Roadburn 2025

Hele goede dag gehad gister. Even geen tijd voor een uitgebreid verslag, maar Envy was echt fenomenaal. Set van de dag. En ik was eigenlijk maar van plan om max een half uurtje te blijven en daarna een keuze te maken voor het dilemma van Black Curse/Gilla Band/Dame Area. Maar ik kon er gewoon niet weg gaan en ik heb 0 spijt. Daarna nog Gilla Band geweest en dat was ook heel tof.
Jaloers. A Dead Sinking Story helemaal toch? Gaaf!

Zat net in de bus met de gitarist (?) Adem Ian Sykes Van pigs x7. Herkende aan zijn gitaarkoffer met label van pigsx7 dat hij erin zit. Geen idee of hij ergens in mee speelt, anders secret show van hun? Ben er zelf onvoldoende bekend mee om er iets over te zeggen. Misschien is iemand hier er bekender mee
Speelt mee met smote

Bijlagen

• Screenshot_20250418-173318.TMSQR.png
    Screenshot_20250418-173318.TMSQR.png
    295,3 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: ThomasHC
Mochten mensen het leuk vinden om te meeten ik ben vanavond nog te vinden bij:
Human Impact
Genital Shame
Thou

Eerste 15 minuten sta ik vooraan in de fotopit en daarna heb ik alle tijd :)

nou dat was me weer een dag.
Throwing bricks x ontaard was een lekkere binnenkomer en een mooi visite kaartje voor de ACU/DB's 'voor-laatste-generatie'(er is weer een hoopje jongere bands die goed bezig zijn uit die scene nu) met een beetje Tilburg erbij. Soms wat rommelig verloop, vooral tussen nummers door, maar met 8-10 man op het podia soms snap ik dat wel maar het vlamde er lekker op zeker als ze wat meer naar de black metal herrie gingen.
Midwife & Vya Melinkoya performing orbweaving deed wat de titel zei. Charmante persoonelijke visuals, fijn dromig geluid maar misschien een stapje te groot voor the Terminal waardoor het net niet de overstappende stap naar erg goed had die ik met de plaat wel had. Beetje persoonlijk ding dat ik het liever wat later had gezien ook en in een kleinere zaal maar prima set.
Stress Positions was een fijn log blik powerviolence-ish hardcore uit de three-one-g stal. Vond de platen al tof en live doen ze het ook uitstekend. Hielp ook mee dat ik echt wat behoefte aan wat meet hardcore-punk achtige dingen had.
Gesproken over dingen op de hardcore leest ik had twijfels over dat The Hirs Collective in de Terminal speelde maar na 2 nummers aka 3 minuten waren die wel weg. Backing track vol met samples, de gast-vocalen van de laatste plaat en heerlijk richt-voor-je-raap ondanks dat het maar 2 man was.
Tjah wat kan ik zeggen over Pygmy Lush, prachtig. Ik kreeg tranen in mijn ogen tijdens In A Well en de ontspannen sfeer hielp erg mee om de stroefheid die ze begrijpelijk hadden, 85% van de band speelt al een aantal weken als P99 over Europa, charmant te maken. Het einde was wat hevig op de langere bijna post-rockerige nummers en ik had een van die nummers liever wat eerder in de set gehad maar het is eigenlijk klagen om niks. Kleine kans dat hier nog iets voor mij bovenop komt.
The Body was vertraagd en we kregen een zelfs voor hun doen snelle set waar ze nog steeds op standje orkaan stonden. Ik trok het wat minder goed dan de set met Dis Fig gisteren maar nog steeds erg goed.
Ik krijg behoefte om te zitten+er was een rij voor harvestman die op de gok maar richting paradox gegaan voor Angles met Ellen-kari die The Death of Kalypso speelde zonder de viool partijen van de plaat. Lange soundcheck waardoor we nog lang voor de glazen deur stonden bij de paradox die de zaal dan afsluit maar uiteindelijk toch kunnen zitten. Geweldige set; had de plaat al opervlakkig eerder gehoord maar zo dicht op het podium knalde het er echt vanaf. Free-jazz met wat kamermuziek, klemzer en zelfs wat ambient invloeden met een volle 8 persoon band(met vibrafoon!) die een stuk toegankelijker was dan ik verwachte maar nergens saai. Onzettend goed esemble waar iedereen echt shitterende. Heel blij met de keuze
Gnod and white hills drop out voor 15 minuten gezien en ik trek White Hills toch beter solo, wat mij wat te mellow op dit tijdstip om echt te boeien.
Choke Chain daartegen in de hall was perfect voor het moment. Heerlijke bak uit-blik 80's industrial met wat moderne invloeden waar hij al rennende en dramatische bewegiging makend over het podium noise-vocalen deed. Niet echt iets met diepgang maar onzettend fijn voor 23.30 s'avonds en onzettend dankbaar voor de spot op het festival. Publiek had er goed zin in.

Vandaag laat beginnen en heel veel 013 hangen tm de 2-klap van p99/blind girls.

