bob Vylan AB 02/12
Ja deels hier om te zien wat het ging geven, maar grotendeels omdat ze dijken van nummers hebben. Niet teleurgesteld - behalve dat er "slechts 900" bezoekers waren. Ze hebben het toch 20 minuten volgehouden voordat het publiek de bekende leuze vanop Glastonbury begon te scanderen.
Strakke setlist, leuke vibe, ze waren in hun nopjes dat het ondanks de ietwat magere opkomst toch hun grootste show in België ooit was. Enige minpuntje blijft dat het gros van de muziek vanop een tape komt, maar gezien hun context absoluut begrijpelijk. Hopelijk van de zomer opnieuw ergens te zien.
Ik ga hier ook niet meer aan vuil maken dan wat er in reviews is geschreven, het was erg mooi en blij dat ik er bij was. Had wel het idee dat hij ziek is/begint te worden. (geen last van met z'n stem overigens, meer tussendoor met kuchen enzo)Cameron Winter weet hoe hij het publiek stil kan krijgen (in de goede zin). Wat was het een prachtige avond.
Ze hadden beter dan 1 van die shows in België gedaan. Had ze ook eens graag gezien.Net terug van The Lathums in een halfleeg Doornroosje. 3 Nederlandse shows was dan ook wel iets teveel van het goede.
Een fijne vocalist met strakke liveband, maar het repertoire is wel veel van hetzelfde. Desalniettemin hebben ze de gunfactor, leuke avond gehad.
Ik ga vanavond in Rotterdam in de Maassilo. Ze staan ook wel heel vaak in Nederland. Op 1 april dit jaar stonden ze ook al in Tivoli en jaar ervoor heb ik ze in Rotown gezien. Dus ze touren bijna elk jaar door ons land.Net terug van The Lathums in een halfleeg Doornroosje. 3 Nederlandse shows was dan ook wel iets teveel van het goede.
Een fijne vocalist met strakke liveband, maar het repertoire is wel veel van hetzelfde. Desalniettemin hebben ze de gunfactor, leuke avond gehad.
Ik ben dan wel benieuwd hoe veel Maassilo zal staan. Verbaasde me bij de aankondiging al dat ze voor deze grote zaal kiezen en niet Rotown zelf.Ik ga vanavond in Rotterdam in de Maassilo. Ze staan ook wel heel vaak in Nederland. Op 1 april dit jaar stonden ze ook al in Tivoli en jaar ervoor heb ik ze in Rotown gezien. Dus ze touren bijna elk jaar door ons land.
Zal denk ik sws de kleine zaal worden in de maassilo. Maar ben zelf ook wel benieuwd. 2 jaar geleden in Paradiso stond het wel helemaal vol bij the Lathums.Ik ben dan wel benieuwd hoe veel Maassilo zal staan. Verbaasde me bij de aankondiging al dat ze voor deze grote zaal kiezen en niet Rotown zelf.
En dan nog eens vele festivals in NL ja.Ik ga vanavond in Rotterdam in de Maassilo. Ze staan ook wel heel vaak in Nederland. Op 1 april dit jaar stonden ze ook al in Tivoli en jaar ervoor heb ik ze in Rotown gezien. Dus ze touren bijna elk jaar door ons land.
Oei... Riskante post wel.Gisteravond spontaan 2 resale tickets in vak 110 voor 22 euro (!) totaal geboekt om samen mijn verloofde weer eens naar kensington in de ziggo dome te gaan.
Ben geen typische kensington hater en had ze al 7x hiervoor gezien waaronder meerdere malen ziggo dome. toch wel knap dat ze nu in totaal 22x de ziggo dome uitverkocht hebben, ookal zaten hier en daar gezien de honderden resale tickets wel wat lege plekjes op de tribune
Verwachtingen waren niet hoog. Nieuwe zanger is prima, maar kleurt net als de muziek weinig buiten de lijntjes. gewoon een veilige keuze. Nieuwe album groeide wel na een paar luistersessies. stay, a moment, en call you home zijn prima kensington songs en met lighting kleuren ze eindelijk eens wel buiten de lijntjes.
Show opende met stay, wat rustig werd opgebouwd. waarna alle registers werden opengetrokken inclusief vuurwerk voor nummers als 'bridges', 'little light', en de klassiekers zoals 'home again' en 'uncharted' . Je merkt bij de oude vertrouwde nrs dat het publiek het meeste meedoet. Maar aantal van het nieuwe album klonken zeer aangenaam! geluid was gewoon steengoed, en jason dowd (nieuwe zanger) heeft een wat meer warmere maar wel krachtige stem. de uithaal na 'sorry' hield ie ook bijna 15 seconden voor. alleen bij 'all for nothing' zat ie er 1 of 2x ff naast, maar is m vergeven.
Top show! naarmate naar het einde groeide de show steeds meer en dit was denk ik wel mn beste kensington show. bij de toegift werd 'streets' keihard meegebruld en 'a moment' was gewoon een hele fijne afsluiter.
Als je vanavond kan gaan, pak een leuk resale ticket en gaan!