nou dat was me weer een dag.
Throwing bricks x ontaard was een lekkere binnenkomer en een mooi visite kaartje voor de ACU/DB's 'voor-laatste-generatie'(er is weer een hoopje jongere bands die goed bezig zijn uit die scene nu) met een beetje Tilburg erbij. Soms wat rommelig verloop, vooral tussen nummers door, maar met 8-10 man op het podia soms snap ik dat wel maar het vlamde er lekker op zeker als ze wat meer naar de black metal herrie gingen.
Midwife & Vya Melinkoya performing orbweaving deed wat de titel zei. Charmante persoonelijke visuals, fijn dromig geluid maar misschien een stapje te groot voor the Terminal waardoor het net niet de overstappende stap naar erg goed had die ik met de plaat wel had. Beetje persoonlijk ding dat ik het liever wat later had gezien ook en in een kleinere zaal maar prima set.
Stress Positions was een fijn log blik powerviolence-ish hardcore uit de three-one-g stal. Vond de platen al tof en live doen ze het ook uitstekend. Hielp ook mee dat ik echt wat behoefte aan wat meet hardcore-punk achtige dingen had.
Gesproken over dingen op de hardcore leest ik had twijfels over dat The Hirs Collective in de Terminal speelde maar na 2 nummers aka 3 minuten waren die wel weg. Backing track vol met samples, de gast-vocalen van de laatste plaat en heerlijk richt-voor-je-raap ondanks dat het maar 2 man was.
Tjah wat kan ik zeggen over Pygmy Lush, prachtig. Ik kreeg tranen in mijn ogen tijdens In A Well en de ontspannen sfeer hielp erg mee om de stroefheid die ze begrijpelijk hadden, 85% van de band speelt al een aantal weken als P99 over Europa, charmant te maken. Het einde was wat hevig op de langere bijna post-rockerige nummers en ik had een van die nummers liever wat eerder in de set gehad maar het is eigenlijk klagen om niks. Kleine kans dat hier nog iets voor mij bovenop komt.
The Body was vertraagd en we kregen een zelfs voor hun doen snelle set waar ze nog steeds op standje orkaan stonden. Ik trok het wat minder goed dan de set met Dis Fig gisteren maar nog steeds erg goed.
Ik krijg behoefte om te zitten+er was een rij voor harvestman die op de gok maar richting paradox gegaan voor Angles met Ellen-kari die The Death of Kalypso speelde zonder de viool partijen van de plaat. Lange soundcheck waardoor we nog lang voor de glazen deur stonden bij de paradox die de zaal dan afsluit maar uiteindelijk toch kunnen zitten. Geweldige set; had de plaat al opervlakkig eerder gehoord maar zo dicht op het podium knalde het er echt vanaf. Free-jazz met wat kamermuziek, klemzer en zelfs wat ambient invloeden met een volle 8 persoon band(met vibrafoon!) die een stuk toegankelijker was dan ik verwachte maar nergens saai. Onzettend goed esemble waar iedereen echt shitterende. Heel blij met de keuze
Gnod and white hills drop out voor 15 minuten gezien en ik trek White Hills toch beter solo, wat mij wat te mellow op dit tijdstip om echt te boeien.
Choke Chain daartegen in de hall was perfect voor het moment. Heerlijke bak uit-blik 80's industrial met wat moderne invloeden waar hij al rennende en dramatische bewegiging makend over het podium noise-vocalen deed. Niet echt iets met diepgang maar onzettend fijn voor 23.30 s'avonds en onzettend dankbaar voor de spot op het festival. Publiek had er goed zin in.
Vandaag laat beginnen en heel veel 013 hangen tm de 2-klap van p99/blind girls.