Lekker daggie weer gisteren. Zonnetje in de middag was goed welkom!

Thowing Bricks/ ontaard was een lekkere opwarmer. Eerste nummer klapte er goed in, daarna werd het even iets minder. Maar na nummer 4/5 ging het weer lekker los.
Messa was heel fijn! Erg van kunnen genieten.
HIRS collective paar nummers gezien, zat genoeg enthousiasme in.
Envy was weer goed, al was ik er naar een tijdje wel klaar mee.
Warrington... viel beetje tegen. Weinig variatie en de bas stond iets te hard.
The body een paar nummers gezien. Was prima voor even.
Cave In blijft een top band en Jupiter is een top plaat. Live was het allemaal prima.
Gnod drop.. paar nummers gezien.
Afgesloten met Under the Reef Orchestra, was echt heerlijk. Wat een goede muzikanten!

Gisteren een rustiger dagje gedaan. Wel op tijd gestart maar redelijk op tijd naar huis gegaan.
Gestart bij Midwife & Vya Melinkoya performing orbweaving en ik was bang dat deze zaal te groot zou zijn hiervoor maar het werkte prima. Al zal dat ook ermee te maken hebben gehad dat ik redelijk vooraan stond. Al denk ik wel dat het in een intiemere setting nog veel beter tot zijn recht zou komen. De keus tussen De Mannen broeders en Messa werd makkelijk gemaakt doordat de Next vol was naar de Main gegaan om te genieten van Messa. Lekker zo tussendoor en ideaal zo in de middag. Daarna naar CHVE in de kleine zaal. Gelukkig dit keer wel op tijd binnengekomen want het was vol. Heerlijk aparte solo set met loopingstation zodat het toch wat body kreeg. Na donderdag een stuk Envy meegepakt te hebben erg benieuwd naar de set van vandaag. Voor mij werd dit het hoogtepunt van de dag, je verstaat er niets van maar dat heb ik bij dit soort muziek in andere talen ook dus dat is voor mij niet relevant. Envy bewijst voor mij dat er ook goede metal uit Japan komt. Snel een koffie en een stuk worteltaart naar binnengewerkt en hup door naar de Paradox voor 40 Watt Sun (solo). Ik was niet de enige die dacht dat je op tijd moest zijn want er stond al een flinke rij te wachten. Maar zodra de deuren open gaan ben je ook zo binnen. Goed plekje gezocht en een uur genoten van deze set. Voor mij na 5 prima sets een mooi moment om huiswaarts te gaan want vandaag staat een lange dag op de planning en dan wil ik ook zo fit als mogelijk zijn.

1. Envy
2. 40 Watt Sun (solo) / Midwife & Vya Melinkoya performing orbweaving
3. CHVE / Messa

Gisteren begon met een shift als vrijwilliger. Gelukkig kon ik mijn pauze zo timen dat ik de hele (qua lengte daar ook ideaal voor) set van HIRS Collective mee kon pakken. Heerlijke intense show. Voor me stonden 4 meiden een hele dansvoorstelling te geven, wat precies het prachtige contrast tussen de zoete tussenstukjes en de rest illustreerde.

Toen ik klaar was wilde ik wat rustiger starten en niet al direct gaan rennen. Lekker burgertje, biertje en een stukje Zombie Zombie, wat gewoon fijne muziek was. Toen naar Harvestman omdat ik de andere Steve Von Till set vandaag waarschijnlijk ga missen. Dat was oké. Van Harvestman naar Human Impact. Klonk tof maar gek genoeg merk ik dat de noise rock me dit jaar niet altijd raakt, waar dit soort bands in vorige jaren juist zeldzamer waren en me daardoor meer deden.

Gelukkig wilde ik toch al naar Angles. Hun albums als Angles9 vind ik fantastisch. Deze opera iets minder, maar live was het alsnog smullen. Een vriend van me is bij de melding over de Chat Pile show voor aanvang al weggesprint. Zelf vond ik het dat niet waard en achteraf ben ik daar ook blij om. Bij het laatste nummer wel richting Koepelhal voor GNOD & White Hills. Ik ben sowieso groot GNOD fan en dit was ook weer een heerlijke trip. Afgesloten bij Bambara. Die stonden al heel lang op mijn wensenlijstje en dit was gewoon een degelijke show.

1. GNOD & White Hills
2. Angles
3. Bambara
4. HIRS Collective
5. Human Impact
6. Zombie Zombie
7. Harvestman

Voor vandaag in het skatepark hebben we:
  • Pharoah Overlord, 15.45 (nu dus bezig)
  • Temple Fang, 17.40
  • Ponte Diavolo, 20.00
Die laatste is wel vet, nog vergeten te vermelden dat mij nog 3 nummers chat pile waren gelukt gisteren omdat de zaal door de thou start flink uitdunde en ik uiteindelijk echt 5 minuten in de korte rij heb gestaan. Was erg vet en maakt ze missen vanavond toch wat draaglijker.

• Leuk
Waarderingen: teunajax

Users who are viewing this thread